Ga naar inhoud


[Strong 8000] instellingen strong 8000


salamons

Aanbevolen berichten

hoi mensen

 

ik heb wat vraagjes

ik heb zelf een strong 8000 en nu heb ik de nieuwe software in de onvangen geladen merlin samen met de emupatch die in een topic staat.

dit is allemaal geluk volgens mijn want ik zie netjes in het menu de 4.0 versie staan .

alleen nu krijg ik geen beeld .

wat ik heb geprobeerd is in het menu de virtuele kaarten uitschakelen maar als ik dit doe dan valt het display van de tuner uit,en die krijg ik pas terug als de reciever uit zet en weer aan maar als ik dan in het menu kijk staat de 3de virtuele kaart weer aan.

verder heb ik dit gedaan Ga uit het menu en druk op + en dan B. Kies hier de juiste PID instelling 1804.

Je hebt nu beeld met je Merlin-kaart : moet ik dit per kanaal instellen want 1 ik krijg geen beeld en 2,op een andere zender staan dan weer andere instellingen.

volgende vraag

PID scan is noodzakelijk. Voor de gebruikers zonder motor kan het nodig zijn om de antenne instellingen te wijzigen

ik heb een quarto lnb voor astra 19,2 en astra 23,5 wat is een pid scan en hoe voor ik die uit .

en welke atenne instellingen moet ik wijzigen en waar in het menu.

ik heb sinds kort de nieuwe (Orange)kaart gekregen van canal plus seca 3

 

ik hoop dat iemand me hiermee verder wil en kan helpen.

 

 

alvast bedankt

 

groet salamons

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo salamons,

 

Ik kan op een vraag wel een antwoord geven namelijk bij elke zender moet je een pidscan doen want daar is de kanalenlijst nog niet op aan gepast hij staat nog op seca2 16.. en dat moet handmatig omgezet worden met een pidscan naar 18.. en nadat je beeld hebt klik je op toets 4 channel edit en daarna op toets C store en dat voor elk kanaal...

 

Met vriendelijke groet,

 

Satman

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

je moet naar menu 7, hier moet je de instellingen wijzigen, voor jou staan de instellingen niet goed, maw je hebt geen groene balk

 

je moet dan uit het motor menu...ik weet zo niet meer welke knop..ik denk met B

 

verander dan de instellingen voor de Astra 19.2

Switch moet B worden

position wordt 00

commutation verander je in Toneburst

voor de Astra 23.5

Switch wordt A

en position ook 00

 

suc6

 

Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier zelf vanmiddag mee zitten klooien uiteindelijk beeld gekregen op bijde sattelieten

menu 7 dish nogwat dan b en daar tonebrust on/off astra 1 dus 19.2 heb ik op switch A gezet en verder niets veranderd dus position ook niet want volgens mij is dat de positie waar de sat in de lijst staat.

en astra 23.5 switch heb ik op B gezet en toen was het bij mij direct goed.

dan de ontvanger even aan en uitzetten zodat hij de gegeven vast houd want hij wil op dat moment als je naar een zender gaat kijken weleens uitschakelen automatisch en dan houd hij de gegevens niet vast.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

switch instellingen had ik opgeschreven vanuit mijn ontvanger, was voor Astra en Hotbird, zoals die van mij staat, kan dus bij iedereen verschillend staan

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks allemaal

 

ik heb het draaien nu,ik was er zelf mee an het klooien

en kreeg ook beeld maar moest telkens opnieuw pidscan uitvoeren en dan was je aan het kijken en vloep beeld weer weg.

maar dank zij stronger zijn settings is het nu goed .nogmaals dank hier voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...