Ga naar inhoud


zoek uitleg om met skype te bellen


Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben op zoek naar info hoe het werkt om met skype te bellen .

en wat ik er voor nodig heb.

ik heb als internet aanbieder tele2allin.be.

kan je b.v. ook zonder dat de computer aanstaat met skype bellen en heeft de andere persoon dan ook een speciaal toestel nodig om met elkaar te bellen.

kan je ook draadloos bellen hiermee.

ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde
als je in Google intikt "wat is Skype" gaat er een wereld voor je open.



merDe


dank je voor je reaktie maar ik zoek eigenlijk iets wat alles verteld hierover als je google intikt krijg je zou veel verschillende info hierover.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr
Origineel bericht van: Ome Merde
als je in Google intikt "wat is Skype" gaat er een wereld voor je open.



merDe


dank je voor je reaktie maar ik zoek eigenlijk iets wat alles verteld hierover als je google intikt krijg je zou veel verschillende info hierover.

gr peter


ik zoek specifiek antwoord op de vraag welke de beste draadloze skype phone is en of het mogelijk is om dit te doen op mijn internet verbinding van tele2allin.be. en of je dit in combinatie met mijn telefoonlijn kan gebruiken ik heb nu een decset van kpn dus twee toestellen en een basis station. type chicago 440 .
of kan je dit niet gecombineerd gebruiken met elkaar.

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt skype telefoons die op dect en IP werken. Deze zal ook zonder problemen met jouw provider werken. Want skype werkt met je PC, toch?

kijk maar eens bij de producten van skype. daar zie je ook dit soort telefoons, bijv van die lampen tent in het zuiden des lands

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
je hebt skype telefoons die op dect en IP werken. Deze zal ook zonder problemen met jouw provider werken. Want skype werkt met je PC, toch?
kijk maar eens bij de producten van skype. daar zie je ook dit soort telefoons, bijv van die lampen tent in het zuiden des lands



ik heb nu skype op mijn laptop werken.
ik heb contact gehad met mijn provider (tele2allin.be) en die zeiden dat er een conflict zou kunnen zijn met het bellen via hun verbinding.
die persoon zij dat ik nu bel via viop maar dat zegt mij niets.
dus als er iemand ervaring heeft met deze provider en het bellen met skype zou ik dat graag willen weten.
ik heb gekeken op de site van de lampen fabriek en zag daar een dec telefoon.
nu is het zo dat ik bij mijn provider een speedtouchAC3DDF modem vandaaruit moet ik aan de achterkant mijn gewone telefoon aansluiten.
dus voor mij is allemaal wat verwarrend en hoop dat iemand mij dit eens duidelijk kan uitleggen.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

een skype/dect phone, voip841 van die lampen fabriek bijvoorbeeld, sluit je een kant gewoon aan op de analoge lijn. deze lijn wordt gebruikt zoals je nu ook telefoneert (als dit via het modem op VOIP (voice over IP) overgaat maakt dat niet uit.). Dus dat blijft zo als het was. De ethernet aansluting van de skype phone sluit je op de router/modem aan. Deze skype/dect telefoon is eigenlijk een heel klein computertje waarop alleen skype draait. Dus eigenlijk is dit precies hetzelfde als skype op je PC. dus als Skype op je PC werkt werkt het ook met een dedicated Skype telefoon zoals de voip841 (wel effe kijken welke type je wilt hebben. de 841 heeft een paar dingen die ik zelf niet optimaal vind).

 

Hopelijk is het nu duidelijk

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zijn ook GSM telefoons met wifi. Met zo'n GSM kan je ook het internet op. Met een programma-tje als Nimbuzz erop geinstalleerd kan je ook met Skype bellen. Werkt bij mij prima op een Nokia E51. Bij mij alleen thuis via mijn draadloos internet, maar als je een internetabonnement op je GSM hebt kan je daarmee ook via Skype bellen. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
een skype/dect phone, voip841 van die lampen fabriek bijvoorbeeld, sluit je een kant gewoon aan op de analoge lijn. deze lijn wordt gebruikt zoals je nu ook telefoneert (als dit via het modem op VOIP (voice over IP) overgaat maakt dat niet uit.). Dus dat blijft zo als het was. De ethernet aansluting van de skype phone sluit je op de router/modem aan. Deze skype/dect telefoon is eigenlijk een heel klein computertje waarop alleen skype draait. Dus eigenlijk is dit precies hetzelfde als skype op je PC. dus als Skype op je PC werkt werkt het ook met een dedicated Skype telefoon zoals de voip841 (wel effe kijken welke type je wilt hebben. de 841 heeft een paar dingen die ik zelf niet optimaal vind).

