Gast anton2e Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 De smartcard (heb ik begrepen) moet geactiveerd worden alvorens dat hij zal werken. Hoe gaat dit (in grote lijnen) in z'n werk want ik kan me niet voorstellen dat ze continue alle smartcards individueel een signaal kunnen storen. Toch is er blijkbaar een manier om te zorgen dat je niet zonder geactiveerde kaart kunt kijken.
Gast wanderer Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 toch wel, ze sturen een vrijschakelsignaal (na activatie) die alleen jouw smartcard (heeft een unieke codering) vrijschakelt...
Gast anton2e Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Dat is beduidend simpeler dan wat ik bedacht had. Achteraf is eenmalig zenden activatiesignaal ook wel logisch. Ik neem aan dat de vrijschakeling een bepaalde geldgheid duur heeft zodat de kaart aut. ongeldig wordt als het abo beëindigd wordt. Hoewel dat weer tot problemen leidt als je toestel net op dat moment uitstaat. Ik neem tenminste aan dat er geen terugmelding (van kaart -> zender) is. Is er wellicht een site waar je dit soort info kunt vinden zonder dat er in de diepgaande techn. details gedoken wordt?
Gast wanderer Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: anton2e Ik neem aan dat de vrijschakeling een bepaalde geldgheid duur heeft zodat de kaart aut. ongeldig wordt als het abo beëindigd wordt. Hoewel dat weer tot problemen leidt als je toestel net op dat moment uitstaat. Ik neem tenminste aan dat er geen terugmelding (van kaart -> zender) is. Is er wellicht een site waar je dit soort info kunt vinden zonder dat er in de diepgaande techn. details gedoken wordt? Zal wel net zo werken als bij cd+, dus elke maand een nieuwe activatiepuls, stop je het abbo dan is er de eerst volgende keer dat je je toestel aanzet geen activatiepuls beschikbaar dus beeld op zwart en nee er kan geen signaal terug worden gestuurd... Een site hoe dit werkt weet ik zo 1 2 3 niet....
EdjeKroketje Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 De kaart is een kalendermaand geldig, met een korte uitloop in de volgende maand. Bij een geldig abonnement wordt de kaart steeds opnieuw , ruim op tijd, voor een nieuwe maand verlengt. De kaarten worden dus niet actief gedeactiveerd maar verlopen gewoon indien niet tijdig verlengd. De activaties draaien in een caroussel en deze caroussel heeft een kleine 10 minuten nodig om rond te draaien. Dit bepaald tevens de maximale wachttijd die nodig is om een kaart te activeren.
Alex1970 Geplaatst: 2 juli 2009 Geplaatst: 2 juli 2009 Origineel bericht van: EdjeKroketje De kaart is een kalendermaand geldig, met een korte uitloop in de volgende maand. Bij een geldig abonnement wordt de kaart steeds opnieuw , ruim op tijd, voor een nieuwe maand verlengt. De kaarten worden dus niet actief gedeactiveerd maar verlopen gewoon indien niet tijdig verlengd. De activaties draaien in een caroussel en deze caroussel heeft een kleine 10 minuten nodig om rond te draaien. Dit bepaald tevens de maximale wachttijd die nodig is om een kaart te activeren. Wat EdjeKroketje zegt kan ik bevestigen. Ik heb eens een ontvanger met bijbehorende kaart een lange tijd niet gebruikt en toen ik deze weer wel wilde gebruiken: Geen beeld (ongekdige kaart geloof ik). Even bellen naar KPN en de bewuste smartcard weer aanmelden en inderdaad binnen 10min. (volgens mij was het zelfs nog veel sneller) had ik weer beeld. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen