Ga naar inhoud

[DM800HD] autoresolution plugin instaleren dm 800 hoe te doen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

he hallo

wie weet hoe je de autoresolution in een dm 800 instaleerd

ik weetniet waar die heen gezet moet worden op de db

en het schijnt dat je daarna wat instellingen moet veranderen in de db

wie kan mij uitleggen hoe dit moet

bedankt alvast

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hoi,

Met PLI en Gemini is hij gewoon te installeren via de normale plugin downloads. Hij komt dan in het menu/instellingen/ systeem als extra optie. Hij is dan te openen en naar believe in te stellen. Wijst zich verder min of meer vanzelf. Mijn instellingen:

enable autoresolution ja

sd interlace default

sd progressive default

hd interlaced 1080I

hd progressive 720P

24 25 30 modes default

show info screen nee

testmode nee

deinterlacer mode automatisch

succes ermee

Geplaatst:

Ik zal je proberen op weg te helpen hier op het forum;

Op een forum als dit zijn de meesten nogal gevoelig voor hoe jij een vraag stelt, men wil eigenlijk graag zien hoeveel moeite JIJ doet om een probleem op te lossen voordat ZIJ moeite gaan doen om het jouw uit te leggen.

Vermeld dus eerst wat jij al gedaan hebt, ik zou het bijvoorbeeld interesant vinden om te weten hoe jij aan een dreambox komt en waar heb jij gehoord dat je wat instellingen veranderen moet.

Wat kun je nu met de box zoals hij nu is?

Weet jij wat een image is en of dat erop staat?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

je hebt gelijk

ik had dat al in een andere post aangegeven

maar bij deze nogmaals

dm 800hd

pli jade enigma 2

ik heb heel veel gezocht om deze plugin te vinden en te instaleren

ik heb tot nu toe hierover gevonden dat je de plugin ik doe dit via dcc ftp moet copieren naar

usr/lib/enigma2/python/plugins/systeemplugins/

en dan komt er nog

autoresolutiondirectory achter

maar daar komt het probleem ik kom niet verder als systeemplugins die laatste geeft het bij mij niet

dus ik doe zelf veel moeite om het voor elkaar te krijgen maar bij deze heb ik toch wat hulpnodig

als iemand mij kan helpen en uitleggen hoe ik dit kan doen zou ik zeer dankbaar zijn

tevens zegt iedereen dat ik met bleu panel iets kan regelen

word daarmee bedoeld als ik de blauwe knop indruk en dan pp panel kies

bedankt alvast voor de hulp

Geplaatst:

Ja hij staat onder: plugins en downloads/systeemplugins...

Zo moet het toch lukken.

Origineel bericht van: Frank67
De autoresolution plugin staat toch standaard bij de downloads in pli jade enigma 2? Zie ook het antwoord van knakker.
Geplaatst:

ja inderdaad heb dit over het hoofd gezien

is gelukt

nu nog iets anders door die plugin gaat het zappen langzamer nou had ik ergens gelezen dat men dit veranderen kan dat dit sneller gaat

weet iemand hier iets over

en verder iedereen bedankt voor de hulp

Geplaatst:

ikzelf vind het omschakelen van de resoluties ook irritant,

je kan in je zaplijsten de hd zenders achter elkaar zetten en niet bijv. om en om.

Ik gebruik autoresolutie niet meer, heb bij audio video opties standaard 720P aan staan.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

nou heb op duitsdreambox forum

gelezen ligt aan delay time

moet je van 250

naar 750 zetten

weet nog niet hoe zodra ik het weet meld ik het

dan gaat zappen weer als normaal

Geplaatst:
Origineel bericht van: chipeter
nou heb op duitsdreambox forum
gelezen ligt aan delay time
moet je van 250
naar 750 zetten
weet nog niet hoe zodra ik het weet meld ik het
dan gaat zappen weer als normaal

Zich instellen op een andere resolutie tijdens het zappen kost een televisie nou eenmaal even tijd (als je van SD naar HD zapt of vice versa), dat kun je niet met delays veranderen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Zich instellen op een andere resolutie tijdens het zappen kost een televisie nou eenmaal even tijd (als je van SD naar HD zapt of vice versa), dat kun je niet met delays veranderen.

Ik denk dat het idee is, dat de dreambox een bepaalde tijd op een zender moet staan voordat de resolutie van het uitgangssignaal wordt aangepast aan de betreffende zender. In de tussentijd wordt het dan geschaald door de dreambox zelf. Ik meende ook al zoiets waargenomen te hebben.

Als je die tijd hoger zet, dan kun je lekker snel zappen omdat tijdens het zappen het schalen door de dreambox wordt gedaan. Laat je 'm dan vervolgens op een zender staan, dan wordt de schaler van de dreambox uitgezet en dan moet de TV gaan schakelen.

Ik snap overigens absoluut niet waarom TV's en monitoren zo'n ontzettende tijd nodig hebben om om te schakelen. Vroeger met VGA moest de monitor de resolutie (en andere parameters) zien te achterhalen door het signaal te "bestuderen". Nu, met HDMI en DVI wordt die informatie gewoon met het signaal meegestuurd. Er zijn ook monitoren die WEL snel schakelen. Gewoon slecht gemaakt dus (ja, ook mijn eigen TV :-()

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: knakker
Hoi,

Met PLI en Gemini is hij gewoon te installeren via de normale plugin downloads. Hij komt dan in het menu/instellingen/ systeem als extra optie. Hij is dan te openen en naar believe in te stellen. Wijst zich verder min of meer vanzelf. Mijn instellingen:

enable autoresolution ja
sd interlace default
sd progressive default
hd interlaced 1080I
hd progressive 720P

24 25 30 modes default
show info screen nee
testmode nee

succes ermee

Bij HD Interlaced krijg ik geen optie voor 1080I.....
Klopt dat wel?

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

Ik heb het net nog ff gechecked en ja hoor het klopt echt..hd interlaced.... 1080I

gr.

Knakker

Origineel bericht van: B17
Origineel bericht van: knakker
Hoi,

enable autoresolution ja

sd interlace default

sd progressive default

hd interlaced 1080I

hd progressive 720P

24 25 30 modes default

show info screen nee

testmode nee

succes ermee

Bij HD Interlaced krijg ik geen optie voor 1080I.....

Klopt dat wel?

B17

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen