Ga naar inhoud


Externe schijf formatteren in FAT32 is nu NTFS


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast hummiesat
Origineel bericht van: theparasol
Wellicht per ongeluk de interne harddisk gepartitioneerd en geformateerd op fat-32... krijg je ook automatisch radiostilte wink

oh, je bedoeld die andere gouden tip die ik genoemd heb? :D
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download een live cd van eender welke Linux distributie.

Iso branden op cd.

Pc opstarten van deze cd

Naar partitie beheer

Daar kan je normaal de schijf formatteren in FAT32

 

Let op wat je doet zodat je je systeemschijf niet formatteert :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Gparted kun je gewoon een LiveCD van maken en heeft een nette GUI dus dat kan het probleem niet zijn.

Alleen is ie er niet in het NL voor zover ik weet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Jürgen
Ho ho.. doe dit nu niet want als Henri het op zijn heupen krijgt en al de Unix tools uitprobeert dan zijn we de komende weken nog niet van hem af. :D

En Henri, hoe is de status nu?


Jürgen mooi gezegt, je ben van mij verlost met dit onderwerp, ik heb een ontvanger gekocht, waar de juiste HDD al inzit.

Dus niks komende weken wat mij betreft.
Toch allemaal bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een versie van Win XP pro in 2de hands kopen.

Van Cd laten opstarten en je kan dan de drive formateren en verdelen zoals je wil.Natuurlijk niet het besturingssysteem laten installeren maar install nadien afbreken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: bellejt
gewoon een versie van Win XP pro in 2de hands kopen.
Van Cd laten opstarten en je kan dan de drive formateren en verdelen zoals je wil.Natuurlijk niet het besturingssysteem laten installeren maar install nadien afbreken.


Te omslachtig en het kost geld.
Eerder genoemde oplossing met GParted is direct te downloaden en is gratis. Het benodigde cd-tje om het op te bakken niet meegerekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had Henri deze Topic gestart en voor hem is het probleem nu opgelost omdat hij immers een andere ontvanger heeft gekocht.

Wellicht is het handig om deze Topic nu te sluiten want volgens mij valt hier niets meer aan toe te voegen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het new technology file system is natuurlijk mede ontwikkelt om een extra paar veiligheidsattributen te kunnen gebruiken

zo is niet elke schijf die op ntfs is geformateerd aan een andere pc te hangen als het gepersonaliseerd werd door de gebruiker.

 

men zegt ook wel dat er een superuser is die volledig beheer en rechten heeft, dat is doorsnee de administrator/ beheerder

maar de ingestelde gebruiker/ tegelijk ook beheerder van de nieuwe PC kan onder vista niet alles wat de superuser kan.

 

bijvoorbeeld de eerder middels ntfs vastgelegde personalisering opheffen of overnemen

je moet administrator zijn om NTFS rechten te kunnen overnemen

maar veel pc's worden verkeerd ingericht bij de setup routine en kun je niet niet separaat aanmelden als administrator.

 

dan rest enkel nog zoals al aangesproken door bellejt een pseudo installatie door te voeren waarmee de NTFS rechten nog niet zijn geimplementeerd en dus partitioneren of formateren kan weer

Of

zoals ook al gesuggereerd de openlinux LinuxCD of DVD te gebruiken want linux kan wel een NTFS schijf onafhankelijk van de een gepersonaliseerde schijf de rechten pikken, dus partitioneren en formateren

 

linux heeft wat dat aangaat veel meer beheer opties om problemen op te lossen

 

een suggestie kan zijn gewoon een tweede OS installatie van linux naast vista te zetten (op minimale schijfindeling benodigd voor linux)

er gebeurt dan niets akeligs aan je vista en je kunt dualbooten

dus kiezen, ga ik vista of ga ik linux

 

chiao

 

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...