jeevanhoof Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 hoi, ik heb hier een tv staan, waarvan het beeld soms langzaam donker wordt. Het geluid blijft goed, en er gaan geen LED's flikkeren. Soms komt het beeld vanzelf terug, soms moet men eens goed kloppen. Ik heb de fout hier echter nog niet gezien. Ik heb al wel de beeldbuisvoet opgekuist, op slechte kontacten gecontroleerd, maar niets gevonden. Tegen het chassis kloppen, geeft geen fout. Iemand een idee wat er mis kan zijn. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
boarder Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 Slechte contacten, Kijk vooral eens bij een smd-weerstand ter hoogte van de onderzijde van de verticale afbuiging. Heel vaak ligt de fout daar. Haarscheurtjes veroorzaken slechte contacten. Soldeer die kant eens overnieuw. Succes
boarder Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 het is SMD 4403 - 0 ohm tussen het verticaal ic en de plug L03. Ik heb het schema er even bijgenomen. Succes.
dirk28 Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 ik heb ook al eens meegemaakt dat,de smd weerstanden op de crt socket [ beeldbuis voet] rondom de 3 drivers ic,s slechte kontakten hadden ,is ook bijna niet te zien, gewoon doorsolderen.
jeevanhoof Geplaatst: 25 april 2009 Auteur Geplaatst: 25 april 2009 hoi, bedankt voor de reacties en de moeite. Ik heb alles eens bekeken en doorgesoldeerd. Nu maar hopen dat het in orde is. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
jeevanhoof Geplaatst: 26 april 2009 Auteur Geplaatst: 26 april 2009 hoi, Ondertussen is de fout teruggekeerd, en heb ik kunnen zien dat op dat moment de beeldbuis niet gloeit, terwijl er wel hoogspanning is. Ik heb nu alles vanaf de hs trafo tot aan de gloeidraden gecontroleerd en doorgesoldeerd, en de stekkers ingespoten met contactspray. Heb wel niet echt een slechte verbinding gevonden. nu weer maar afwachten. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
boarder Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Deze fout moet toch gewoon een slecht contact in de gloeidraadketen zijn, eenvoudig uitmeten met een ohm-meter. Mogelijke fouten: beeldbuisvoet, stekker naar BB-voet of HS-transfo. Succes
columbo Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 meet de groei spanning op de bb print en op het chassis bij de lijntravo tot aan de conectors,als hij op het chassis niet weg valt,meten bij de op de conectors van bb print. heel simpel het cirquit volgen .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen