Fatfreddy Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Sinds vandaag internet via de kabel en daar hangt fritz nu tijdelijk achter, bijna alles werkt behalve de voip telefoon die nog even via xs4all loopt totdat het abonnement verstreken is ( nu nog zo een 14 dagen ). Na een reset kan ik er wel in maar zodra ik de fritz als router ingesteld heb en deze opnieuw opgestart is dan niet meer. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is ?
Kowalski Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Normaal heeft je Fritzbox een IP adres zoals 192.168.178.1. Heb je achter de kabelmodem eerst nog een andere router of komt meteen de Fritzbox achter het kabelmodem? In het eerste geval krijgt je Fritzbox wellicht een ander IP adres toebedeeld uit het bereik van de andere router (bijv. 192.168.1.x). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Fatfreddy Geplaatst: 22 april 2009 Auteur Geplaatst: 22 april 2009 Normaal gesproken heeft ie inderdaad dat IP adres en nog 1 of 2 maar nu reageert ie daar dus niet op. De fritz hangt rechtstreeks achter het kabelmodem . Hier heb ik ook al gekeken . Daar staan nog wat andere IP adressen maar helaas, ook die werken niet.
Gast wanderer Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 moet je niet in het breedband internet topic zijn hiermee??
Sjattuh Geplaatst: 22 april 2009 Geplaatst: 22 april 2009 Ik denk haast dat de Fritz een IP van je modem krijgt. Kijk even in CMD wat je IP van je PC is. Als deze niet in de Fritz range van 192.168.178.** valt dan wordt de DHCP van de modem overgenomen. Gebruik Advanced IP Scanner (gooooglen) om het IP te achterhalen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Fatfreddy Geplaatst: 23 april 2009 Auteur Geplaatst: 23 april 2009 Dominant baasje dat kabelmodem. Als de router aan het modem hangt kun je doen wat je wilt met je instellingen in de router maar het modem zet ze gewoon weer terug. Koppel ik deze los dan kan ik de router wel resetten andere instellingen invoeren en opslaan. Pas daarna het modem weer aansluiten en starten dan werkt het wel.
Kowalski Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 Misschien heb je wat verkeerd ingesteld staan in je Fritzbox. Welke Fritzbox, welke kabelprovider en welk kabemodem heb je? De mijne is een Fritzbox 7270 en ik ben aangesloten bij Ziggo, ik heb een Motorola Surfboard SB5100E kabelmodem en mijn instellngen in de Fritzbox zijn als volgt: * Internet connection via LAN 1 * Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP) * No account information required (IP) * Obtain the IP address automatically (DHCP), DHCP Host Name: cp12345-a (aansluitnummer Ziggo ingevuld) * Upstream: 1500 kBit/s (aanpassen aan je abonnement) * Downstream: 15000 kBit/s (aanpassen aan je abonnement) * FRITZ!Box MAC Address: ongewijzigd De kabelmodem op LAN 1 aansluiten. De PC op een andere LAN poort 2, 3 of 4 aansluiten. Na het wijzigen zowel kabelmodem als Fritzbox opnieuw starten. Daarna is mijn Fritzbox gewoon bereikbaar op http://192.168.178.1/ Succes! Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Fatfreddy Geplaatst: 23 april 2009 Auteur Geplaatst: 23 april 2009 Frank ik heb het ingesteld zoals je beschreef. Ik heb de fritzbox eerst wel ff losgekoppeld van het modem zodat ik alles kon uitvoeren na dit gedaan te hebben het modem aan gesloten en idd. nu werkt het. Hartelijk dank Fatfreddy
Fatfreddy Geplaatst: 23 april 2009 Auteur Geplaatst: 23 april 2009 Frank 1 vraagje nog.Bij DHCP heb ik niets ingevuld waar ik zie dat jij een aansluitnummer van Ziggo hebt ingevuld. Wat is eigenlijk het nut van het invoeren van het aansluitnummer ( ik weet niet waar ik het aansluitnummer kan vinden ) Nogmaals dank
Kowalski Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Origineel bericht van: Fatfreddy Frank 1 vraagje nog.Bij DHCP heb ik niets ingevuld waar ik zie dat jij een aansluitnummer van Ziggo hebt ingevuld. Wat is eigenlijk het nut van het invoeren van het aansluitnummer ( ik weet niet waar ik het aansluitnummer kan vinden ) Graag gedaan, top dat het nu werkt. Wat betreft het aansluitnummer: dat heb ik destijds heb ontvangen van @Home (nu Ziggo) en is het nummer dat je moest invullen onder Computernaam als je je PC rechtstreeks met het kabelmodem verbond. Zonder dit nummer kreeg je gewoon geen verbinding. Onlangs heeft Ziggo in onze regio (Limburg) blijkbaar veranderingen doorgevoerd waardoor het nummer niet meer ingevuld hoeft te worden (heb ik toen gemerkt na de perikelen met een Linksys router), en ik heb begrepen dat dat inmiddels op meer plaatsen niet meer hoeft. Aangezien je nu wel verbinding hebt, is dit nummer blijkbaar bij jou ook niet meer nodig. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
dolphs Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Uit de handleiding van CallVoIP word ik even niet wijzer. Wat moet ik nou doen/ invullen om telefonie ook te kunnen gebruiken. Klopt het dat ik TEL1 (van de Motorola) in DSL/TEL van de Fritz 7270 moet stoppen en de boel als volgt moet configureren (wat is het password behorende bij het nummer?): x USE INTERNET NUMBER INTERNET NUMBER: 31telefoonnummer USER NAME: 31telefoonnummer PASSWORD PASSWORD CONFIRMATION REGISTRAR: sip.sipnl.net PROXY SERVER sip.sipnl.net x USE INTERNET NUMBER FOR REGISTRATION Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Kowalski Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 @dolphs, omschrijf even je situatie. Is je motorola een kabelinternet modem van bijv. Ziggo? Dan kijk hier even voor uitleg. De LAN1 poort van de Fritzbox 7270 wordt dan de WAN poort, deze gaat dus op de WAN poort van de Motorola. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
dolphs Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Ik was helemaal de weg kwijt. Ik moet het Motorola modem beschouwen als analoge lijn dan kom je al een stap verder. Internationaal wordt nu via VoIP provider gebeld en lokaal via ZiGGo. Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen