Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Na veel wikken en wegen ga ik de sprong van kabel naar satelliet maken. Heb getwijfeld over digitenne maar zie daar vanwege de beeldkwaliteit vanaf.

Momenteel draai ik Linux (OpenSUSE 11.1) met MythTV, 2x Hauppauge PVR-150 en daarop de UPC mediabox. Dit wil ik graag herbouwen maar dan voor sat.

Maar voordat ik alles aan ga schaffen heb ik een aantal vragen, het is natuurlijk geen kleine investering.

Als schotel wil ik voor de CanalDigitaal TripleSat TWIN gaan, heb daar goede berichten over gelezen en omdat ik een appartement bewoon. (Balkon op het zuiden dus dat is geen probleem).

Als PCI kaarten dacht ik aan 2 maal de TechniSat SkyStar HD2 omdat deze door Linux ondersteunt worden.

Mijn vragen:

Ik heb reeds een Infinity USB Unlimited kaartlezer.

Is het mogelijk om met deze kaartlezer en één CanalDigitaal kaart het beeld van beide TechniSat kaarten te decoderen? Dus bv. van de één opnemen en van de ander kijken?

Heb inmiddels het nodige gelezen over open-sasc, newcs, cccam e.d. maar daar ging het vaak over één pci-kaart.

Worden de opnamen met MythTV gedecodeerd opgeslagen?

Wordt de CanalDigitaalkaart op deze manier geüpdatet? (ook als de pc overdag en 's nachts uitstaat en enkel aangaat voor recordings of live-tv)

Wat denken jullie van deze setup en zijn er nog extra dingen die ik nodig heb of waar ik aan moet denken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen