Ga naar inhoud


Twintig redenen om bier te drinken


uniden

Aanbevolen berichten

Vandaag wordt in Duitsland de Dag van het Bier gehouden. En wat blijkt? Bier is gezond! Hier volgen maar liefst twintig redenen om een biertje te drinken. Proost!

 

1. Bier is goed tegen hartinfarcten

Een bierdrinker loopt 40 tot 60 procent minder risico op een hartinfarct dan geheelonthouders. Een halve liter bier per dag geldt als maatstaf.

 

2. Bier beschermt je tegen een beroerte

De bestanddelen van bier voorkomen dat je bloed gaat klonteren.

 

3. Bier is goed voor je bloeddruk

Artsen uit Nederland en van de universiteit van Harvard hebben aangetoond dat een gematigd bierverbruik je bloeddruk onder controle houdt, aldus het Laatste Nieuws.

 

4. Bier kan diabetes verhinderen.

Bierdrinkers hebben zelden te kampen met suikerziekte (diabetes mellitus).

 

5. Bier verbetert je geheugen

Bierdrinkers maken minder kans op Alzheimer en dementie.

 

6. Bier bezorgt je stevige botten

Bier heeft een positieve invloed op je beendergestel en beschermt tegen osteoporose.

 

7. Bier laat je langer leven

Wie een of twee glazen bier per dag drinkt, leeft langer.

 

8. Bier is goed tegen diarree

De microculturen in bier bestaan uit azijn- en melkzuren. Deze stoffen beperken de cultuur van darmkiemen die diarree veroorzaken.

 

9. Bier helpt tegen stress

 

Onderzoekers van de universiteit van Montreal hebben vastgesteld dat een paar glazen bier per dag de druk op het werk doen afnamen. Niet-drinkers zouden met meer stress te kampen hebben.

 

10. Bier voorkomt nier- en galstenen

 

Finse onderzoekers beweren dat het magnesiumgehalte in een halve liter bier het risico op nierstenen met 40 procent doet afnemen.

 

11. Bier helpt tegen slaapstoornissen.

Hop is een natuurlijk kalmeringsmiddel. ’s Avonds een glas bier drinken blijkt een afdoend slaapmiddel te zijn.

 

12. Bier kan je beschermen tegen kanker

Bier bevat polyfenolen die de groei van tumoren in toom houden.

 

13. Bier zorgt voor een schone huid

Bepaalde vitaminen in bier regeneren de huid en zijn goed voor de opbouw van pigment. Je huid wordt gladder en meer flexibel.

 

14. Bier is goed tegen verkoudheden

Wie warmt bier drinkt, is minder snel verkouden. Warm gerstenat bevordert de bloedsomloop en de ademhaling, helpt tegen gewrichtspijn en versterkt je immuunsysteem. Tip: verwarm een flesje bier au bain- marie en leng aan met vier lepels honing.

 

15. Bier beschermt zwangere vrouwen

Een gebrek aan foliumzuur kan een oorzaak zijn van vroeggeboorte en misvormingen van de foetus. Een liter bier bevat meer dan onze dagelijkse behoefte. Alcoholvrij bier is bijgevolg een aanrader voor zwangere vrouwen.

 

16. Bier scherpt de eetlust aan

De bestanddelen van hop, het koolzuur en de alcohol in bier stimuleren de spijsverteringssappen en stimuleren de eetlust.

 

17. Bier voorkomt maagzweren

Anderhalve liter bier per week remt de aangroei van bacteriën (helicobacter pylori) die een ontsteking van de maagwand kunnen veroorzaken waardoor het risico op maagzweren afneemt.

 

18. Bier is een snelle dorstlesser

De bestanddelen van bier zorgen er voor dat je dorst sneller gelest wordt dan wanneer je een glas helder, fris water drinkt.

 

19. Bier helpt je afvallen

Studies tonen aan dat mensen die - weliswaar met mate - bier drinken, minder overgewicht vertonen dan niet-drinkers. Bier bevordert immers de stofwisseling. Een glas bier bevat bovendien minder calorieën dan bijvoorbeeld dezelfde hoeveelheid appelsap.

 

20. Bier zorgt voor mooier haar

Bier bevat mineralen en vitaminen die je haar verzorgen. Een ’bierspoeling’ geeft je haar meer kracht en volume. En geen paniek: de biergeur is na enkele minuten vervlogen.

 

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry hoor maar ik kan nu 200 redenen vinde om bier NIET te drinken.

 

En de meeste "redenen" zijng ewoon meningen, en geen feiten.

 

-Stinkt,

-Bierbuik,

-halve liter per dag?..

-duur.

 

Doe net als mij;

-1 liter per dag (bron)water,

-300 ML melk,

-1 Blikje fris

-1 koffie

-1 thee

 

Wedden dat de mix hierboven gezonder is?

 

Het water reinigt je lichaam. Melk is sterk voor botten, fris voor de overige vitamines, koffie en thee omdat het lekker is en omdat 1x koffie en 1x thee goed is voor de bloedsomloop.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

inderdaad vraag ik mij af, of er wetenschappelijk bewijs is geleverd voor deze stellingen.

 

met mate zal bier inderdaad niet slecht voor de gezondheid zijn.

maar dat geldt eigenlijk voor alles.

 

neem bijv. jouw melk..

melk is goed voor de botten (zeggen ze)

maar veel melk zorgt ook voor teveel groei.

(nederlanders zijn bijv. (door melk) 1 van de langste mensen ter wereld)

dat zou (volgens de wetenschap) ook in relatie staan met vergroot risico op kanker.

 

daarom, alle in mate en er is niets aan de hand.

 

don't shoot the messenger.

ik heb het ook maar gelezen.. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF

-Stinkt,
-Bierbuik,
-halve liter per dag?..
-duur.


Je moet er aan drinken en niet aan ruiken...

Alleen drinken en op de bank blijven zitten krijg je een buik van ook zonder dat bier... oftwel, bewegen... vaak een ladder op en af om een schoteltje te af stellen...

waarom maar een 1/5 ?

Duur ?.... hier op de dorpen in het cafe 1,40 euro.....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SalimRMAF

 

Nou nou, en jij zegt dat het alleen maar meningen zijn?

 

Het water reinigt je lichaam? Bullshit, da's een reclame slogan.

 

Melk gezond? Vraag dat maar aan maag/darm patienten met een koemelk allergie

 

Koffie? Symptomen van cafeïne in overmatige hoeveelheden kan leiden tot rusteloosheid, beven, duizeligheid, suizende oren en hartkloppingen. Ook moeilijk in slaap vallen is een bekend effect. Koffie bevat vet cafestol die als meest cholesterolverhogende stof geldt.

 

Fris? Sinds wanneer zitten daar vitamines in?

 

Ja ja, jij bent lekker gezond bezig hoor!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uniden
Een halve liter bier per dag geldt als maatstaf.

En daar ligt voor een hoop mensen een groot probleem.
Na een half litertje begint het pas te smaken.
Na enkele jaren te veel drinken kun je het zelfde lijstje gebruiken voor alle problemen die juist kunt gaan krijgen.
Als je 2 dagen per week geen alcohol drinkt, dan kan een half litertje best.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Onderzoekers van de universiteit van Montreal hebben vastgesteld dat een paar glazen bier per dag de druk op het werk doen afnamen. Niet-drinkers zouden met meer stress te kampen hebben.

 

Per dag? Wie drinkt er nou bier midden op de dag tijdens het werk? Als je tijdens het werk beneveld bent neemt de werkdruk inderdaad af. Lekker als je op het werk met een alkohol-fahne rondloopt. Dat kun je in Bayern wel doen, maar in Montréal kan ik je aanbevelen om dat niet te doen. De werkdruk neemt dan dramatisch af omdat je plotsklaps geen werk meer hebt.

 

Bier helpt tegen slaapstoornissen.

Hop is een natuurlijk kalmeringsmiddel. ’s Avonds een glas bier drinken blijkt een afdoend slaapmiddel te zijn.

 

Bij mij werkt dat niet. Als ik ´s avonds bier loop te zuipen, moet ik geheid midden in de nacht mijn nest uit om te pissen. Dus mijn nachtrust komt het zeker niet ten goede.

 

Bier is goed tegen verkoudheden

Wie warmt bier drinkt, is minder snel verkouden.

 

Vandaar dat ze in Engeland dat pislauwe bier zuipen. Met dat dat rotweer daar heb je wel bescherming nodig tegen verkoudeheid.

 

Bier is goed voor je bloeddruk

 

Moet iemand mij eens uitleggen hoe dat werkt. Ik heb chronisch last van hoge bloeddruk. Biergebruik zou die bloeddruk alleen maar doen oplopen. Of bedoelen ze alcoholvrij bier misschien?

 

Al met al lijkt het mij een typisch Telegraaf-verhaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mannen 2 a 3 eenheden/dag als absolute maximum

beter niet elke dag dus

vrouwen 1 a 2 eenheden/dag als absolute maximum

beter niet elke dag dus

 

uw lever kan het gift alcohol niet adequaat verwerken indien er meer genuttigd wordt

 

onze EU overschotten en dus EU gerelateerde propaganda en pseudo wetenschappelijke aanbevelingen hebben ook andere alcoholische drankjes (de rode wijn) aan ons ter consumptie en dus handel/winst aanbevolen

 

ook bullshit dus (een ongelooflijke samenzwering van handel en politiek)

 

ook 2 liter water drinken per dag is bullshit (slecht voor je)

ook melk drinken als volwassene is bullshit (hang jij ook nog aan iemands borst), dat is enkel voor kinderen bedacht in onze natuur (slecht voor de volwassene)

ook fris met enkel 100% suiker en/of kunstmatige smaakstoffen of suiker vervangende stoffen is bullshit om te drinken

ook koffie dien je met mate te drinken en niet zomaar en altijd om het wereldwijde overschot te doen afnemen (met dus marktwaarde en winst voor derden)

 

allemaal bullshit dus

en allemaal gelogen en bedrogen schijnwaarheden die ons enkel de centen uit de portemonnaie willen zuigen

 

wetenschappenlijk zijn er alcohol en dus ook bier, gerelateerde maximum hoeveelheden / eenheden > strikt beperkt

iemand die elke dag een six-pack naar binnen werkt is 4 eenheden te ver en kan eerder dan bovengenoemde voordelen enkel ernstige nadelen ervaren mbt zijn gezondheid.

 

de eerste de beste "telegraaf" of andere propaganda campagne betreffende (veel) bier doen drinken moet je eigenlijk strafbaar maken.

 

ze zullen wel onmiddelijk reageren en direkt weerleggen dat ze nooit een hoeveelheid eenheden/dag hebben vermeld, enkel dat EEn biertje geen kwaad kan

 

hoeveel kennis en zelfbewust denkvermogen is daar voor nodig om te constateren dat een biertje geen kwaad kan?

 

er zijn geen genotmiddelen meer, er zijn enkel nog verslavende middelen (omdat je jezelf niet kunt beperken wegens een veel te dikke portemonnaie en telegraaf drogreden)

 

chiao

 

 

 

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Ben ik effe blij dat ik van de drank af ben.
Overmorgen word het al 2 dagen. laugh


Ik drink gelukkig alleen maar als het
regent en wanneer het droog is. crazy

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

 

Het staat inderdaad op de telegraaf site. Maar dat ze er dan een foto van een glas ginneken naast zetten snap ik dan weer niet.

 

Ginneken heeft natuurlijk helemaal niets met bier te maken crazy

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
inderdaad vraag ik mij af, of er wetenschappelijk bewijs is geleverd voor deze stellingen.

met mate zal bier inderdaad niet slecht voor de gezondheid zijn.
maar dat geldt eigenlijk voor alles.

neem bijv. jouw melk..
melk is goed voor de botten (zeggen ze)
maar veel melk zorgt ook voor teveel groei.
(nederlanders zijn bijv. (door melk) 1 van de langste mensen ter wereld)
dat zou (volgens de wetenschap) ook in relatie staan met vergroot risico op kanker.

daarom, alle in mate en er is niets aan de hand.

don't shoot the messenger.
ik heb het ook maar gelezen.. smile

Ik vind melk goor, en bn 1,96 m ..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga die 0,16 liter van mijn 2x 33 cl. echt niet laten staan.

 

Bier ruikt, maar je moet eens melk drinken en dan je adem ruiken. Een riool putje ruikt dan echt wel better.

 

Onze west europeese landen hebben te veel melk in voorraad. Dit is al jaren zo. Dit noemen ze de boter berg (misschien omdat melk niet op een berg blijft liggen)

Ze bregen heel veel boodschappen die niet gestaafd zijn over melk. Het zou better zijn voor je botten. De west europeese landen bevatten de meeste mensen met bot klachten. Raar blijkt dat die melk toch niet helpt.

Als er zo een boodschap wordt uitgezonden op TV gelooft iedereen het direct. Terwijl hun bedoeling is om de boeren hun melk verkocht te krijgen. Simpeler zou zijn de financiële steun aan de boeren te laten. Boter berg zal direct opgelost zijn.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...