Ga naar inhoud

[DM800HD] Opnemen op NAS met Newnigma

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja daar gaan we weer NAS/Mount/opnemen.

Heb vandaag Newnigma v2.4 geinstalleerd op mijn DM800 en ben hier heel tevreden over. Er is alleen een ding wat ik niet aan de praat krijg en dat is het opnemen op mijn NAS, afspelen van DVD of andere media files lukt wel dus ik krijg mijn NAS gemount alleen het op nemen lukt niet, krijg de melding "Geen harde schijf gevonden...". De mount is dus goed alleen mijn DM800 weet hem niet te vinden bij opnemen wie kan mij vertellen hoe ik dit goed krijg.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

voor zover ik weet heb je een synologie en had destijds middels nfs gemount omdat je met cifs te veel schokkende beelden had.

newnigma moet volledig idem gemount kunnen worden, maar er zijn verschillen in enkele images ingebouwd de auto.hotplug + auto.master

ik ken newnigma dus niet van structuur maar het kan zijn dat ie dus net te laat tijdens booten de mount vindt dan zou je hem nog eens manueel per telnet kunnen proberen

of

de timeout kun je echter aanpassen indien dit bij jouw image ingebouwd is

auto.master

Code:
1: /media/nfs	/etc/auto.nfs  --timeout=25

verder lijkt (net als in andere berichten over mounten) dat je met het protocol : udp <> tcp eens moet testen in de mount instelling

udp kan namelijk door periferie (router/switch) worden geblockt

of in enkele gevallen gewurgt zodat timeout niet gehaald wordt of bij opnemen afspelen de snelheid te laag blijft.

hopelijk helpt dat...

overigens mounten is simpel enkel sommige imagebakkers hebben teveel zaakjes uit debian of andere distro's geporteerd/compileerd die niet afgewerkt zijn (zo Gutemine schreef)

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

probeer dit eens:

onder het menu timer ,een timeropname invoeren,

en dan kun je aangeven waar je die wilt opslaan.

hier geef je dan natuurlijk de map op je nas op.

als het goed is , gebruikt ie die map dan ook meteen voor directe opnames .

gr

Imre

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
voor zover ik weet heb je een synologie en had destijds middels nfs gemount omdat je met cifs te veel schokkende beelden had.

newnigma moet volledig idem gemount kunnen worden, maar er zijn verschillen in enkele images ingebouwd de auto.hotplug + auto.master
ik ken newnigma dus niet van structuur maar het kan zijn dat ie dus net te laat tijdens booten de mount vindt dan zou je hem nog eens manueel per telnet kunnen proberen
of
de timeout kun je echter aanpassen indien dit bij jouw image ingebouwd is

auto.master
Code:
1: /media/nfs	/etc/auto.nfs  --timeout=25

Klopt idd schokkende beelden maar ook vastlopers.

Het verschil tussen PLI en Newnigma is dat je bij de mountmanager van pli een doorverwijzing kan maken naar /media/hdd daar waar de recording standaard heen gaat bij Newnigma kan dat niet (tenminste dat dacht ik).

Instelling via het hoofdmenu "instellingen":

PliJade2
Mount type = nfs
Server IP = 192.168.1.65
Sever share = /volume1/dream/
Local directory = /media/hdd/
Rsize/wsize = 16384
Mount options = rw,nolock

Newnigma
Local share name = DS270
Mount type = NFS share
Server IP = 192.168.1.65
Sever share = /volume1/dream/
Mount options = rw,nolock

Echter blijkt het dat je bij Newnigma via de blauwe knop -> "Newnigma2 Service" ook in diverse instellingen kan komen, keuze -> "Enviroment settings" -> "Mount manager" kom je in een menu waar je wel de "local directory" kan ingeven.

Het werkt nu al een trein!

Thanx

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen