Ga naar inhoud


Slechte aankoop via het net


Edwin

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik bij een satzaak in $#$#%$@#@ een visiosat 120 besteld en via overschrijving betaald.

Bij ontvangst blijkt de schotel echter zwaar beschadigd.

De verkoper raad mij aan om de reclameren bij de transporteur, omdat die zou verantwoordelijk zijn voor de schade.

Ik heb dit gedaan, maar kom tot de vaststelling, dat ik alleen kan klagen bij de verkoper, die op zijn beurt moet klagen bij de vervoersfirma.

Ik heb wel getekend voor ontvangst van de goederen.

De schotel werd geleverd door twee verschillende bestelwagens, en normaal ging ik op de tweede bon schrijven beschadigd.

Maar toen die werd geleverd heeft mijn vrouw die van niets wist, afgetekend, als zijnde goed.

 

Nu, ik heb dus 250 € betaald voor een gebarsten schotel + vervoers kosten.

De verkoper probeert in alle vriendelijkheid de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven, en de transportfirma heeft geen interesse.

 

Is het de moeite om hiervoor naar de vrederechter te gaan ?

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een internet aankoop kan je binnen een week retourneren zonder opgaaf van reden. Dus zeker wel met een reden. Niet wachten, terug sturen, geld of ander schotel eisen.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die mannen hebben steeds meer problemen met open blijven en dus zullen menig van die mannen nu steeds moeilijker doen over het garanderen en/of vervangen.

 

dat pakket ongezien laten tekenen voor ontvangst is HUN voordeel.

 

maar als jij kunt aangeven dat die wok zijn piepschuim niet halfweg verlaten heeft en beschadgd was mag een flinke jonge aantonen dat je der voor de lol met een moker op hebt zitten rammen.

 

dat kan gezien de instelling / attitude van dergelijke partijen NU wel langer gaan duren (dat dispuut)

 

chiao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Eehhm... dat is in Nederland inderdaad zo, maar de TS woont in den Belgique...
Mogelijk gelden daar andere regels.


Nope, basis hiervoor is Europees recht, landen mogen wel zelf strengere wetgeving maken, mits dit niet concurrentievervalsend is.

Aangezien de verkoper de opdrachtgever voor de verzending is, moet je bij hem beginnen.
Probleempje is wel dat je getekend hebt voor ontvangs in goede orde, maar geen rechter verwacht dat de bezorger wacht op het uitpakken, tenzij de buitenkant van de doos al kapot was, dan heb je een probleem.

En tenzij de vrederechter tegenwoordig duurder is, het kost weinig en bij winst vrijwel niets.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in belgie geld hetzelfde je kunt het artikel binnen een week terug sturen naar je leverancier,je hebt na ontvangst immers altijd een week bedenktijd,terug sturen met vermelding niet tevreden over artikel is genoeg

heb ik ook al eens gedaan.

succes er mee.

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: slider
hier in belgie geld hetzelfde je kunt het artikel binnen een week terug sturen naar je leverancier,

Ik veronderstel dat net zoals in Nederland ook in Belgie voorwaarden aan het terugsturen zijn verbonden.
Daarin staat meestal dat het terug te sturen product in onberispelijke staat moet verkeren en dat het in de originele en onbeschadigde verpakking teruggezonden moet worden.
Helaas voldoe je aan geen van beide voorwaarden niet en zal het geretourneerde product waarschijnlijk niet door de eleverancier geaccepteerd worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me eerst en vooral laten bezig houden, zodat die week al voorbij is.

 

Maar heb gesproken met iemand die kourierdienst heeft gedaan.

Die zegt me; zelfs al had je geweigerd om te tekenen, dan gingen ze gewoon die schotel terug mee nemen, en zou je nog mogen procederen om je geld terug te krijgen van die verkoper.

 

Ze rekenen er gewoon op dat particulieren gaan opzien tegen de proces kosten, en het laten vallen.

Dit geld zowel voor de verkopers en de transporteurs.

Die verkoper heeft me ook niet gezegd; jongen ik zal wat van mijn winst laten vallen, of enig ander voorstel.

 

Onlangs is er echter een wet gestemd geweest in Belgie, die zou toelaten om je kosten voor rechtsbijstand ook bij te rekenen bij te vorderen som.

Eigenlijk zouden we een plaats moeten hebben waar we dit soort verhalen kunnen plaatsen, zodat dit soort verkopers en transporteurs het voelen in hun portefeulle.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde meegemaakt vroeger met een grote sat sat zaak die write smile

Deuk in de schotel (die niet zichtbaar was) in de verpakking.

Gemaild en gebeld maar het kwam er simpelweg op neer dat ik had getekend voor goede ontvangst.

Als je gaat procederen kost het toch meer dus ik heb het zo maar gelaten, ze verliezen dan natuurlijk wel een klant maar dat zullen ze niet zo erg vinden.

Als je het gaat terug sturen met de beschadiging dan accepteren zij dat waarschijnlijk toch niet.

Ik maak de dozen nu altijd open waar de transporteur bij staat, bij de minste afwijking mag de zending retour.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin
Eigenlijk zouden we een plaats moeten hebben waar we dit soort verhalen kunnen plaatsen, zodat dit soort verkopers en transporteurs het voelen in hun portefeulle.

Edwin


Niet hier in ieder geval. Zie je waarschuwing per email!
Als we dat hier gaan doen, grijpt ieder satellietwinkeltje meteen de kans om zijn eigen toko de hemel in te prijzen en die van een ander in negatief daglicht te zetten. Dit dan natuurlijk onder diverse accounts en namen.
Om die reden mag hier dus geen enkele vorm van (negatieve) reclame gemaakt worden. Ook niet "bij een winkel in Lutjebroek", want als er in "lutjebroek" maar één winkel zit, weet iedereen om wie dat gaat.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Ook niet "bij een winkel in Lutjebroek", want als er in "lutjebroek" maar één winkel zit, weet iedereen om wie dat gaat.

Ron


Hahaha in lutjebroek zit alleen een supermarkt en een zalencentum.
Laat ze het maar niet lezen daar......voor diegenen uit het zuiden,ja lutjebroek bestaat echt hoor.
Ging zelf 30 jaar terug weg uit rotterdam en toen zak ik dat bordje zeg,"Lutjebroek".
Ze hadden in rotterdam een gezegde over lutjebroek,ik kan het me alleen niet herrinneren.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...