Ga naar inhoud


Aangifte doen of niet?


Gast Looking

Aanbevolen berichten

Het viel mij op dat er de laatste tijd wat kleine deukjes in de schotel komen. Zelf denk ik dat er af en toe met een luchtbuks op wordt geschoten en door de stand van de schotel en hoek kan ik aardig bepalen waar vandaan.

 

Is het aan te raden om hiervan aangifte van te doen. Dat van de schotel is zonde maar voor hetzelfde geld zit je in de tuin en kets er een keer zo een kogeltje af!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: hummiesat
gesprek met de (ouders van) de daders...



Topicstarter weet zelf niet eens zeker waar het vandaan komt, dan kun je moeilijk een gesprek aangaan met iemand whistle

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aardig kan bepalen waar het vandaan komt is de dader achterhalen waarschijnlijk niet zo ingewikkeld. Waar wonen "puberende" jongens die een luchtbuks hebben. Daar zou ik ff aankloppen en even met de ouders gaan praten.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Greatone
Topicstarter weet zelf niet eens zeker waar het vandaan komt, dan kun je moeilijk een gesprek aangaan met iemand whistle


Origineel bericht van: Looking
Zelf denk ik dat er af en toe met een luchtbuks op wordt geschoten en door de stand van de schotel en hoek kan ik aardig bepalen waar vandaan.


whistle

Prutsie snapt het.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo maar een ideetje, kan je geen dun stuk fijnmazige vitrage over je schotel spannen, het kogeltje gaat er dan wel doorheen maar blijf achter de vitrage hangen. Dan weet je in iedergeval zeker dat er geschoten wordt.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Icoon,

Gewoon melden bij de politie.

Straks is jou schotel niet meer interessant en gaat hij andere doelen zoekken waardoor je misschien spijt gaat krijgen.

 

Gr. R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Looking
Ja, eigenlijk heb je helemaal gelijk!
Ook al weet ik niet zeker of het van een buks komt, kan nl geen kogeltjes vinden!

Ik zou even een paar digitale foto's van de schotel nemen. (Staat gelijk de datum etc. er bij.)
Heb je ook een verzekering die dit soort schade dekt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vind je ook niet, immers een kogeltje wordt zo vervormt dat het niet terug te herkennen is als een kogeltje.

Daarnaast zal er vrijwel geen gevaar zijn als je in je tuin zit immers doordat zo'n kogeltje tegen de schotel komt zal zo ongeveer alle snelheid er uit zijn doordat het lood compleet vervormd en bijna recht naar beneden vallen.

En dan voelt het denk ik nog aan alsog er een vogel op je kop schijt.

 

Span je inderdaad iets voor je schotel dan zul je de kogeltjes waarschijnlijk terug kunnen vinden en aan de hand van de extra deuk en het gat in de vitrage vrij nauwkeurig terug kunnen vinden van waar ze schieten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...