Ga naar inhoud


Astra + Hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een 80cm schotel die ik op de Astra gericht heb staan. Nu wil ik, zonder de schotel iedere keer te draaien, ook de Hotbird. Mijn X-Sat werkt perfect in de huidige positie maar wil gewoon meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan met een twin-LNB. Dan heb je Astra en Hotbird tegelijk zonder dat je aan je schotel hoeft te draaien.

 

Ik heb wel geen ervaring met jouw type ontvanger.

Ik weet dus ook niet of deze schotelposities door middel van een instellingenmenu in te stellen zijn.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens of je iets kunt vinden over MONOBLOCK. Dit kun je vergelijken als 2 LNB's in 1 blok ingebakken.

Hele technische dingen weet ik er ook niet van. Ik kan je alleen zeggen dat het bij mij perfect werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan volgens de boardreglementen hier geen (commerciële) links plaatsen, maar kijk eens bij de vele satshops op het WWW.

Hier is enorm veel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al zwaar aan het zoeken en heb al een paar opties op papier. De prijzen vallen erg mee trouwens. Ik denk dat ik volgende week wel heb wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is perfect mogelijk, ik heb hier een 410 met ontvangst astra/hotbird staan. Gewoon op je schotel een dubbele lnb plaatsen. Tijdens het uitrichten van je schotel moet je dan gaan kijken hoe sterk het signaal is van beide sattelieten.

Dit doe je als je in het menu "plaatsbepaling antenne" zit door op info van je afstandsbediening te drukken. Zo kan je overschakelen van Astra naar hotbird en omgekeerd.

Veel suc6

 

Greetz, Puch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop geen monobloc want met de laatste versies van de firmware zijn er veel problemen.