Ga naar inhoud

[Witgoed] Ontsteking van gaspit blijft vonken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het probleem is eigenlijk simpel opgelost.

Ook vandaag knalde de ontsteking nog steeds.

Ik heb hem geadviseerd de stekker er gewoon uit te laten en een speciale

aansteker bij b.v. Blokker te kopen voor de 4 gaspitten.

Dat is uiteindelijk de beste en goedkoopste oplossing.

Dat gaat hij dus doen.

Geplaatst:

Drs IJzerbout;

Ik denk dat dit een slecht advies is.

Het fornuis hangt aan de geaarde gasleiding, en bij het doorknippen van de aardedraad van het fornuis kunnen vreemde dingen gebeuren met de fout stroom (die dus nu de aardlekschakelaar laat afvallen)...

Niet doen dus, tenzij je van onverwacht vuurwerk houdt!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:

Big Fellow, de gasleiding in nederland wordt meestal met een rubber slang aan het kooktoestel verbonden.

Echter, het advies, de aarddraad door te knippen zou ik niet willen geven, al was het alleen uit overweging wie aansprakelijk is in geval van een (dodelijk) ongeval.

Juist bij een kooktoestel, waar in dit geval een pannetje soep is omgevallen, is het gevaar van een isolatiefout tussen de fase en de behuizing levensgroot aanwezig.

Iemand dan adviseren de beveiliging buiten werking te stellen is dan, ik druk mij voorzichtig uit, onverstandig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen