Ga naar inhoud


Astra + Hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een 80cm schotel die ik op de Astra gericht heb staan. Nu wil ik, zonder de schotel iedere keer te draaien, ook de Hotbird. Mijn X-Sat werkt perfect in de huidige positie maar wil gewoon meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan met een twin-LNB. Dan heb je Astra en Hotbird tegelijk zonder dat je aan je schotel hoeft te draaien.

 

Ik heb wel geen ervaring met jouw type ontvanger.

Ik weet dus ook niet of deze schotelposities door middel van een instellingenmenu in te stellen zijn.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens of je iets kunt vinden over MONOBLOCK. Dit kun je vergelijken als 2 LNB's in 1 blok ingebakken.

Hele technische dingen weet ik er ook niet van. Ik kan je alleen zeggen dat het bij mij perfect werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan volgens de boardreglementen hier geen (commerciële) links plaatsen, maar kijk eens bij de vele satshops op het WWW.

Hier is enorm veel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al zwaar aan het zoeken en heb al een paar opties op papier. De prijzen vallen erg mee trouwens. Ik denk dat ik volgende week wel heb wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is perfect mogelijk, ik heb hier een 410 met ontvangst astra/hotbird staan. Gewoon op je schotel een dubbele lnb plaatsen. Tijdens het uitrichten van je schotel moet je dan gaan kijken hoe sterk het signaal is van beide sattelieten.

Dit doe je als je in het menu "plaatsbepaling antenne" zit door op info van je afstandsbediening te drukken. Zo kan je overschakelen van Astra naar hotbird en omgekeerd.

Veel suc6

 

Greetz, Puch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop geen monobloc want met de laatste versies van de firmware zijn er veel problemen.

Koop een Disecq switch en plaats de Astra in positie 1 en de Hotbird in positie 2 (dit zijn de standaard instellingen van de 410). Koopt een 2de LNB en een spacer voor 2 LNB met een hoek van ongeveer 6° op je schotel te plaatsen.

Richt de schotel naar Hotbird en plaats ook deze lnb in het center. Eens dat gedaan is zou de Astra van zelf op de goed plaats moeten staan.

 

Sukses

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je alles koopt zou ik toch de prijs van ee motortje vragen...dat scheelt niet zo veel.Nu moet je zo'n switch , een 2e LNB en een duobeugel kopen wat toch ongeveer 100 Euro zal kosten terwijl een motortje 150 Euro kost maar toch veel meer mogelijkheden biedt. Je receiver moet wel een disceq aan boord hebben voor die switch of die motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een motorgestuurde opstelling en zoek dit te wijzigen in een vaste opstelling met 2 LNB's daar ik toch altijd naar Astra en Hotbird kijk. De andere gebruik ik nooit.

Het voordeel van een vaste opstelling is een grotere zapsnelheid.

 

Maar je moet het zelf weten wat je liever hebt.

Bekijk in een Sateliet blad wat je op de andere satelieten kan ontvangen.

 

Groetjes

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen echte TV-kijker maar ben toch regelmatig opzoek naar leuke, vooral technische, programma's. Hoe meer SAT's hoe beter denk ik dan maar. Maar ik ga zeker in het satelietblad kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Onderwerp gestart door satappie:

<strong>Dit kan met een twin-LNB. Dan heb je Astra en Hotbird tegelijk zonder dat je aan je schotel hoeft te draaien.

 

Ik heb wel geen ervaring met jouw type ontvanger.

Ik weet dus ook niet of deze schotelposities door middel van een instellingenmenu in te stellen zijn.

 

Succes</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Uh je bedoelde dus een dubbele LNB niet een twin...

 

een twin is om twee gebruikers op een satelietje te laten koekeloeren een dubbele kan twee satelietjes ontvangen...> dat heet MONOBLOCK.

Twee LNB's gaat dus ook om datzelfde voor elkaar te krijgen....

 

Ik zeg het maar effe anders gaan andere beginners een twin vragen in de satshop en krijgen we hier een hoop forumvragen daarover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...