Ga naar inhoud

Hoe kan ik de interne share voorrang geven ten opzicht van smartcard?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Situatie is als volgt: in de woonkamer staat en dreambox met cccam met daarin een Seca3 card combipakket, deze kaart staat in de interne share naar de tweede dreambox op de slaapkamer. Maar daarin zit ook een tweede smartcard omdat ik veel zit te klieren met restarts en dergelijk en dan valt dus tijdelijk het signaal op de slaapkamer uit, vrouwtje boos, vrouwtje boos = geen seks blush , dus snel maar even een tweede kaart voor 1 euro per maand erbij, dat snap je wel! blush

Omdat ik een paar keer geen decodering bij een opname heb gehad vertrouw ik de werking van de kaart ten opzichte van de share niet en wil ik eigenlijk dat de tweede ontvanger eerst naar de share kijkt en dan pas naar de kaart.

Ik schijn dat in te kunnen voeren in de cccam.cfg file maar hoe? Graag een uitleg als aan een leek wat ik weet van de cccam.cfg niet meer dan de F en C regel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik denk niet dat dat gaat lukken. Overigens, als je een paar keer geen decodering bij een opname hebt gehad, los je daar zeker niet mee op.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Ik denk niet dat dat gaat lukken. Overigens, als je een paar keer geen decodering bij een opname hebt gehad, los je daar zeker niet mee op.

Weet je zeker dat het niet gaat lukken? Ik kwam ook DEZE DISCUSSIE tegen met een soortgelijk probleem, ik kan alleen de oplossing niet terugvinden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Weet je zeker dat het niet gaat lukken? Ik kwam ook DEZE DISCUSSIE tegen met een soortgelijk probleem, ik kan alleen de oplossing niet terugvinden.

In die discussie gaat het om twee verschillende kaartjes. Jij hebt twee maal een Canal Digitaal Seca 3 kaartje (toch?). Deze hebben beiden dus caid/ident 100:6a. Ik zou niet weten hoe je je remote kaartje voorrang kan geven zonder je locale kaartje helemaal uit te sluiten.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen