Ga naar inhoud


Share HDX of popcorn


Gast Volvo70

Aanbevolen berichten

gegroet SatMann

 

je schreef:

 

"ik heb nml een dm800 met een sata van 250 GB erin.

opnemen van mijn kathi naar de dm = geen probleem

afspelen van de opnames op de dm = geen probleem

afspelen van de opnames op de kathi = probleem."

 

je geeft aan dat je ook een dm600 hebt; lukt het daar wat mee?

 

of

 

@ allen:

 

Mag ik gewoon concluderen uit het citaat van Volvo70 "Ik heb een DM 7020.(incl. 500 gb) Voor zover kan ik de opnames zowel op de DB als Kathrein afspelen"; dat het met een 600 ook wel moet lukken?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Met een DM 600 moet het ook gewoon kunnen. Huidige DM draait op een PLI image. Zoals al aangegeven kan ik via mdiaspeler functionaliteit in de Kathrein software de inhoud van de hdd op de DM inzien en afspelen.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is een opname activeren via de Kathrein bestemd voor de hdd in de DM. Prioriteit heeft voor mij dat de Kathrein alle hdd's kan lezen waarop ik media bestanden heb staan (Films )

 

Veel succes.

 

Groet,

 

 

Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

ik heb volgende opstelling gedaan :

een dm800 met Enigma2 en een hdd van 250 gb.

 

dan 3X kathrein ufs-910 met Black Perl E2 software.

via automount mount ik op alle kathreins de HDD van de dm800.

Dus als ik naar een kathrein kijk en ik duw de record knop in kan ik opnemen. De opnames gebeuren dus van de kathrein rechtstreeks op de hdd van de dm800.

Dat werkt perfect.

Die opnames bekijken vanop de dm800 lukt perfect.

 

ook kan ik een timer opname laten beginnen op een kathrein, die start mooi op en neemt op op de hdd van de dm800.

 

maar wat wilde ik ook doen, is dat ik de opgenomen bestanden van de dm800 kan afspelen terug naar de kathrein.

dat lukt bij mij niet in de flash versie en ik heb vernomen via een goede vriend bij AAF dat het een probleem is.

Dat zou in de volgend playerliberay 2.0 moeten opgelost zijn.

 

 

op de dm600 heb ik eens een gelijkaardig ding getest, maar niet meer met de opnames van een Enigma2 toestel.

Omdat ik denk dat er bij een opname van een dm600 enigma 1 een aantal files anders zijn dan de dm800.

met Enigma2 heb je altijd een .ts file en nog 3 bijhorende files.

 

Ik ging die opstelling in de loop van deze week eens testen.

zo ben ik zeker dat je kan opnemen van de kathrein Enigma2 naar de hdd van een Enigma1.

 

ook heb ik mijn popcorn waar mijn films, muziek en foto's opstaan gemount op alle kathreins.

Op deze manier kan ik vanop alle kathreins mijn divx, mpg, mk2, mp3, jpg dingen laten afspelen.

 

das in een notedop wat ik doe.

 

met de mei versie van AAF zou het afspelen terug naar de kathrein moeten lukken.

 

hopelijk heb je genoeg aan deze informatie.

en ps : door het te doen ben je direct zeker :-)

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volvo70, Satmann,

 

Vol interesse las ik jullie berichten hierover; en omdat ik met het idee speel om een dm600 aan te schaffen stelde ik jullie die vraag. Uit jullie reacties maak ik wel op dat de kans groot is dat het wel moet lukken (dat is dus positief). Bedankt voor de snelle reacties hierover!

 

Als ik ooit overga tot de aankoop van een 600 en het lukt (of niet) horen jullie het wel.

 

iets anders; lukt het omgekeerd: opname op Kathrein (in of uitwendige hd) en afspelen op de dm?

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvbs,

 

als het omgekeerd werkt weet ik echt niet.

Ik denk dat het toch beter is op niet op de kathi zelf op te nemen niet intern of extern via usb(usb=traag voor derden afspeelapp.)

 

je kan in principe gelijk welke NAS server die NFS ondersteund gebruiken, je moet wel altijd een zoektocht doen hoe het juiste cifs of nfs path werkt met die toestellen, maar ja

das altijd leuk. na uren en nachten zoeken word je soms beloond....is altijd fun achteraf :-)

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...