Hopelijk is het nu duidelijk


bedankt voor je duidelijk antwoord ik begin het te begrijpen nu.
maar nog een vraag kan ik mijn normale huis telefoon hier ook op aangesloten houden ?
ik heb namelijk meerdere telefoons die in verschillende vertrekken staan en zou dit ook graag behouden.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je eigenlijk doet met deze skype phone is je "oude" telephone uit de doos trekken en de skype er weer inprikken (de normale analoge plug dus). Alleen moet je bij de skype phone ook een ethernet aansluting in prikken. dus als je gewoon een oude telefoon vervangt werkt het nog hetzelfde als voor je een skype phone had. Eigenlijk moet je zo'n skype phone zien als een normale telefoon en een klein computertje die in een kastje zitten (dus je zou ook je computer en je oude telefoon in een kartonnen doos doen en dan heb je hetzelfde. Ziet er alleen wat minder mooi uit wink ).

 

Dus ja het werkt met je andere telefoons (geen garantie natuurlijk want ik weet neit hoe je telefoons aan elkaar hangen. maar heb je ze gewoon parallel dan gaat dit in 99% van de gevallen prima)

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
wat je eigenlijk doet met deze skype phone is je "oude" telephone uit de doos trekken en de skype er weer inprikken (de normale analoge plug dus). Alleen moet je bij de skype phone ook een ethernet aansluting in prikken. dus als je gewoon een oude telefoon vervangt werkt het nog hetzelfde als voor je een skype phone had. Eigenlijk moet je zo'n skype phone zien als een normale telefoon en een klein computertje die in een kastje zitten (dus je zou ook je computer en je oude telefoon in een kartonnen doos doen en dan heb je hetzelfde. Ziet er alleen wat minder mooi uit wink ).

Dus ja het werkt met je andere telefoons (geen garantie natuurlijk want ik weet neit hoe je telefoons aan elkaar hangen. maar heb je ze gewoon parallel dan gaat dit in 99% van de gevallen prima)


dank je wederom voor je info kan je eventueel aangeven welke skype phone het beste voor mij zou zijn ?
mischien via pm om conflict met de beheerders van deze site te voorkomen (reclame).

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Origineel bericht van: dunhans
En er zijn ook GSM telefoons met wifi. Met zo'n GSM kan je ook het internet op. Met een programma-tje als Nimbuzz erop geinstalleerd kan je ook met Skype bellen. Werkt bij mij prima op een Nokia E51. Bij mij alleen thuis via mijn draadloos internet, maar als je een internetabonnement op je GSM hebt kan je daarmee ook via Skype bellen. Groeten Dunhans.

Dag Dunhans,
Op 15 april 2009 gaf je desgevraagd het bovenstaande antwoord aan Lemoi.
Zelf ben ik ook in het bezit van een Nokia E51 en heb vandaag geprobeerd om Nimbuzz op de E51 te installeren zodat ik draadloos Skype via mijn draadloze router kan gebruiken.
In feite is alles gelukt alleen zit ik met een probleem waarop jij misschien een antwoord hebt.
Als ik Nimbuzz op mijn E51 opstart en een telefoonnummer uit de Skype telefoonlijst kies dan staat in de display 'Gesprek met xxx opzetten' waarbij xxx het nummer is dat ik wil bellen. Hierop blijft het echter hangen en ik hoor verder niets.
Via opties heb ik ook 'Activeer speakers' aangezet maar zonder resultaat.
Uiteraard heb ik mijn E51 met mijn WLAN verbonden.
Heb jij enig idee wat ik fout doe?
Met vriendelijke groet,
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...