Ga naar inhoud


Dode Kathy (bootargs om zeep) - kan iemand dit repareren?


sdspieg

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ghansie,

 

pas op met dat "wondermiddel" want ik lees dat je 2 Kathies hebt en als je beide daarmee behandelt ga je een probleem krijgen als ze op hetzelfde netwerk hangen.

 

Deze procedure geeft namelijk een default MAC adres aan de Kathrein en als beiden op het netwerk komen met eenzelfde MAC adres ga je problemen krijgen want dit moet op eenzelfde LAN uniek zijn. Best is na behandeling de procedure zoals hierboven aangegeven (setenv ethaddr 00:xx:xx:xx:xx:xx EN saveenv) te gebruiken om je eigen MAC adres (te lezen op een label op je Kathrein) terug te zetten of als je wil een verzonnen adres.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rrnico2003
Ondertussen hier ook opnieuw de bootrags om zeep, na installatie van de MiniUboot 1.3 die zou nodig zijn voor de nieuwe Christmas image. Werk aan de winkel.

Hoe heb je mini u-boot 1.3 geinstalleerd en welke image had je in flash?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Via MPI 1.7 en in flash de 2.2 2nd BL Moet zeggen sedert dat ik die MiniUboot 1.3 probeerde te installeren heel wat problemen. Heb de installatie in de flash opnieuw gedaan (via eerste reanimeren van de box met de flashtool en de notfallimage 1.06 ingebouwd. Eerste keer da tik dit deed is me dit gelukt zonder probleem). Momenteel kan ik niet meer met KCC 3.2 connekteren. Wel werkt de box zowel met de flash (opstart zonder USB) of met de USB stick erin en dan via E2- images.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat verklaard veel.

De 2.02 zijn FTP laat niet to te uploaden in de /tmp.

Tenzij je een andere FTP-server hebt geinstalleerd.

Komt er ook nog eens bij dat de 2.02rc veel te weinig vrij geheugen heeft.

 

Je kan beter wanneer je de 1.06 recovery met FTP server hebt geinstalleerd de mini U-boot 1.3 installeren.

Daarna kan je dan de nieuwe flash image installeren. ( dit was je toch van plan )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste mensen,

 

Ik heb hier nu een kathrein staan waar bij het flashen iets (?) goed verkeerd is gegaan. Het resultaat is een rood lampje op het front en dat ie op geen enkele wijze een teken van leven geeft en niet reageert op welk van de hiervoor omschreven wijzes.

Als je de kathrein aansluit op een methode waarbij wordt gewerkt met hyperterminal dan verschijnt er geen enkele reactie (bijv geen prompt met stb7100ref) maar ook via een ftp methode als UFS910FlashSuiteNet_127 geeft geen reactie.

Is er iemand met een suggestie die nog niet hiervoor is genoemd? Want al deze methodes heb ik namelijk al uitgeprobeerd.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat de voeding nog in orde is?

Dit geeft nl. de zelfde toestand. (enkel rode led)

 

Tijdens het flashen kan er weinig verkeerd gaan.

Zelfs al valt de stroom uit tijdens het flashen dan kan je nog met je nullmodemkabel er terug leven in blazen.

 

Je kan enkel de Uboot kapot krijgen indien je zelf de bootsector overschrijft. (is enkel manueel mogelijk)

Ik heb hier zo een UFS922 staan met dezelfde problemen.( Uboot weg )

 

Van welke regio ben je?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met 0-modem kabel en Hyperterminal al geen prompt meer krijgt vrees ik het ergste. Voeding stuk kan wel maar als er nog een LED brandt denk ik het niet. Als je er een USB laptop disk aanhangt en die draait weet je bijna zeker dat de voeding nog OK is.

Ik denk eerder aan een verminkte Uboot temeer dat het gebeurd is na wat flashpogingen. Probeer misschien nog eens met KathiUp en anders wordt het waarschijnlijk een geval voor de hersteldienst van Kathrein.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel instresse in zo een kathy waarvan the Uboot weg is.

Kan ik altijd gebruiken om te testen met een jtag. ( weet niet of dit lukt maar ik ga mijn UFS910 er niet voor op offeren )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...