Ga naar inhoud

[MATRIX REBORN] Matrix Reborn ZCAS 1.1 Accepteerd mijn nieuwe CD kaart niet

Aanbevolen berichten

Gast karakter
Geplaatst:

Beste Mensen..

Misschien een achterhaalde vraag, maar stel hem toch..

Ik heb sinds enkele dagen de nieuwe CD smartcard ontvangen..

Nu wil ik de oude CD kaart door de nieuwe vervangen .. het beeld blijft alleen zwart.. dus geen zenders!

Ik heb een Matrix reborn met de ZCAS 1.1 versie..

OOk heb ik een oude Matrix revolution kaart met geloof ik de M.R. 1 versie..

Ik lees nu dat op de Matrix kaarten met de UCAS 3.1 versie de nieuwe CD kaart zou moeten lukken!!

P.s. mijn ontvanger is een Topfield 4000 pvr..

Wie weet raad en kan mij helpen bij deze kwestie!

Veel Dank

Geplaatst:

Hoi,

De Reborn weet ik zo ff niet maar een Matrix Revolutions met ucas 3.1 werkt perfect met de nieuwe kaart.

Dus als je de originele software weer op je Reborn zet zal die dat ook wel doen

Geplaatst:

hier ook een topfield 4000 pvr met matrix revolution ucas 3.1

werkt met nederlandse zenders goed.

80cm schotel ; topfield 4000pvr;

philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42

Gast karakter
Geplaatst:

ok bedankt voor de infos... de nieuwe smartcard werkt dus in jouw topfield 4000 pvr..

Er werd bij CD beweerd dat de Topfield geen gecertificeerd apparaat is, en dus CD geen uitspraken doet over het werken van de nieuwe CD smartcard..

Ik zou haast zeggen.. een stukje marketing om andere merken ,waar zei mee samen werken, te spekken?!

Ik wil nu mijn CI modules laten opwaarderen, maar heb gehoord dat t niet gegarandeerd is dat de update werkt.. het komt eens voor dat de kaart na de update kapot is of niet meer werkt.. heeft iemand daar ervaring mee..

Ga in de tussentijd alvast mijn Matrix rev. updaten..

Groet

Geplaatst:

Hier net even getest. In beide topfields (TF5510PVR en TF5000CI) krijg ik beeld met gebruik van de Matrix Reborn met ZCAS 1.1 software in combinatie met de Seca3 kaart. Standaard zit die in de TF5000CI en daar krijgt die ook netjes de update pulsen door.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Gast karakter
Geplaatst:

Zou het aan de topfield pvr 4000 kunnen liggen dat de matrix reborn met zcas 1.1 niet matched..

Geplaatst:

Die kans bestaat altijd. maar goed om dat te kunnen testen heb je een andere TF4000 nodig. Misschien ergens in de vrienden en kennissen kring rond kijken?

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Geplaatst:

Hoi,

En heb je al een andere module (aston of de rev bv.) geprobeerd of het andere slot van je topfield.

En wisselen van module altijd in standby of met de stroom eraf anders loop je de kans dat je module stuk gaat.

Groetjes...........

Geplaatst:

ik heb sinds vandaag ook een nieuwe kaart en ik heb hem in mijn matrix reloded gedaan en ook geen beeld

met mijn oude kaart doet hij het wel

waar zit dit in????????????

• 2 weken later...
Gast BobRoss
Geplaatst:

Ter bevestiging:

Een Matrix Reborn met Z-Cas 1.1 (origineel) doet het perfect in een Dreambox 7020 en in een Hyundai HD box, maar niet in een Humax HD box.

Geplaatst:

heb hier een reloaded liggen met originele ucas 3.1 fw maar geen beeld in wat voor ontvanger ik hem ook steek. Alle andere matrix cammen werken wel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

• 2 weken later...
Gast karakter
Geplaatst:

...ik zou nu officieel geen beeld meer moeten hebben met de oude smartcard, tot mijn verbazing werkt deze altijd nog prima.. vooralsnog.

Ik begrijp alleen niet hoezo er zoveel vragenen antwoorden zijn m.b.t. welke cam+software in welke ontvanger.. je moet er blijkbaar onderhand voor gestudeerd hebben.

Er is nl. geen eensluidende oplossing!

Welke cam word aangeraden door de kenners die het gewoon met de nieuwe smartcard doet in ieder ontvanger.

Geplaatst:
Origineel bericht van: karakter
...ik zou nu officieel geen beeld meer moeten hebben met de oude smartcard, tot mijn verbazing werkt deze altijd nog prima.. vooralsnog.

Ik begrijp alleen niet hoezo er zoveel vragenen antwoorden zijn m.b.t. welke cam+software in welke ontvanger.. je moet er blijkbaar onderhand voor gestudeerd hebben.
Er is nl. geen eensluidende oplossing!

Welke cam word aangeraden door de kenners die het gewoon met de nieuwe smartcard doet in ieder ontvanger.

De CDS Mediaguard en de Aston 1.07, dacht ik zo onderhand. Of geven die ook problemen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen