Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hdd regenerator heeft niets gevonden (via usb kabel op andere pc), en userinit staat er nog, 25,5 kb.

Zou het aan het moederbord kunnen liggen gezien de andere pc geen fouten vind?

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Ik sprak gister de 'sloper' en hij zei dat hij geprobeert had een herstelpunt terug te zetten, maar dat mislukte. Toen is hij ermee gestopt.

Groeten Thomas

Geplaatst:

Hmmmm... wellicht is een herstelpunt via de commandline een optie ?

Ik neem aan dat je anders niet meer bij je herstelpunten komt...?

Anders ff een BartPE schijf en dan booten. Wie weet kun je een goed herstelpunt kiezen en die dan retour plaatsen. Dan heb je weer een werkbare PC.

?????

Geplaatst:

Ik kan niet via veilige modus oid in windows komen dus geen systeemherstel doen. Ook via bartpe lukt het niet.

Via herstelconsole werkt het ook niet. Is er een andere manier om systeemherstel uit te voeren?

Groeten Thomas

Geplaatst:

Als je via bv BartPE de computer kan opstarten en dan een soort 'windows verkenner' er op hebt staan kan je het volgende nog doen.

Ga naar C:\windows en maak daar een nieuwe map "TMP" (zonder haakjes)

Misschien is deze map er al, dan hoeft je het natuurlijk niet te doen.

Open op C:\ de map : "System Volume Information" daarna "Restore" dan 1 van de mappen "RP17 of 18, ect" en daarna "Snapshot"

Kies igg een map met een datum van voor de problemen en elke map RP?? zit weer een map Snapshot.

In de map "Snapshot zitten de bestanden die we zoeken zoals;

_register_machine_syteem

_register_machine_software

_register_machine_sam

_register_machine_security

_register_machine_default

kijk ook van welke datum deze bestanden zijn, liefst een dag of 2 a 3 voor de crash.

kopieer (sleep) deze 5 bestanden naar je nieuw gemaakte map TMP in C:\windows en hernoem deze bestanden naar systeem, software, sam, ect.

Eigenlijk klik je op "rename" zet de cursor vlak achter de S en haal het stukje " _register_machine_" weg.

Kopieer (sleep) daarna herbenoemde bestanden naar de map "C:\windows\system32\config" en overschrijf de oude bestanden.

Als alles is goed gegaan start je computer weer op de datum die je zelf gekozen heeft.

Let wel op dat je na de datum geinstalleerde programma's en update's weer moet installeren.

Heb al een keer gehad dat ik de allereerste systeemherstel bestanden die gemaakt zijn bij het installeren van XP heb geinstalleerd.

Dan moet je dus alles weer opnieuw installeren.

Je files zijn niet weg, maar er staat dom weg niets meer van een desbetreffend programma in het register van XP.

Suc6.

Geplaatst:

Dank voor je antwoord. Ik heb het geprobeert met meerdere rp mappen, maar het maakt niets uit, het probleem blijft. Wel vreemd want de crash kwam na een systeemherstel. Er staan nog meer bestanden met user en usrclass in de snapshotmappen, kan ik daar ook nog wat mee?

Groeten Thomas

Geplaatst:

Ik heb opgestart met logboekregistratie, en als ik daar in kijk staan er stuurprogramma's die niet kunnen worden opgestart. Waar kan dat mee te maken hebben?

Groeten Thomas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen