Skysurfer Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Ik heb hier een Philips 190B 19 inch monitor die ik open wil maken voor reparatie maar hoe moet dat? Ik heb alle pootjes/losse kapjes eraf, daarnaast heb ik nog 2 schroefjes onderaan de achterkant verwijderd maar verder is er niks te vinden. Aan de boven en onderkant wil de schermlijst iets wijken maar niet aan de zijkanten. Hoe verwijder ik deze zonder de boel te beschadigen? De storing, trouwens, is een knetterend geluid en iets rookontwikkeling aan de achterkant. Mogelijk iets met de voeding (rotte condensator of zo). Iemand een idee of kan hij beter meteen de kliko in?
boarder Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Aan de boven- en zijkant bevinden zich gleuven waarin een smalle schroevendraaier past. Hier gewoon even indrukken op de 2 of 4 punten en de kap komt los. Succes
Skysurfer Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Helaas... die sleuven zitten er dus niet...
boarder Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 in bijlage: demontage van monitor indien dit niet voldoende is, de service manual raadplegen 190B.doc
Skysurfer Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Dank je, Boarder. Maar mijn monitor is toch een ander type. De voet zit niet met 3 maar met 6 schroeven vast aan de monitor en die lipjes zitten er bij mij ook niet aan. Volgens Philips is de volledige type-aanduiding: 190B5CS/00.
Skysurfer Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Bedankt voor de hulp, Boarder! Het ging met moeite en het knappen van de clips gaat je door merg en been maar ik heb hem losgekregen. probleem is ook al opgelost, 1 van de contacten van de voedingsstekker maakte slecht contact op de print en dat gaf de rook en het geknetter. Even een nieuwe soldeerrups eroverheen en het beestje draait weer! En dat voor nop uit de kliko...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen