Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Blijft hangen na RecCopy


Marcel62

Aanbevolen berichten

Onlangs kwam ik het programma RecCopy op dit forum tegen. De decodeer functie in Silverline laat het sinds de overgang naar SECA 3 wel eens afweten. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze tap.

 

Een fout waar ik nog geen oplossing voor het gevonden is de volgende; Aan het einde van het decoderen gaat de TF5000 hangen. Als ik hem dan uitzet knippert de display even waarna hij de mappen opnieuw gaat vaststellen e.d.

 

Ik heb de functie binnen de Silverline uitgezet. Ik heb een timer door RecCopy aan laten maken. Deze stond standaard op 5.00 uur (zowel begin als eindtijd) de eindtijd heb ik op 5.30 uur gezet.

 

Volgens de log gaat alles prima.

log.jpg

Wie heeft de gouden tip voor mij?

 

Hartelijke dank,

 

Marcel

 

4.4.jpg

 

 

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke firmware gebruik je?

Ik heb dat probleem ook gehad met de firmware van 28 maart 2008.

De firmware van augustus 2007 heeft dat probleem niet bij mij.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog ruim 50 GB ruimte op de schijf dus dat zal het probleem niet zijn. Verder kan ik slechts kiezen voor 1x 2x of 4x bij decodeersnelheid.

 

De firmware van 8 augustus 2007 lost op het beschreven probleem inderdaad op als ik RecCopy handmatig aan het werk zet. Bedankt voor deze tip.

 

Als ik in RecCopy een werktimer aanmaak dan krijgt hij als begin en eindtijd 5.00 uur mee. Is dit wel goed? Moet ik die eindtijd niet aanpassen?

 

Gr,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd van de werktimer is er alleen om de ontvanger voor RecCopy aan te zetten.

Daarna neemt RecCopy het over.

 

Als jij hebt ingesteld dat je om 5.00 uur begint met decoderen dan klopt het.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: bierman
Waar haal ik de Nederlandse versie van Reccopy vandaan?
Groet,
bierman


Daarvoor moet je ook het reccopy.lng bestand plaatsen op de topfield. Bij versie 4.4 is het zelfs verplicht. Bij 4.3 krijg je dan, mits je topfield op nederlands is ingesteld, ook de nederlandse teksten.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Met de Silverline heb je Rec Copy totaal niet meer nodig, alle mogelijkheden en zelfs nog meer zitten gewoon in die ene Silverline tap, tot EPG ophalen aan toe whistle


Silverline controleerd de opnames niet en reccopy wel. Foutief gemarkeerde groene opnames zal reccopy wel decoderen en silverline niet. Komt voor als je een opname via tuner 4 laat opnemen zonder dat je zapt. Als de topfield op tuner 1 is gestart, neemt die door tuner 4 op via tuner 2, maar decodeerd die de boel voor tuner 1. Gevolg de opname wordt als groen gezien, maar is het niet.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is alleen dat die deze foutief groen gemarkeerde opnames niet decodeerd, want silverline ziet groen en denkt alles is ok smile

 

Mooiste oplossing zou zijn dat silverline de decodering van reccopy zou krijgen, maar ik denk niet dat happy nog iets gaat doen (of het moet diegene zijn die de sourcecodes heeft gekregen).

 

Herstel, de mooiste oplossing zou zijn dat alle opnames meteen gedecodeerd op schijf kwamen :D

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MegaTronics
Herstel, de mooiste oplossing zou zijn dat alle opnames meteen gedecodeerd op schijf kwamen :D


Zou dat een van de redenen zijn dat er steeds meer (ex)topfield gebruikers naar de Dreambox zijn overgegaan wink

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed aan de Dreambox, Timeshift, starttijd en mechanische kwaliteit (resonantie harde schijf), beeld- en geluidskwaliteit zijn allen een stuk minder dan de Topfield.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een TF5010PVR met RecCopy 4.4 en de firmware van maart 2008.

De ontvanger blijft ook hangen na reccopy te laten werken. Zoals gezegd de oudere firmware van 2007 opgezet maar dan werkt de mediahighway voor de vlaamse zenders niet meer, met uitsluiting van één en Ketnet/Canvas.

 

Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, bij mijn weten is daar nog geen oplossing voor.

Helaas.

 

De vraag is of het opgelost kan worden in de tap RecCopy, zo ja dan is dat waarschijnlijk sneller te regelen dan een firmware update van Topfield.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...