Ga naar inhoud


Smartcard; wat houdt "activeren" precies in.


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

De smartcard (heb ik begrepen) moet geactiveerd worden alvorens dat hij zal werken.

 

Hoe gaat dit (in grote lijnen) in z'n werk want ik kan me niet voorstellen dat ze continue alle smartcards individueel een signaal kunnen storen. Toch is er blijkbaar een manier om te zorgen dat je niet zonder geactiveerde kaart kunt kijken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is beduidend simpeler dan wat ik bedacht had. Achteraf is eenmalig zenden activatiesignaal ook wel logisch.

 

Ik neem aan dat de vrijschakeling een bepaalde geldgheid duur heeft zodat de kaart aut. ongeldig wordt als het abo beëindigd wordt. Hoewel dat weer tot problemen leidt als je toestel net op dat moment uitstaat.

 

Ik neem tenminste aan dat er geen terugmelding (van kaart -> zender) is.

 

Is er wellicht een site waar je dit soort info kunt vinden zonder dat er in de diepgaande techn. details gedoken wordt?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: anton2e
Ik neem aan dat de vrijschakeling een bepaalde geldgheid duur heeft zodat de kaart aut. ongeldig wordt als het abo beëindigd wordt. Hoewel dat weer tot problemen leidt als je toestel net op dat moment uitstaat.
Ik neem tenminste aan dat er geen terugmelding (van kaart -> zender) is.
Is er wellicht een site waar je dit soort info kunt vinden zonder dat er in de diepgaande techn. details gedoken wordt?


Zal wel net zo werken als bij cd+, dus elke maand een nieuwe activatiepuls, stop je het abbo dan is er de eerst volgende keer dat je je toestel aanzet geen activatiepuls beschikbaar dus beeld op zwart en nee er kan geen signaal terug worden gestuurd...
Een site hoe dit werkt weet ik zo 1 2 3 niet....
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart is een kalendermaand geldig, met een korte uitloop in de volgende maand. Bij een geldig abonnement wordt de kaart steeds opnieuw , ruim op tijd, voor een nieuwe maand verlengt.

De kaarten worden dus niet actief gedeactiveerd maar verlopen gewoon indien niet tijdig verlengd.

 

De activaties draaien in een caroussel en deze caroussel heeft een kleine 10 minuten nodig om rond te draaien. Dit bepaald tevens de maximale wachttijd die nodig is om een kaart te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: EdjeKroketje
De kaart is een kalendermaand geldig, met een korte uitloop in de volgende maand. Bij een geldig abonnement wordt de kaart steeds opnieuw , ruim op tijd, voor een nieuwe maand verlengt.
De kaarten worden dus niet actief gedeactiveerd maar verlopen gewoon indien niet tijdig verlengd.

De activaties draaien in een caroussel en deze caroussel heeft een kleine 10 minuten nodig om rond te draaien. Dit bepaald tevens de maximale wachttijd die nodig is om een kaart te activeren.

Wat EdjeKroketje zegt kan ik bevestigen. Ik heb eens een ontvanger met bijbehorende kaart een lange tijd niet gebruikt en toen ik deze weer wel wilde gebruiken: Geen beeld (ongekdige kaart geloof ik). Even bellen naar KPN en de bewuste smartcard weer aanmelden en inderdaad binnen 10min. (volgens mij was het zelfs nog veel sneller) had ik weer beeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...