Ga naar inhoud


Alle zenders goede ontvangst behalve 1.


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Ik heb (met een buitenantenne) op eigenlijk alle zenders een goede ontvangst. Ik gebruik de interne DVB-T/C tuner van mijn Loewe welke laatste ook de 5V voeding regelt voor de antenne.

 

Grote uitzondering is RTL8. Hier heb ik soms (bij net aanzetten) helemaal geen beeld en ook(bij wel beeld) gebeurt het regelmatig dat het beeld heel kort (<1 seconde?) stilstaat. Bij Alle zenders zijn de waardes rond en ruim boven de 90 maar deze zender heeft een C/N van tussen de 25 en max. 60 en een ontvangst sterkte van 99. Ik neem aan dat het probleem door de wel heel lage C/N wordt veroorzaakt.

 

Uitermate irritant dus maar valt hier door mij nog wat aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zou je de rest van het Bouquet ook minder goed moeten ontvangen de rest is dan in bouquet 4,

Veronica

RTL8

één

Ketnet/Canvas

Nickelodeom

Discovery

Eurosport

Private Spice

 

Je zou na kunnen kijken of je dan RTL8 wel ontvangt van dezelfde zendmast als de rest van het bouquet als dat goed is.

Dan is de oplossing RTL8 wissen en handmatig de juiste zendmast inlezen dan zal RTL8 er tussen zitten.

 

Het lijstje zendmasten en freqenties. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gepoogd e.e.a. zo goed mogelijk uit te zoeken. In onderstaande tabel is A Almere (waar ik woon) en L lelystad, e.e.a. is resultaat aut. programma afstemming:

 

Bouquet____ Kanaal/Freq_____ CN/Signaal

1___________ L=39/618______ 96/99

2___________ A=64/818______ 82/99

3___________ A=57/762______ 96/99

4___________ L=47/682______ 62/99

 

!, 2 & 3 hebben een goed en acceptabel beeld. 4 is gewoon slecht, staat vaak even stil.

 

Ik heb dus gepoogd om zenders van groep 4 op een andere kanaal/freq te zetten. Dit lukt dus niet.

 

Op mijn TV (Loewe Concept) zit een menu optie om DVB zenders handmatig in te stellen.

 

De eerste (instelbare) regels zijn voor kanaal en frequentie. Deze veranderen in tandem dus als ik kanaal op 24 instel dan wordt de freq aut. 498 en omgekeerd. Op de volgende regel moet ik een zendernaam ingeven en hier gaat het dus mis.

 

Als ik daar "RTL 8" ingeef en dan 'OK' dan krijg ik altijd de zender die reeds voor of na RTL8 ingesteld stond maar nooit RTL8. Ik neem aan dat deze regel bedoelt is om te differentiëren tussen al de zenders die op dezelfde freq. zitten. Ik heb dus ook 'Talpa' geprobeerd (de oude naam van RTL8) maar dat helpt dus ook niets.

 

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar wat? De gebruiksaanwijzing helpt ook niet op dit gebied.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goede ontvangsterkte en slechte kwaliteit komt omdat je behalve het originele signaal een een tweede signaal ontvangt dat ongeveer even hard is als het originele. Bij dit soort situaties komt de kwaliteit van de gebruikte tuner om de hoek kijken.

Het probleem kan veroorzaakt worden door reflecties in het signaal van gebouwen in de buurt maar kan ook worden veroorzaakt omdat je de zendmasten van 2 locaties ongeveer even hard binnen krijgt.

Het enige dat je hier aan kunt doen is het verplaatsen van de antenne. Vooral naar de andere kant van het huis kan goed helpen. Let dan alleen op de kwaliteitsindicator en negeer de sterkte indicator.

 

Overigens presteren de huidige door KPN geleverde ontvangers zeer goed op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...