orbiter Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Ik ben aan de slag gegaan om met vi in de dreambox CCcam.cf aan te passen. Echter kom er er niet veel wijs uit hoe en welke toetsen ik moet gebruiken om de boel aan te passen. Commando''s die ik nodig heb; in edit modus te komen en elke regel zonder meer kan aanpassen. Dat is eigenlijk het enige !!! Na wat gepruts lukt he me wel, maar dan na veel ge-erger en herstellen, dingen die me telkens gebeuren zijn; regels wissen en dat ik niet door kan gaan naar de volgende regel !!
Big fellow Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Zie hier ..... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
orbiter Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Geplaatst: 18 april 2009 Origineel bericht van: Big fellow Zie hier ..... Die had ik al doorgespit, net zoals andere sites met verklarende commando's, echter nog niet tot het gewenste resultaat gekomen Zodra ik 'i' ingeef, kan ik nog steeds niet naar hartelust aanpassen ?
Lucky_Luke Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Gewoon text editen/deleten/toevoegen hoort in insert mode gewoon te werken. Misschien gaat het mis omdat je remote werkt; bv vanuit Windows via telnet naar je dreambox, en je niet bv VT100 of beter gebruikt als terminal mode. Maar nu ik er over nadenk: misschien ben je niet de eigenaar vh bestand, of heb je geen 'schrijf' rechten? Vertel anders evt wat er niet lukt/ welke foutmeldingen je krijgt?
orbiter Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Geplaatst: 19 april 2009 Ik werk inderdaad remote via putty. Als ik 'i' ingeef zie ik onderaan staan; --insert-- Dan kan ik ook iets invoegen. Wil ik vervolgens iets deleten en druk op delete, dan spingt de cursor iets verder en maakt van hoofletters kleine letters? Mis ik nu misschien alleen nog een bepaalde toest om iets te kunnen deleten??? Net ff verder gekeken dan mijn neus lang is, met 'x' moet ik dus deleten !!!! Zometeen nog ff alles uitproberen. Vermoed dat mijn problemen uit de wereld zijn
Lucky_Luke Geplaatst: 19 april 2009 Geplaatst: 19 april 2009 Het 'x' commando komt nog uit het vt52 tijdperk (er was toen nog geen 'del' key). De del key zou gewoon moeten werken. Misschien dan toch iets met de terminal mode... suc6...
Frans B Geplaatst: 19 april 2009 Geplaatst: 19 april 2009 Nee, bij de dreambox werkt DEL niet. je moet daarvoor dus in de INSERT mode staan, en dan achter het te deleten gedeelte gaan staan met je cursur, en dan de BACKSPACE knop gebruiken. Dan werkt het prima. System Administrator (niet van deze site)
Lucky_Luke Geplaatst: 19 april 2009 Geplaatst: 19 april 2009 Verrek! Je hebt bijna helemaal gelijk. Het is een (uitgeklede) vi kloon: vi->busybox.
RS2000 Geplaatst: 20 april 2009 Geplaatst: 20 april 2009 Gewoon mc gebruiken, editer die daarin zit is veel makkelijker.
orbiter Geplaatst: 20 april 2009 Auteur Geplaatst: 20 april 2009 Midnight Commander heb ik ook al veel gebruik van gemaakt, echter ben je gehandicapt als die niet voorhanden is. Ben ik al vaker mee op de koffie gekomen. Vandaar dat ik zo min mogelijk hulpmiddelen wil gaan gebruiken.
Ome Merde Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 middels ftp cccam.cfg effe naar je desktop kopiëren, aanpassen met je favo editor, terug ftp'en, cccam herstarten en klaar. 1 minuut werk, kind kan de wasmachine aanzetten merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 begrijp het niet zo helemaal de vraagstelling, is me een raadsel waarom je met vi blijft klooien en er ook geen betere alternatieven op de uitzondering na aangeboden worden indien het nog niet bekend was waarom men dan niet meteen de DCC.exe -ftp editor gebruikt (die is helemaal unix compatibel) overigens als je een Linux OS op de PC hebt is het nog eenvoudiger dan start je smbd deamon op de dreambox eenmaal en kunt zo altijd in netwerkomgeving aan de CCcam.cfg editen (en andere bestanden). chiao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jopiesat Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Als je per se op de shell van de dreambox wilt werken, kun je beter de editor nano gebruiken. Supersimpel, en ondersteunt kopieren en plakken vanuit windows. (kopieren in windows en vervolgens met rechtermuistoets plakken in de shell...) Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen