Ga naar inhoud

[DM7025+] Snelheid hardeschijf van belang, ivm hitte, opnemen etc?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo medeforumers,

Wat mij opvalt aan de hardeschijf die nu in de DM zit, een Samsung spinpoint 400 GB, is dat hij best heet wordt.

Nu had ik in de Topfield een tap-applicatie waarmee in de hardeschijf kon instellen in 4 standen.

Die standen varieerden van 1 Stil, langzaam tot 4 snel/luid.

Nu kon ik die schijf in stand 1 zetten en waren de prestaties nog steeds ruim voldoende voor opname.

Daarmee werd de schijf minder heet en gaat dan ook langer mee.

Nu zit ik met de volgende vragen:

-Bestaat er voor de DM ook een plug-in om de hardeschijf qua snelheid/geluid in te stellen?

-Waar moet de schijf aan voldoen om goed te funktioneren?

-Mag ik zondermeer een hardeschijf in een topfield hangen en deze als stil/"langzaam" configuren en terug in de DM plaatsen?

(instelling geschiedt in de Bios van de hardeschijf)

Ik verneem graag jullie reacties.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

De DM7025 (ook de 800 en 8000 trouwens) zet de harde schijf standaard al in de "stil" modus.

De mode doet niets veranderen aan warmteontwikkeling of energiegebruik, hij wordt alleen stiller omdat de koppen wat rustiger bewegen.

Geplaatst:

En met "stil" bedoel je dat de schijf wordt stilgezet of,

dat iedere schijf intern wordt aangesproken om "stil" te zijn.

In dat laatste geval zou dat dan betekenen dat verzameling van schijven voor de DM beperkt zijn doordat ze dan wel of niet herkend worden?

Ik zag in een andere topic namelijk al een lijst voor de verschillende DM's welke schijf in welke DM wordt gebruikt/herkend

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Stil als in "weinig geluid maken".

Harddisks die dit niet ondersteunen - en die worden al jaren niet meer gemaakt - zijn dan gewoon minder stil.

Alle harddisks werken gewoon in de dreambox. Een stille disk verdient voorkeur. Ik had er in het begin eentje inzitten die resoneerde met de kastplank, die was dus overal in huis fluisterstil behalve net op de plaats waar hij staan moest. Heb er daarna maar een laptop schijfje in gezet, die is echt onhoorbaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen