chipeter Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 he hallo wie weet hoe ik kan zien of de uitzending in hd is op scherm zie ik niks en onder in deinfobalk ook niet alleen als ik hetmenu open en dan op info klik dan zie ik 1080 bij 1920 staan moet toch ook makkelijker te zien zijn en nog een vraagje hoe kan ik met een druk op een knop gelijk naar de grafische epg moet dit nu eerst op blauw en dan grafische kiezen moet toch makkelijker kunnen bedankt alvast voor jullie hulp
dagg Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 in sommige skins kun je dat linksonder in de infobar zien na de OK-knop wat het is. bij gemini zou je onder de gele knop die multi-epg kunnen zetten denk ik, ik heb dat zelf nog niet geprobeerd echter... .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
digitaal kijker Geplaatst: 14 april 2009 Geplaatst: 14 april 2009 het is gemakelijk om eens te melden welke image je gebruikt en welke versie misschien. zo kunnen we ook beter een reactie geven op de gebruikte versie. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Apple740 Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Als je de autoresolution plugin installeert (wat sowieso aan te bevelen is vanwege een beter beeld op de SD kanalen), dan kan je tv het onderscheid weergeven. Het info schermpje van de tv zelf geeft dan weer naar welke resolutie je zit te kijken.
likus Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Als je in het hoofdmenu "informatie" en daarna "stream-info" geeft, krijg je de resolutie van de huidige stream. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Gast Nemesis_dup1 Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Op het risico af dat er mensen boos worden vraag ik me af wat voor vraag dit is. Maar om antwoord te geven op de vraag: Dat zie je aan het beeld, direct, in een oogopslag. Verder staat het in 99% van de gevallen prominent in beeld samen met het station-logo.
satfanaat Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Als je het verschil niet meer ziet tussen SD en HD dan moet je dringend naar de oogarts.80% van de mensen hebben nood aan een bril zonder dat ze het zelf weten.
Apple740 Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Sommigen vinden het nou eenmaal leuk om feitelijke cijfertjes te weten. Zendt een zender nou echt in 1920x1080i uit of is het "slechts" 1440x1080i zoals BBC-HD? En dan hebben we natuurlijk ook nog 720p. Net als de bitrate plugin voor een deel van de mensen totaal niet interessant is (het zal hen aan de kont roesten hoe hoog de bitrate is) is het voor een ander deel weer wel.
Littlesat Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Zelfs al zenden ze uit in 1920x1080... als het geupscaled naar HD is dan moet je het toch ff met eigen ogen testen. Dan zeggen cijfertjes helemaal niets. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
chipeter Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 nou gebruik het pli jade image en wat jij zegt nemesis ben ik het niet mee eens ik zie zelf ook wel het verschil want anders koop ik geen hd ontvanger maar het gaat er om in welke resolutie het is had eerst een hd ontvanger op de kabel en deze gaf dat onder in de balk aan zou makkelijk zijn als dit bij dm 800 ook was maar toch alvast iedereen bedankt voor de reacties hopelijk komt er nog een goede groetjes
chipeter Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 goed idee waar vind ik deze bedankt alvast
Henksat Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: chipeter ik zie zelf ook wel het verschil want anders koop ik geen hd ontvanger maar het gaat er om in welke resolutie het is Ik gebruik op de laatste PLi de dTV HD skin van Kerni en die geeft de resolutie netjes weer is de OSD balk. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 Origineel bericht van: Henksat Ik gebruik op de laatste PLi de dTV HD skin van Kerni en die geeft de resolutie netjes weer in de OSD balk. Voor de liefhebbers, zie bijlage. Zip uitpakken, de héle map kopieeren naar: /usr/share/enigma2 en dan de skin selecteren via de gebruikelijke manier in het menu.dTV-HD.zip Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
chipeter Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 super bedankt ik neem aan gewoon via dream up instaleren maar ben ik dan niet mijn cam settings kwijt ivm sharen of blijft dit gewoon normaal en verander ik alleen de skin hartelijk bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2009 Geplaatst: 15 april 2009 uh neen via dreamup installeert men geen skin die zet je met DCC.exe naar /tmp een verplicht programma (ook als enigma2 versie al een tijd uit) eenmaal erop kun je hem manueel instaleren door gewoon naar die mappen te schuiven/kopieren maar veel images hebben die ook al via de blue panel addons als download overigens moet ik wel een beetje glimlachen als je niet kunt zien dat 't HD is op de HD receiver... maar dat is off topic. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen