Beobuddy Geplaatst: 16 april 2009 Geplaatst: 16 april 2009 Beste medeforumers, De onlangs nieuwe DM7025+ heeft toch wel kuren, denk ik. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Ik weet dat er instellingen zijn om het geluid te vertragen voor het gebruik in combinatie met AC3, versterkers etc. Maar de DM is standaard aangesloten via scart naar de tv. De vertraging is standaard ingesteld op 0 ms. Dan zou dat toch moeten werken? Zie ik iets over het hoofd? Ik heb 2 verschillende images geprobeerd, Milo en Pli. De CCCam is versie 2.1.0 en de smartcard is van CD, de nieuwe. Verder heb ik een 400 GB Spinpoint Samsung ingebouwd. Zijn er verdere factoren, behalve de instelling in het "vertragingsmemu", die het synchroon lopen kunnen beïnvloeden? - Zappen helpt niet. - Powercam icm CD kaart helpt niet. - Rebooten helpt niet. Het kan toch niet zo zijn dat de DM out of the box niet synchroon beeld en geluid geeft? De topfield 510 ernaast doet het perfect. Iemand een idee? Alle ideeen zijn welkom en alvast bedankt voor het meedenken. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Dolf Geplaatst: 17 april 2009 Geplaatst: 17 april 2009 Hier het zelfde probleem, nog geen oplossing gevonden (had hiervoor ook een topfield 5500, nooit lip-sync problemen). Iemand een oplossing? VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Beobuddy Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Geplaatst: 20 april 2009 op dit moment kan ik mij redelijk vinden met een vertraging van 48 ms voor pcm geluid. Ben vanmiddag mee bezig geweest met tijden tussen de 40 en 70ms. Het blijft proberen en is best lastig als je geen uitgangspunt hebt. Dus vanmiddag veel praatprogramma's op de nederlandse zender gekeken en ik kom dan op de 48-50ms uit. Maar soms lijkt het alsnog niets van te kloppen. Maar meest van de tijd dus wel. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
ghostecho Geplaatst: 21 april 2009 Geplaatst: 21 april 2009 Nergens last van werk perfect,misschien een ander image eens proberen.
Gast djseppie Geplaatst: 21 april 2009 Geplaatst: 21 april 2009 Ik heb in het verleden ook erg veel lip-sync problemen gehad, alleen voornamelijk doordat ik ik gebruik maak van de digitale uitgang van de dreambox. Deze gaat direct naar de versterker. Met het laatste PLI image loopt hij voor het eerst sinds ik de 7025 heb (3 jaar nu) synchroom. Met de scart loopt hij altijd goed eigenlijk. Ik heb een samsung tv (flatscreen) en hierbij heb ik de AC3 delay op 200ms gezet. Voor andere merken heb ik gelezen dat die weer andere vertraginstijden hebben (die tijd heeft de tv nodig om het beeld mooier te maken ) Chapeau!
Catalán Geplaatst: 21 april 2009 Geplaatst: 21 april 2009 djseppie,waar juist kun je die AC3 instellen? mvg DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Gast djseppie Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Ik heb die ingesteld via de blue button, in de configuratie heb ik alles default gelaten.. Ik heb daar de PCM op 200ms gezet. Het valt me trouwens wel op dat de waardes nu (heb net even gekeken) weer op 0 staan. Maar de lipsync is nog wel ok! Misschien moet je even een keer herstarten, lijkt net Windows hahaha..
Catalán Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Origineel bericht van: djseppie Ik heb die ingesteld via de blue button, in de configuratie heb ik alles default gelaten.. Ik heb daar de PCM op 200ms gezet. Het valt me trouwens wel op dat de waardes nu (heb net even gekeken) weer op 0 staan. Maar de lipsync is nog wel ok! Misschien moet je even een keer herstarten, lijkt net Windows hahaha.. Ik zie dat nergens staan onder de blue button? grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Gast djseppie Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Ik heb hem via plugins en downloads geinstalleerd. Hierna is hij beschikbaar onder de blue button. Gr djseppie
Beobuddy Geplaatst: 26 april 2009 Auteur Geplaatst: 26 april 2009 Inmiddels een 2e 7025+ erbij gekocht. Ook deze vertoont exact dezelfde syptomen. Dus images gebruikt van Milo, Pli, Ronaldd, originele. Inmiddels ben ik eruit dat de 48ms voldoende is en als je er even niet meer op let, dan is die instelling gevoelsmatig de juiste. Dus daar laat ik hem dan maar op staan. Ik kan niet meer zeggen dat het een exemplarisch probleem is. Dus terug naar de Milo image voor het meeste (in mijn ogen bijna) gebruikgemak. Zij het dat ik graag van sommige instellingen een mix van Pli en Milo zou willen zien. Maar dat terzijde. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
peter-nmgn Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 kun je de "geluid vertraging" instellingen in je versterker niet veranderen?? of ondersteund je versterker dat niet? Weet namelijk dat de wat luxere versterkers hier zeer uitgebreide programmeer opties in hebben. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Beobuddy Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Geplaatst: 27 april 2009 Nee, dat kan ik niet instellen. De tv, een Beovision 5, is het hart van het (DD/DTS) systeem waar direct de (actieve) luidsprekers aan worden gekoppeld. Er is wel in het service menu een mogelijkheid om het geluid te vertragen. Die staat al ingesteld op 50ms. De BV5 is overigens een plasma tv. Maar omdat bij het aansluiten van de topfields en andere bronnen er geen problemen zijn, neem ik dus aan dat de DM de veroorzaker is van het probleem. Het geluid wordt overigens dus analoog via de scart aangesloten en via optisch naar coax (middels een converter) naar de digitale ingang van de BV5. Overigens reageert de digitale ingang alleen op (2.0 en 5.1)DD en DTS signalen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Strandbal Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 ik heb hier ook steeds vertraging sind een paar weken op mijn optical aansluiting, normaal nooit problemen gehad ermee..
peter-nmgn Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 heb je het al eens getest met een RCA kabel (tulp)? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast Strandbal Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Nee want daar kan ik geen 5.1 mee ontvangen, zal wel een keer testen ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen