Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verontschuldig me al bij voorbaat maar ik zoek me helemaal wezenloos en kan geen antwoord vinden op mijn domme probleem. Heb al een tijd signaal via Astra 23.5E maar nu blijkt deze opeens 0 transponders weer te geven. Echter de kanalen in mijn zenderlijst zijn wél te ontvangen. Dat kan toch helemaal niet??

"If it ain't dutch...it ain't much"

Geplaatst:

hoi

Nou je geeft zelf al aan dat het kan .

maar als je iets meer verteld, bijvoorbeeld met welke ontvanger je dit gebeurt dan waren we al een stukje verder.

En zijn er misschien mensen die het kennen vanuit eigen ervaring.

Maar je spreekt van een lock ,heb je wel beeld ,en zo ja is dat dan de goede zender die bij die freqntie hoort.dit is simpel te controleren bij lyngsat,of kingofsat.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Begin hier pas net mee he... ik heb een dreambox 500+ en een 78 cm schotel op een motor. Een vriend heeft het ding voorzien van gbox en nog van alles en boeketten. Hiervoor,als ik de transponders controleerde, een favoriete bezigheid van me, zag ik altijd diverse transponders. Weet niet hoe die dingen in mijn systeem komen, worden die bij het scannen van de sateliet automatisch geladen? of heeft dat ook in de image gezeten?? Op alle satelieten zie ik vele transponders die ik allemaal kan scannen, behalve op 23,5E. Die geeft aan dat ie geen transponders heeft wanneer ik bijv een blindscan wil uitvoeren...echter, in de boeketten zitten ook zenders van 23.5E en die kan ik gewoon bekijken...als ik een dergelijke zender selecteer draait de schotel en ontvang ik beeld maar al s ik dus wil scannen...dan geeft ie gelijk een respons dat er geen transponders aanwezig zijn. Als ik bijvoorbeeld de sterkte van het signaal wil bekijken dan geeft ie alleen op 23.5E de melding dat er geen transponder gevonden is. Je zult begrijpen dat ik de hele materie nog niet erg door heb...en snap hier dus ook helemaal niets van. Mogelijk kan jij me op weg helpen??? In ieder geval bedankt voor je reactie!

Geplaatst:

Goed ik zelf hen een dreambaox 800 hd dus dat is waarschijnlijk anders ,maar het principe blijft het zelfde.

je schrijft dat je zenders kan zien van 23.5E zoals ??

en als je je zender lijst opent met dreambox edit,of een ander programma waar je je lijsten mee maakt.

staat er dan ook bij op welke sat hij staat.

als ik je verhaal zo lees dan ,staan de transponders bij een andere sat (waarschijnlijk bij 19.2 E waar de rest van de zenders zitten voor canaal digitaal.)Dus de transponders zijn er wel maar niet onder 23.5 E.hij krijgt dus wel het goede comando om te draaien,en af te stemen.

Maar je kan natuurlijk ook ander settings nemen van een andere Bakker.Hier op het board staan er verschillende.en anders via google.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Jalza, bedankt voor je reactie! Ik zie nu pas je reactie toen ik mijn berichten checkte. Erg slordig, mijn excuses. Wel heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen een oplossing voor mijn probleem te geven. Ik heb inmiddels veel bijgeleerd en kijk momenteel probleemloos! Heb een dm800HD gekocht, vaste opstelling gemaakt, schotel goed afgesteld, up to date zenderlijsten erin en .... heerlijk, eindelijk televisie via de 23.5....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen