Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, Heb een Prof DVB-S2 7300 kaart en heb die met de meegeleverde driver geinstalleerd. Alles vlekkeloos verlopen. Wil i.c.m. deze kaart met DVBDream werken. In DVBDream staat onder devices idd. deze kaart. Dus even gescand op een satelliet ( bvb. Eutelsat 7°E ) en ik krijg signalen binnen van een tiental zenders met een signaalsterkte van 80 to 90 % , daarna krijg ik een bericht "geen kanalen gevonden" . Dus na de scanning heb ik geen enkele zender in de lijst staan. Scannen op andere satellieten is juist hetzelfde. Kan iemand mij verder helpen ? Misschien ligt het aan enkele instellingen , enfin alle hulp is welkom . smirk

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

• 2 weken later...

Geplaatst:

is je probleem al voorbij ?

probeer eens met een eerdere channel list of je wel beeld hebt.

want je had DVBdream toch al eerder gebruikt met de skystar 2?

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Hi jalza,

Neen spijtig genoeg probleem nog niet opgelost. Maakte iedere maand een back-up van de transponders en de channellist in mijn DVBDream.

Heb er reeds verschillende geprobeerd doch hetzelfde probleem.

Zelfs als ik de gegevens intik van een feed vind hij geen signaal bij de PC waar de Prof kaart zich bevind , als ik switch naar de andere PC waar de skystar 2 zich bevind vind ik wel de feed.

Heel vreemd , snap het ook niet. confused

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

heb je met de profkaart al wel beeld gehad ?

en dan gewoon op een tv kanaal bedoel ik .

had je in deze pc waar je profkaart in zit ook je skystar 2 ziiten zo ja dan de drivers verwijderen ,er staat me iets van bij dat het bij mij ook moest .

maar weet dat niet meer helemaal zeker.

Geplaatst:

ja hoor heb reeds beeld. en een scanning lukt ook , al vind hij niet alle zenders die in de transponderlijst staan . Het vreemde is dat ik niet handmatig kan zoeken , dus de gegevens van een feed intikken en alles 0% , geen kanalen gevonden.

heb intussen alle vroegere drivers afgehaald van de skystar2 kaart.

Dus snapt het niet waarom ik handmatig geen zenders kan vinden.

Geplaatst:

dat kan er mee te maken hebben dat de kanalen lijst vol zit dan wil hij niks meer opslaan .

heeft ook lang geduurt voordat ik er achter was .

ga naar modules en als het goed is staat daar channel list ,verwijder dan de data kanalen voor alle sattelieten ,ik verwijder ook altijd de radio kanalen .

meer ruimte, ben al wel eens aan het zoeken geweest waar ik de groote kon veranderen maar niks gevonden.

Geplaatst:

Heb ik gedaan dus alle data en radiozenders weg doch probleem blijft hetzelfde . Heb nu DVBDream volledig opnieuw geistalleerd en slechts een viertal satellieten gescand . Ik vind de zenders wanneer ik een automatische scan uitvoer ( dus met alle transponders ) . Echter een handmatige scan lukt niet ( signaalsterkte en qualiteit blijven op 0% ) , dus ik krijg als antwoord geen kanalen gevonden . Als ik nu dezelfde handmatige scan uitvoer op mijn andere PC met de skystar 2 erin , vind ik wel deze zender . Zeer vreemd is ook dat de grote van het chlist.chl bestand in de directory van DVBDream ALTIJD een grootte aangeeft van 4084 kb , bij gelijkwelke kanalenlijst die ik erin zet.

Geplaatst:

Ik heb even gekeken maar ook bij mij zijn die bestanden zo groot.(4084 kb)

dus dat zal wel kloppen.

als je handmatig wil zoeken ,staat de goede sat dan wel voor?

ik begin zo langzamerhand ook uitgedacht te raken wat het nog zou kunnen zijn.

maar blijf er wel meebezig als ik nog wat bedenk dan meld ik mij wel weer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen