Ga naar inhoud


Handleiding Xsat310 Flash


gamgra

Aanbevolen berichten

gamgra

ik ben ontzetend dankbaar voor de atentie die je gaaf en de enige problijpje bij me is dat ik geen frans kan daardoor ik kan niet egt van Xsat site benuten maar ik kan wel zich reden op dit website ik heb zojuist de kabel met een multie meter getest volgens de dieagrame die op dit site gevonden heb en alles staat netjes ik heb een draad van een oude muis gebruiken om dit kabel te maken en volgens mijn staat ie goed maar volgens jouw hoef ik niet de naam van de firmware te veranderen en als alls goed gaat wat krijg ik dan aan het ende van de programe (ik bedoel wat voor melding )

alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi adiss,

 

Ja jong we zijn al een heel eind op de goede weg, nu nog de afwerking.

Je moet eerst naar de Franse site en daar moet je de laatste firmwareflash_V 306 ophalen en ook de laatste Xsat310/360 firmware 4.6.37.

Beide moet je vervolgens in de ZELFDE DIRECTORY uitvouwen.

Hierna zie je in deze directory de volgende files: FIRMWAREFLASH en FIRMWARE-XSAT-TEAM.BIN.

Vervolgens ga je verder zoals in de handleiding aangegeven.

Indien alles goed is verlopen krijg je na de FLASH de melding "Reset Decoder" of iets dergelijks.

 

Dus...

Maak nieuwe directory.

Firmwareflash_v306. daarin uitvouwen

Xsat310/360 Firmware 4.6.37 daarin uitvouwen.

Kabels aansluiten en de handleiding volgen.

Indien je de files niet kan vinden stuur dan je Email adres dan mail ik het boeltje je wel naar je toe.

FirmwareFlash_v306 is RAR file 325 kb.

Firmware 4.6.37 is RAR file 875 kb.

 

groet

gamgra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan;

wanneer je een slechte flash hebt zal de ontvanger niet meer opstarten; dwz dat het rode lichtje blijft branden, ongeacht wat je doet.

Dus zolang de ontvanger opstart is er geen probleem.

Wanneer je nieuwe firmware inzet, en die wordt niet aangenomen ( dus je blijft met de oude versie zitten )ondanks dat de leds geknipperd hebben, is het zo dat de firmware sprong te groot is. Dan moet je er een zeer oude versie in zetten die vrij is ( dus geen art). Daarna een meer recente versie, en ten slotte de meest recente.

 

Groetjes Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

edwin graama ik heb all geproberde om welke dan ook firmware in de decoder te inladen maar het lukt ook niet ik heb zon gevol als ik tijdens het patchen naar de decoder kijk dat er iets miss is want ten eerste als ik de decoder na het draaien van de flashsoftware inschakelen van de achter zijdknopje blijft het lampje rood dus niet groon voorschijn en dat geef me het gevoel dat er geen communecatie is tussen de decoder en de computer en ik moet op de voorzijde knopje druken om de comunicatie te met de decoder te stellen nu is dat normal of er iets miss is. in de eerste keer toen ik hem patchde, had ik de groen lampje voor geschenen wanner ik de decoder aan gedaan heb dus er was een communicatie tussen de computer en de decoder maar nu niet meer hebben jullie misschien ervaring op dit gebed die ik niet heb, mijn ervaring is met de philips decoders en als jullie op een dag een help nodug hebbn op de philips decoder dan ik zal graag jullie helpen.en nog een ding de eerste firmware die ik in de decoder uploden heb was (Firmware 360_1l_2_3_1_v_art) deze heb ik ook van de Xsat web site gehad en volgens hen dit is de juiste firmware voor mijn decoder maar het lukt ook niet bij me en ik heb ook de de nieuwe software geproberde zoals je me advesierde (4.6.37) ook lukt niet maar in iedere geval de decoder is nog niet dood want als ik hem aan doen controlert hij de kaart en zegt zo iets dat ik geen geldig abnoment heb. is dat betekent dat hij nog op het leven is of niet ?? want bij de philips decoder als hij dood is dan kun je de decoder niet aan doen geen beeld geen enkele lampje voorschijnt is dit geval hetzelfde bij de Xsat decoder is of niet ??

tenlaste bedankt jongens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin dit is iets nieuws ik will het proberen maar welke versie is dat zou zijn en ik bedoel de oudere versie de je gezegt hebt, kun jij even de numer van de betrefende versie laten weten. mijn decoder recente versie is:

version 2.3.1 ART-RENT (52)

dit is de txt die ik krijg als ik de i/Guide opdruk.

alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens endelijk het lukt op basis van edwin lateste advis en wat ik op de Xsat web site gelezen heb:

mprovement

It's possible to upgrade an old decoder (same model) with a new firmware.

You need to choice a compatible firmware with your decoder. So, the first thing to do is to check the actual firmware's version of your decoder.

Pay Attention !

If the number of the version is ended by a value less than 09, then the receiver will not accept a firmware file with a size greater than 1 Mb. In this case first, you'll need to flash the 4.0.9 vm Maestro 1L to pass trought this software limitation. This occurs for all the following models : 310,360,maestro,cherokee, monterey, manata, rsf.

nu heeft hij de (4.0.9 vm 1L) version in. nu kan ik de nieuwe firmware inladen of niet.

alvast bedankt jongens

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ adiss,

 

Ik ben echt blij dat het waarschijnlijk allemaal goed afloopt.

 

Onlangs heb ik een Xsat310 met Ver. 4.6.13 naar ver. 4.6.36 geflashed, jij kan er dus version 4.6.13 eerst inzetten en daarna 4.6.36 of 4.6.37 .

De versie 4.6.13 vind je op de inmiddels bekende http://xsat.rtfm.be, onder xsat310 firmware.

 

groeten en good luck

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gamgra

nog een keer bedankt net heb ik de versie 4.6.13 geflashed en de decoder draait als een spier. maar nu wil ik de nieuw versie flashen en hij wil niet accepteren zelfs heb ik versie 4.6.16 geproberd en ook lukt niet wat moet ik doen moet ik op nieuw de versie (4.0.9 vm Maestro 1L ) inladen en dan op nieuw de hogere versie b.v (4.6.16 of 4.6.19 enz). of er staat een andere oplosing er voor. en welke files en welke kaartje gebruik je voor deze decoder fun of gold.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi adiss,

 

Ik heb nog eens rondgekeken op de xsat site, hoewel ik niet zeker ben is daar misschien toch nog iets te vinden.

Indien je op de xsat site via 310 360 Firmware rondkijkt zie je ergens bovenin een lijn met cdtv 310 1 Lecteur of cdtv 310 1L.

Indien je die aanklikt vind je Firmware voor de cdtv 310 1 Lecteur/ART Viaccess

De laatste firmware is 2.3.2.3 het kan ook 2.3.23 zijn, als ik jou was zou ik hier eens goed naar kijken, de software is de laatste Versie van Mei 2002.

Aangezien jou originele firmware 2.3.1 aangeeft in het menu, vermoed ik dat je decoder met de 2.3.2.3 wel overweg kan.

 

 

groet

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gamgra

ten eerste wil ik je bedanken voor alle andacht die je geeft.

ten twede het probleem is op gelost nu zit in mijn decoder de alle nieuweste firmware dus versie 310_2l_4_6_37_vm het communecatie probleem tussen de decoder en de PC op gelost word door de decoder een paar keer uit en aan zeten en dar na kreeg ik de comunecatie. de voordeel is dat ook met een Kaart leser kan ik visccess en seca draaien op mijn decoder alles draait perfecto.

ten derde weet je welke files zijn geschekt voor deze versie?? en is er fun files for deze versie waarmee kan ik fun kaart laat in mijn decoder draaien, tegelijker tijd viaccess en seca als ja waar kan ik ze haalen.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat adiss,

 

Met wat hulp van een paar mensen en jou onstuitbare drang naar resultaat heb jij het tenslotte zelf opgelost, prima werk.

Ik neem aan dat je ook in staat bent om het files probleem op te lossen.

 

Ik heb in het verleden ontdekt dat bijna elke (AKA) Seca file goed werkt op de xsat310, de via.strsh-files zijn goed voor viaccess. of er een funfile bestaat waarmee je met EEN kaartlezer Seca en Viaccess kan zien is mij niet bekend.

 

groet

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo Gamgra,

 

Sorry als ik je op vakantie stoor, maar ik zou toch graag e.e.a. met je door willen nemen om tot een goede flash te komen. Ik heb de files op mijn computer staan, maar het zijn word documenten, die niet te lezen zijn...Kan ik dan wel gewoon doorgaan met het flashen? Dalijk ben ik anders alles kwijt.

 

Ik hoor graag van je

 

Groeten:

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...