chipeter Geplaatst: 16 april 2009 Auteur Geplaatst: 16 april 2009 nou heb nog eens door het forum gezocht en kwam daar tegen dat je met leech ftp bestanden naar de db kon zetten heb de skin gecopieerd van hierboven en hem in de usr map gezet maar noppes geen skin op de db raar of ben ik werkelijk zo stom dat het niet lukt bestaat er nog wat anders om die skin in mijn db te krijgen bedankt alvast
Henksat Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Origineel bericht van: chipeter nou heb nog eens door het forum gezocht en kwam daar tegen dat je met leech ftp bestanden naar de db kon zetten heb de skin gecopieerd van hierboven en hem in de usr map gezet maar noppes geen skin op de db raar of ben ik werkelijk zo stom dat het niet lukt Ik denk het laatste. Er staat hierboven duidelijk dat ie in deze map moet: /usr/share/enigma2 Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Littlesat Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 De Autoresolution plugin is ook handig om ervoor te zorgen dat je beeld niet 2x geupscaled wordt. Veel TVs halen namelijk de overscan weg. Dat houdt in dat de DM800 het beeld 1920x1080 doorgeeft aan je TV en vervolgens zoomt de TV dit beeld nog in om de randen weg te halen. Bij SD krijg je dus 2x een rescale, eentje van 720x576 -> 1920x1080 en vervolgens wordt dit nog eens ingezoomt. Dat komt de kwaliteit niet ten goede. Als je nu een SD native aan je TV doorgeeft in 720x576, dan wordt je beeld nog maar 1x geupscaled. Dit kan ook wel een rede zijn waarom men denkt dat de dreambox SD slecht upscaled. Ik verwacht dat er ook veel zijn die denken na HD te kijken, maar omdat de rand verwijderd wordt kijken ze feitelijk na een ingezoomd beeltje. Dit valt te controleren bij Melody-Zen. Als de lokatie met graden in beeld zijn dan moet je een donkere rand in beeld zien. Zie je dit niet dan kijk je naar geupscaled/ingezoomd HDTV(!) Om te kijken of je TV inderdaad wel of niet de overscan weghaalt, kun je bijvoorbeeld Nicklodeon/Comedy Central gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald zie je streepjes links boven in beeld. Bij VH-1 Classic is dit nog duidelijker, daar zie je zelfs groene dingen in de rand van het beeld. Veel TVs hebben wel de mogelijkheid om die overscan aan/uit te zetten. Mijn philips TV zet bij HD resoluties de overscan uit als je er voor kiest. Bij SD resoluties (via HDMI) zet hij hem altijd aan... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
chipeter Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Geplaatst: 18 april 2009 weet iemand waar ik deze autoresolution plugin naar toe moet zetten in de db moet deze in de map temp of ergens anders bedankt alvast
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen