sidecar Geplaatst: 20 april 2009 Geplaatst: 20 april 2009 als ik het w commando geef krijg ik deze output Code: sidecar@SPD:~/scripts$ w -hsidecar :0 - 09:30 ?xdm? 6:59 0.01s /bin/sh /usr/bin/ maar als ik vervolgens dat door pipe naar awk om alleen de negende waarde te printen, krijg ik maar 7 characters op het scherm Code: sidecar@SPD:~/scripts$ w -h | awk '{print $9}'/usr/bi weet iemand waarom awk niet de voledige waarde /usr/bin/ geeft, en hoe dit op telossen? Technotrend DVB-S2300, VDR
Lucky_Luke Geplaatst: 20 april 2009 Geplaatst: 20 april 2009 'w' wordt afgekapt na 80 characters. Eenvoudige workaround is met bv -f het 'from' field weglaten of gebruik -s voor het compact format: Code: [xxx@yyy ~]$ w -h -fxxx :0 14Apr09 ?xdm? 10:55m 0.04s /bin/sh /usr/bin/startkde[xxx@yyy ~]$ w -h -f | awk '{print $8}'/usr/bin/startkde
sidecar Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Geplaatst: 21 april 2009 Bedankt voor ja antwoord hm.. het word nog vreemder ik had Code: w -h in een klein formaat konsole dat ging niet verder dan Code: sidecar :0 - 09:28 ?xdm? 60.28s 0.01s /bin/sh /usr/bin/ toen ik het nog eens deed met een full screen konsole kreeg ik wel alles in beeld Code: sidecar :0 - 09:28 ?xdm? 1:02 0.01s /bin/sh /usr/bin/x-session-manager maar doe ik vervolgens Code: w -h | awk '{print $9}' ook in een full screen konsole word de uitkomst nog steeds (volgens mij) door "awk" afgekapt Code: /usr/bi gezien dat "w -h" alleen wel alles weergeeft kan het toch niet anders zijn dan dat "awk" die iets afkapt? of zie ik iets compleet over het hoofd? Technotrend DVB-S2300, VDR
Lucky_Luke Geplaatst: 21 april 2009 Geplaatst: 21 april 2009 Het is "w" die het afkapt. Niet de pipe of awk. Zodra destination niet /dev/stdout is (bv pipe of redirected stream) kapt het zijn output op 80 characters. Dit was (is?) vroegah een soort van vereiste... Denk om overflows tegen te gaan. Er zijn nog een paar van dit soort commands die eigenlijk weer even geupdate zouden moeten worden. Met "ls" gaat het bv wel goed; maak maar eens een bestand met een lange naam aan... Code: [xxxxxx@yyyyyy ~]$ ls -l *.mp3 -rw-rw-r-- 1 xxxxxx xxxxxx 3794488 2009-02-09 08:44 54-with_a_few_good_friends_-_with_a_few_good_friends_192_lame_cbr.mp3[xxxxxx@yyyyyy ~]$ ls -l *.mp3 | awk '{print $8}'54-with_a_few_good_friends_-_with_a_few_good_friends_192_lame_cbr.mp3
sidecar Geplaatst: 21 april 2009 Auteur Geplaatst: 21 april 2009 Aaha :-) het duurt even maar ik snap het. het zou inderdaad de moeite waaard zijn als ze zulke dingen updaten. heb ondertussen het stukje in m'n script aangepast van Code: CWHAT0=`w -h $1 | awk '{print $9}'` naar Code: CWHAT0=`w -h -s -f $1 | awk '{print $5}'` en dat werkt goed. bedankt voor je andwoord en uitleg. Technotrend DVB-S2300, VDR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen