Ga naar inhoud


(giga) Ethernet aansluiting Satalliet ontvanger


naze1975

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan binnenkort een tweede satalliete ontvanger te kopen, die naast mijn ipbox 9000 moet gaan fungeren als samenwerkende, kaarten delende, streamde ontvanger. Nu heb ik de IPbox zover dat ik bestanden kan streamen, maar bij HD streamen gaat deze over de .... Is er een box op de markt die beschikt over een Giga ethernet aansluiting, die dus snel genoeg is om Full HD te streamen?

 

MvG robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt helemaal geen gigabit nodig;

 

aangezien zelfs een bluray source maar 54 Mbit/s bedraagt (gemiddeld, en reken dus op pieken van 80Mbit, maximaal).

 

en alle zenders zenden nu nog uit in 1080i

das maar half van wat een bluray source is (1080p)

omdat i(nterlaced) maar helft van de lijnen tekent.

 

Dus het ligt aan je box, niet aan je netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naja, ik denk niet dat zijn netwerk alleen aan zijn boxen hangt. En 100mbit betekent niet 100 mbit aan data. Vergeet de redundency etc niet. Dus afhankelijk van wat er allemaal op het netwerk zit kan wel degelijk de 100 mbit een limit. Alleen los je dat niet op door alleen een receiver met 1Gb aansluting te kopen. Je netwerk moet het ook wel aankunnen om op 1Gb te draaien (dus alles op 1 Gb. Thuis heb ik ook regelmatig problemen met HD streams. Maar het komt dat er veel over mijn netwerk gaat. En het probleem ligt niet aan de streaming apparaten bij mij

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in theorie thuis een 1gig netwerk, de router en switch 2x labtop en externe hardeschijf zijn 1 gig poorten en nu is de tussenliggen de kabel nog cat5e maar dat duurt niet lang meer.

 

Mvg Robert

 

ps bedankt voor de reactie

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens geprobeerd om alleen te streamen en de rest uit te zetten?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Externe harde schijf zit op de router aangesloten en vandaar gaat er een touwtje naar een switch waar IPbox en de tv zitten aangesloten dus daar gaat geen verkeer verder overheen.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DM800 HD een gigabit netwerk en een gigabit NAS, opnemen van SD uitzendingen is geen enkel probleem alleen het opnemen van HD zenders lukt niet altijd meestal gaat het wel goed maat soms niet.

Dus 100mbit is zeker niet ruimvoldoende er spelen veel meer zaken mee je zal b.v. nooit met de volledige snelheid data naar je NAS kunnen pompen dit is vele malen minder dan jou netwerk theoretisch halen kan!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel ontvangers hebben misschien wel een 100Mbit of 1Gbit poort, maar intern kunnen deze boxen nooit zo'n snelheid halen omdat de interne bus (en cpu) te traag is. Dergelijke boxen hebben ook een te lage geheugensnelheid. De meeste HD streams zijn max rond de 10Mbit, dus theoretisch is je netwerk meer dan snel genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...