Ga naar inhoud


Handleiding Xsat310 Flash


gamgra

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Aangezien er nogal wat problemen / vragen en opmerkingen zijn over het opwaarderen van de Xsat310 Firmware heb ik deze aanvullende handleiding gemaakt.

Samen met de originele XSAT handleiding zal dit documentje hopelijk een extra hulpmiddel zijn.

 

A)Software ophalen en uitvouwen.

Maak in je PC een directory aan: "Xsat310.Flash".

Ga naar www.xsat.rtfm.be voor het ophalen van de laatste Xsat310 Firmwareflash_3.06 en Firmware 4.6.36.vm.

 

Unzip of Unrar the opgehaalde bestanden naar de nieuwe "xsat310.Flash" directory.

Hierna vind je 2 bestanden in de Xsat310.Flash directory; Firmware_Flash en Firmware-xsat-team.bin.

Je computer is nu klaar voor de Firmware update.

 

B)Flash-kabel maken.

De Xsat310 moet met de computer verbonden worden door middel van een seriele kabel, die kabel wijkt echter af van het regulaire model.

Op www.xsat.rtfm.be vind je een aansluit/soldeer schema van deze kabel.

 

Zelf heb ik gebruik gemaakt van een aangepaste Ps-2 stekker met kabel afkomstig van een oud toetsenbord.

Voor gebruik de boel even doormeten met een multimeter.

 

C)Koppelen van Xsat310 aan PC.

Verwijder smartcards en ontkoppel de Lnb en andere kabels van de decoder, slechts de 220 V voedingskabel en seriele kabel worden met de decoder verbonden.

 

Het is raadzaam de Xsat310 op korte afstand van de computer te hebben, met duidelijk zicht op de voorzijde van de Decoder.

Gebruik dezefde rand-aarde 220 V aansluiting voor decoder en computer.

Maak de seriele kabel-verbinding tussen PC en Decoder.

 

Start de computer, schakel het energiebeheer uit, ook alle op de "achtergrond" aanwezige programma's uitschakelen.

 

D) FLASH xsat310

 

Ga naar de Xsat310.flash directory en start Firmwareflash 3.06:

Language:Engels of Frans.

Baudrate: 38400.

Commport: 1 of 2.

Up/down selecteer PC>>Receiver.

 

Nu zie je een aantal flikkerende led's op je PC scherm vergelijkbaar met de verlichte Led's op het display van je decoder.

Kijk vanaf nu aandachtig naar deze led's, zij geven de voortgang van het flashen weer.

 

Schakel de xsat310 Decoder in met de schakelaar op de achterzijde van de decoder.

Op het decoder-display brandt nu alleen de linker groene led.

 

Klik nu op PC > FIRMWARE.

Je ziet nu Extraction.... waarna de Upload begint.

3 UPLOAD RUNNING,

Let op... op het decoder display zie je nu:

GROEN, flikkerend GEEL en flikkerend GROEN.

De voortgang is tevens zichtbaar op het pc scherm.

Het laden van de Firmware duurt ongeveer 8 a 10 minuten.

 

Nu begint het belangrijkste onderdeel, de UPLOAD is klaar het FLASHEN kan nu beginnen.

 

Na een waarschuwing om vooral de stroom niet te onderbreken wordt de feitelijke Firmware flash uitgevoerd.

 

Het decoder Display laat de led's zien precies zoals bij 4 FLASH IN PROGRESS.

Na ongeveer 2 minuten zie je wederom led's GROEN, flikkerend GROEN en Flikkerend GEEL.

 

Daarna komt er een melding: 5 FLASH FINISHED en een melding dat de Decoder reset mag worden.

Wees overtuigt dat de led's op het display op de zelfde wijze branden als bij 5 FLASH FINISHED.

 

Nu mag stroom van de Decoder af en kan alles weer aangesloten worden.

Door op Menu en Iguide te drukken zie je de nieuwe Firmware in je decoder.

 

good luck

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Gamgra,

 

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik denk dat veel mensen daarmee aan de slag kunnen. Alleen werkt de link naar de Belgische website momenteel niet, of ligt dat aan mijn computer? Ik zal het later nog eens proberen.

 

Groet,

Kory-Kory

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paul1,

 

Is het mogelijk iets meer info te verstrekken over je slechte ervaring met de nieuwe software 4.6.36.

Ik heb deze nieuwe Firmware in de decoder van mijn buurman ge-flashed, die buur is prima te spreken, in feite hij heeft geen enkele verandering opgemerkt.

Deze laatste versie was speciaal ontwikkeld om de XSAT310 gereed te maken voor ontvangst van Seca2.

 

groet

Gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

juist gelezen ok maar de laatste versie van xsat

heb ik veel problemen

vr Paullemen mee de voorlaatste terug geplaatst en dat was nog de beste kan met veel meer soft voor kaartje weg lijkt me toch beter

 

vr Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee satters, ik heb voor 1 week geleden m,n ontvanger gepatcht naar4.6.36[voorheen4.6.12-4.6.31.het enigste verschil wat ik merk is dat hij sneller zapt en de toegangs rechten zijn niet meer te controleren op seca ik werk met een funkaart[secasun]gold [xsat]en viaccess gold[joan]

xsat cdtv 310seca\viaccess

gegroet landcruiser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Landcruiser,

 

Hetgeen jij voorhebt is niet ongewoon met de Xsat310, vooral indien je meer dan 7 providers op je kaartje hebt.

Je moet eens een kaartje maken waarop max. 7 providers, je zal de toegangsrechten en vervaldatum daarop wel zien.

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ja okee maar het is de zelfde kaart met het zelfde aantal providers dus met 15 prov. en softw. 4.6.31 kan ik bij diverse providers toegangs rechten lezen dezelfde kaart in de 4.6.36

slaat hij op tilt niet dat ik het erg vind maar het viel mij wel op.

groeten landcruiser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Markiemark,

 

"Markiemark" heeft mij een PM gestuurd met vragen over het flashen van zijn Xsat 310 en over firmwareflash 3.06.

 

Firmwareflash 3.06 is het programma waarmee de firmware naar de xsat310 decoder geschreven wordt.

Indien je het niet kan vinden bij http://xsat.rtfm.be zal ik het je toesturen.

Heb wel een E-mail-adres nodig !!

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

gamgra

wegens een foutje de je gemakt hebt, heb ik mijn decoder dood. in je handlijding je hebt vergeten om te schrijven dat de firmware bestand naam moet worden veranderd naar Firware.bin nu weet ik niet wat moet ik doen met mijn decoder hij is CDTV360-HD2 met een smart kaart geen twee, eigenlijk hij is niet helmaal dood want er brand nogsteed de led lampjes vooral de mean power led maar ik krijg geen comunecatie tussen decoder en de firmware flash software zijn er nog oplosingen voor graag je reaktie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ adiss

 

Jammer dat je problemen hebt met het flashen van je decoder, indien je de juiste firmware van de Xsat site verkregen hebt is het NIET nodig om de file te veranderen naar firmware.bin, dit gebeurt automatisch wanneer je het rar.bestand uitvouwt naar de firmwareflash directory.

 

Wat kan je nog proberen om de boel weer te herstellen, ik denk dat er nog niets verloren is en dat je de decoder gewoon weer kan gebruiken, er is volgens mij GEEN flash uitgevoerd.

 

Je hebt waarschijnlijk wel een paar dingen door elkaar gehaald.

Ten eerste, je schrijft dat je decoder een CDTV360 - MD2 slechts EEN kaartlezer heeft, terwijl de handleiding voor de Xsat310 is, een decoder met twee kaartlezers

Dit CDTV 360 - MD2 type decoder is mij totaal onbekend, zo ver ik weet heeft de Xsat350 en/of de xsat300 EEN kaartlezer.

Het is moeilijk om van afstand enige hulp te bieden.

ik zal een PM sturen.

 

groeten

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

gamgra

sorry dat ik een betje lastig was in iedere geval ik denk dat het is zoals je gezegt hebt hij is niet dood ik bedoel de decoder maar er was iets miss gegaan want in de eerste instantie toen ik de decoder aangesluiten kreeg ik groen lepje te voorschijn maar nu na de eerste (onsuc6) patch krijg ik geen groen maar rood lampje te voorschijn maar goed. ff duidelijk te maken mijn decoder is CDTV360-HD2 geen MD2 maar HD2 zogenamde (ART rented) gehuurd en ik heb de juste FIRMWARE gevonden (Firmware 360_1l_2_3_1_v_art) op de Xsat website maar ik weet niet verder wat moet ik doen want na iedere poging alles loopt gewoon netjes maar blijvt de decoder software het zelfde. ik gebruik firmware_flash V3.05.

ik woon om geving Hengelo misschien kan iemand me helpen

alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi adiss,

 

Ik heb zojuist eens rondgekeken op de Xsat site, hier had iemand een vraag over welke firmware hij moest gebruiken voor een cdtv360 met EEN kaartlezer, het xsat team adviseerde hem met zelfde firmware te flashen als voor de Xsat 310.

xsat310 4-6-37 deze is de laatste versie van Juni 2002.

Vraagje heb je de kabel getest?

 

good luck

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...