Ga naar inhoud

[Televisie] Komend seizoen ook nog geen Eredivisie Live in HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was benieuwd of we komend seizoen eindelijk de Eredivisie

in HDTV kwaliteit konden zien, dus heb even een e-mailtje

gestuurd naar de Eredivisie CV;

Citaat:

Hallo,

Onderzoek leert dat de diverse nationale voetbalcompetitie's in Europa

in de meeste landen in HDTV kwaliteit wordt uitgezonden. Helaas

niet in Nederland.

Vorig jaar schenen er HDTV plannen te zijn voor wat betreft Eredivisie

Live, maar deze zijn afgeblazen. Gaat het in het nieuwe seizoen nu wél gebeuren

of blijft Nederland achterlopen op de rest van Europa?

Met vriendelijke groet,

...

Het antwoord

Citaat:

Beste,

Net als andere TV kanalen zijn wij inderdaad nog niet zover, en ik verwacht dan ook niet dat het komend seizoen wel zover is. Het aanbieden van Eredivisie Live in HD kwaliteit is echter wel degelijk iets wat onze aandacht heeft en er is ook zeker geen sprake van het 'afblazen' hiervan. Mogelijk is het in seizoen 2010 - 2011 zover, maar dat zal de toekomst verder uitwijzen.

Hartelijke groet,

Maarten van Rooijen

PR Manager Eredivisie / Eredivisie Live

Helaas pindakaas. frown

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

nederland wordt lachterje op hdtv gebied steeds maar uitstelen . terwel andere landen wel steeds meer hd kanelen brengen, het gaat zeker weer zoals met invoeren van breedbleed wat ook 15 jaar geduurt heeft. groeten dj

Geplaatst:

dat is echt weer nederland, ze ijn nu met 5 HD kanalen toch wel een van de minste aanbieders....

bij Sky Uk vindt je wel al genoeg HD kanalen ook in de sports zenders....

ooit komt er wel een heleboel HD kanalen voor Nederland en dan menen zij dat ze een premieur hebben cool

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Gast patje7of9
Geplaatst:

Zo zie je maar dat ze in Europa geen interesse hebben in HDTV,je hebt nog altijd van die idioten die zeggen dat ze geen grote verschil zien tussen SD en HD beelden. mad

Terwijl men in Amerika 5 a 10 jaar verder zit dan Europa op het gebied van HDTV.

Enige hoop, nog eens vijf jaar wachten voor HDTV hier doorbreekt. crazy

Geplaatst:

tegen die tijd hebben weer wat nieuws blue ray HD zender, haha

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Het duurt allemaal inderdaad wat lang hier in Nederland op HD gebied. Maar de reden kan misschien gezocht worden in het feit dat er denk ik weinig mensen hier in NL bereid zijn om extra te betalen voor HD content. Afgezien van de publieke omroepen welke door belastinggeld gefinancieerd worden zie je in het buitenland heel vaak dat voor commerciele/themakanalen extra betaald moet worden.

Mooi voorbeeld hiervan is Sky UK. Ik heb zelf een abbo op het complete HD pakket en dit kost ongeveer 40 euro in de maand. Deze formule slaat in het verenigd koninkrijk goed aan en juist omdat er extra inkomsten gegenereerd worden kan er ook extra geinvesteerd worden in HD kanalen en content. Soortgelijke structuren zie je o.a. ook bij Canal Digital in Scandinavie.

Ik wil geen olie op het vuur gooien maar misschien dat onze "zuinige" instelling hier in NL wel debet is aan de trage uitrol van HD televisie hier in NL.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

ik zou niet nederland gelijk aan de schandpaal willen zetten omdat ze de "laatste" zijn met HD Zenders. In Duitsland hebben we Anixe HD en Premiere HD als lokale HD zenders. Nou daar wordt ook niemand vrolijk van. Die 1,5 voetbal wedstrijd op premiere is echt geen doorbraak in het televisie kijken.

En Sat1 en RTL hebben 1,5 jaar geleden hun HD Avontuur op non-actief gezet omdat niemand keek of het niet ontvangen kon.

zo achter lopen we ook weer niet in Nederland.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Haha aan de schandpaal nagelen gaat wel ver inderdaad en dat was ook niet hetgeen ik met mijn post beoogde. Ik contstateer enkel dat in landen waar subscribtion tv (betaaltelevisie) redelijk ingeburgerd is, HD TV veel sneller van de grond komt. Opzich ook logisch aangezien er dan meer geinvesteerd kan worden.

Ik ben me verder inderdaad ervan bewust dat de duitse publieke omroepen ook pas in de loop van dit jaar met HD TV beginnen. Misschien leuk om te noemen dat het test kanaal van de ARD vandaag weer opgedoken is op de ARTE HD transponder.

Het was verder niet als flame bedoelt maar meer een constatering.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

ik ben met jacksparrow eens dat landen waar betaaltv groter aanbod en meer abonnees hebben hdtv sneller gaat ,ik vindt skyhd mooi pakket voor best redelijke prijs met grote aan bod van kanelen veel sport en movie kanelen.groeten dj

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacksparrow
Mooi voorbeeld hiervan is Sky UK. Ik heb zelf een abbo op het complete HD pakket en dit kost ongeveer 40 euro in de maand. Deze formule slaat in het verenigd koninkrijk goed aan en juist omdat er extra inkomsten gegenereerd worden kan er ook extra geinvesteerd worden in HD kanalen en content.

dan betaal jij minder dan ik,heb worldpakket met HD erbij en een HD box met HDD erin en betaal rond de 60€ (is afhankelijk van de pond die stijgt of daalt).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

ok,dan scheelt dat 20€ met sport erbij,10€ voor SD en 10 voor HD.

rare prijzen vindt ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
Origineel bericht van: dj33333
ik ben met jacksparrow eens dat landen waar betaaltv groter aanbod en meer abonnees hebben hdtv sneller gaat ,ik vindt skyhd mooi pakket voor best redelijke prijs met grote aan bod van kanelen veel sport en movie kanelen.groeten dj

Nochtans heeft België evenmin een betaaltv-traditie en staat men hier wat HD betreft blijkbaar toch al een stuk verder. De twee grootste omroepen, VRT en vtm, zenden toch al een reeks programma's in HD uit, plus natuurlijk EXQI en EXQI Sport. En ook het Belgisch voetbal wordt deels in HD uitgezonden.
Gast patje7of9
Geplaatst:

Zo ver staan we hier ook niet in Belgie, een HD zendt nog maar één programma uit in HD en dat is Thuis voor de rest is het al FAKE HD. mad

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen