Gast Roland76 Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Tot voor gisteren kon ik via de Enigma2 Webinterface alle TV kanalen en opgenomen programma's via de PC bekijken. Wanneer ik nu een reeds opgenomen programma selecteer, geeft Windows Media Player een foutmelding: WINDOWS MEDIA PLAYER CANNOT PLAY THE FILE. THE PLAYER MIGHT NOT SUPPORT THE FILE OR MIGHT NOG SUPPORT THE CODEC THAT WAS USED TO COMPRESS THE FILE. Het vreemde is dat ik deze melding niet altijd krijg. Ik heb de Mediabox al een keer herstart, maar dit heeft niet geleid tot een oplossing. Iemand enig idee ?
Harley Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Dat is knap, is mij nog nooit gelukt met windows media player Probeer VLC eens. http://www.videolan.org/vlc/ VU+ Duo2 - PrismCube
Tonskidutch Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 ervan uitgaande dat windows zomaar eender welke foutmelding geeft als het systeem overbelast is, kun je eens je systeem opschonen Ccleaner draaien ervan uitgaande dat de mediaplayer van windows standaard geen ts bestanden kan weergeven, kun je ook de VLC voor windows eens downloaden en daarmee het ts bestand afspelen als dat wel werkt is het duidelijk dat je de mediaplayer en of zijn codecs hebt gewijzigd, moedwillig of automatisch per codec update chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast Roland76 Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 CCleaner heb ik toevallig gisteren nog uitgevoerd. Hier kan het dus niet aan liggen. Ik draai op WINDOWS 7 met MEDIA SPELER 12, misschien dat het daaraan ligt dat het af en toe wel afgespeeld kan worden. NED 1, RTL4 etc kan ik nog altijd gewoon afspelen via de webinterface. De opgenomen VIDEO bestanden (van o.a. RTL4) lukt dus nog steeds niet. Zal VLC eens proberen, kijken of dat wel volledig goed gaat.
Laverda Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 vlc doet het onder windows 7 perfect, wel zorgen dat de plugin voor ie geïnstalleerd wordt. Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Gast MiLo Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Origineel bericht van: Roland76 WINDOWS MEDIA PLAYER CANNOT PLAY THE FILE Klopt, Windows Media Player kan normaal gesproken geen TS bestanden afspelen. Foutmelding is correct en terecht. Zoals boven vermeld, VLC installeren en daarbij dan zorgen dat je browser ook weet dat .TS en .M3U bestanden door VLC moeten worden geopend.
Tonskidutch Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 he ho ik heb elecard mpeg player gekocht en geinstalleerd daarmee kan ik dus ook via de mediaplayer van windoschrott een ts openen (daar de codec embedded wordt) dus niet te snel conclusies trekken ofschoon Roland76 dat wellicht zou moeten kunnen bevestigen dat er ook andere progjes zijn die als bijverschijnsel een ts op mediaplayer laten lopen en anders heeft ie wellicht gedroomd. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast Roland76 Geplaatst: 13 april 2009 Geplaatst: 13 april 2009 Dromen doe ik uiteraard, alleen kan ik niet herinneren dat ik ooit over de Dreambox heb gedroomd Inmiddels heb ik nu ook VLC player geinstalleerd, omdat deze wel alle opnames afspeelt, en alle zenders afspeelt. Wel blijft het vreemd dat windows media player toch bepaalde streams via de interface kon afspelen.. Blijft toch windows
Gast MiLo Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 Dat heb je aan de patentenlobby te danken. Je krijgt geen MPEG-2 licentie bij Windows. Sommige programma's zetten een MPEG2 decoder op je systeem, en dan kan het ineens wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen