Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Mijn nieuwe buurman heeft 5 tv,s waar hij op een satelliet decoder en een video (die later vervangen wordt door een HD recorder) met elkaar verbinden.

Toen hij 4 tv's had werkte het volgens hem crazy

Wat hij toen gedaan had:

hij had de decoder aangesloten op de video en deze via de RF uitgang op de coax doorgegeven. Dus de video als "zender".

Nu klaagt hij dat hij storingen heeft wat eigenlijk niet meer dan logisch is.

Ik zou gaan brainstormen hoe het wel zou kunnen. Maar ik ben bang als ik het scart signaal ga splitten ook storingen krijg. Vooral met 5 tv's .

Draadloze video transmitters zijn geen oplossing omdat de vloeren gewapend beton is.

Mischien iemand een idee dit aan te pakken? de decoder en video hoeven niet op afstand bedient te worden. als dat wel kan is het natuurlijk mee genomen.

En het liefst zonder teveel kabel trekken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Als je een video(scart) signaal gaat splitten hou je niets meer over. Dit kan alleen als het signaal eerst wordt versterkt,echter zo dat alle uitgangen gescheiden zijn van elkaar,en zo dat er geen over stuuring op treed ,want dan wordt het beeld te donker en bij een te zak signaal heb je geen kontrast.een video zender gaat ook door beton,maar dat ligt aan de zender en de uitzend freqentie. Bijv.2.4 Ghz.wat hij met een HDD rec. wil weet ik niet maar je kunt niet alles tegelijk gebruiken.via de rf uitgang gaat niet, óók niet met een antenne verst.dit geeft alleen maar interferentie.Daar voor heb je een profesioneele signaal omzetter nodig als je het signaal via één antenne kabel wildt laten lopen,dus van een video/en audio signaal één HF signaal maken van goede kwalitijd.Dus dat soort apperatuur dat ook voor bijv. kabel Tv en evt.voor bewakings camera's wordt gebruikt.Dan kun je via één coax naar div.aan sluitingen via een antennecontactdoos of meteen vedeler ,zie bijlage.

post-33806-1318260231,9859_thumb.jpg

post-33806-1318260232,4684_thumb.jpg

Geplaatst:

Wat heeft die buurman anders aangesloten, dan in de tijd dat het met 4 TeeVees wel goed ging ?

is de installatie een ster of rijg gebeuren ?

en geen CAS of Digitenne meegekoppeld ?

HD kwaliteit kan hij wel vergeten via de coax / video zender

Het goedkoopste is een video of modulator blijven gebruiken met daarachter een redelijke versterker.

Laat de uitgangsfrequentie niet samenvallen met een Digitenne frequentie.

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

• Moderator
Geplaatst:

Ha snurker..

hij heeft alles gerijgd. maar met die 5e tv heeft hij nu problemen. Het verwondert me dat hij niet eerder storingen heeft gehad.

Ikzelf denk dat het een combinatie is van het door rijgen en de uitbreiding van de zenderfrequenties van ziggo.

Geplaatst:

A.H. geen levensmiddelen bedrijf !!

dus toch een Ziggo koppeling en niet alleen een SAT signaal

tja dan moet je dat wel in balans brengen

je zegt RIJG systeem

met 20 db dozen of amateuristisch steeds een zwakkere aftakking.

ik ga er vanuit, dat er te goedkoop van alles aan elkaar geknoopt is..het is en blijft HF gebeuren en dat vraagt om een degelijke installatie.

groeten van professor Snurker wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Met goedkoop matteriaal krijg je meestal geen goed resultaat ook in rijgdozen heb je veel kwallitijt verschil zitten.En hoe meer zenders hoe moeilijker het wordt om het video signaal storing vrij door al die rijgdozen te sturen met de modulator van een video of sat reciever zal het beeld nooit 100% goed zijn na een aantal rijgdozen, daar is de modulator in het desbetreffende apperaat niet voor gemaakt,de kanaal scheiding is hier voor niet voldoende.Als je er een versterker tussen zet wordt het vaak helemaal een puinhoop een en al kruismodulatie dus of minder zenders of profesionele apperatuur

• Moderator
Geplaatst:

Ik wist ook dat het op zijn manier nooit goed kon werken en het verwonderde me dat het uberhaupt gewerkt heeft.

Maar jullie kennen dit soort installaties wel. Pappa gaat even naar de bouwmarkt en laat zich daar van alles aansmeren. En omdat pappa daar geen verstand van heeft probeert hij maar wat.

Maar wat is een goede oplossing wat voor een redelijke prijs gemaakt kan worden?

wat is daar een geschatte prijskaartje van? En wat komt er aan kabelwerk te liggen? Als ik hem moet vertellen dat hij even het huis moet slopen om de kabels te leggen dan wordt het moeijlijk. ik wil hem wel helpen maar me andere karweitjes moeten ook af komen.

Geplaatst:

Er zijn ook draad lose audio/video zenders die ook door beton gaan deze worden ook wel eens voor bewaking gebruikt,{voor al in Duitsland,} die kwam ik een paar jaar geleden een keer tegen bij een tuin centrum in limburg,er waren echter te veel zenders en dus werkte de helft niet en soms was de afstand te groot,ik heb toen ale camera's met een coax kabel aan het regel kastje aan gesloten ,dat is veilig en storing vrij.Overigens ik weet niet of hij die zenders nog heeft,deze werkten op Ca 400Mhz,en hadden 1 audio en 1 video ingang, de beeld kwaliteit was goed op een crt 16.9 TV.Er zijn tegen woordig ook zenders op 2 en 4 GHZ verkrijgbaar,dit {onderwerp} kwam onlangs nog ter sprake bij Dr.Disch TV.het merk weet ik niet meer ik dacht iets van marmatech of zo...iets.. oei ik maak hopelijk geen reklame dat is niet mijn bedoeling hoor.Met de viendelijke groenten van columbo.

Geplaatst:

Naar mijn weten mag je merken noemen, maar geen verkopers.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

• Moderator
Geplaatst:

klopt, namen van apparaten mogen wel. Alleen geen commerciele links of bedrijven/winkels.

Marmitech is wel een low budget apparaat. Of de kwaliteit ook zo is weet ik niet. Maar draadloos wil ik voorkomen als het mogelijk is want er hoeft maar iemand door de zender/ontvanger te lopen en dan heb je al storingen.

Geplaatst:

je zou meschien ergens een oude CA instalatie kast kompleet ergens kunnen vinden dan heb je de meeste spullen wat je nodig hebt,je kunt dan je UHF signaal omzetten in een andere freqentie en evt bewerken,meer mogelijk heden zijn er naar mijn weten niet analoog,of je moet het digitaal maken dan er natuurlijk wel,maar of dat voor een low budged is geschikt is nog maar de vraag.alle ontvangst apperatuur moet daar voor geschikt zijn.

• 3 weken later...
  • Moderator
Geplaatst:

Gisteren naar een duitse trödelmarkt geweest en een apparaat gekocht die volgens mij de goeie is:

ARTron PUN54

multishalter 5/4

Sat + Terr aktiv.

Ik zie dat ik er 4 lnb's op kan zetten en een kabel aansluiting. Is dit de goeie?

ik ga hem wel voor mezelf houden want ons nieuw huis zal ook volledig "geschoteld" worden.

Volgens mij moeten daar ook speciale eind dozen op om een scheiding te krijgen van sat en kabel signalen.klopt dit?

Prijs was iig heel erg leuk, voor 8 euro mag ik niet klagen smile

Geplaatst:

Ja dat klopt,Je hebt dan de Astro antennecontactdoos voor radio/TV en satelliiet ontvangst GUT 300* nodig,aansluit demping sat.uitgang 2db ,UHF/Vhf 1.5db. De Artron ken ik niet ,moet dat geen Antron zijn? ,maar voor dat bedrag kun je niet moeilijk doen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hoi Matchless

Voor zover ik het heb begrepen was er 1 decoder aangesloten op 4 tv's via de modulator van de videorecorder. Elke aftakking is een "weerstand" en dus signaal verlies. Zoals hierboven al aangegeven dus een antenne versterker plaatsen na +/- 15 meter (zeg maar tussen TV "3" en "4" van de 5 TV's) Zorg dat de videorecorder "uitzend" op kanaal 36 (frequentie band) Dit is een kanaal dat door alle kabelboeren vrij gehouden wordt om video's op aan te sluiten.

Indien de opstelling is 6 decoders, 5 TV's en 1 video recorder, dan heb je een 5/6 multiswitch (5 ingangen + 6 uitgangen) nodig met een quad (quattro?) LNB. Nou ja eentje die zowel highband, lowband alsmede horizontaal en vertikaal tegelijk kan uitzenden. Vanaf de multiswitch dient dan naar elke decoder een eigen coax kabel gelegd te worden. Elke decoder heeft dan de mogelijkheid om alle programma's van de betreffende sateliet te zien + kabel.

Hopende je wat wijzer te hebben gemaakt.

Gr

Böllke

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen