antonlamers Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Wat is het verschil tussen 16:9 en altijd 16:9. Ik hen mijn TV op automatisch staan en ik zie wel als ik "altijd 16:9" aan heb staan dat een 4:3 beeld ook als 4:3 op mijn breedbeeld tv te zien is. Maar ik weet niet of dit goed is. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Powerbooky Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Het wezenlijke verschil is dat de box zelf het uitgangssignaal aanpast voor het 16:9 kader van de TV bij 4:3 programma's. Als het 4:3 programma dan ook nog eens "letterbox" materiaal toont, heb je een zwart kader over het scherm. Tegelijk zullen de meeste breedbeeld TV's zullen ook niet naar de (beeld vernielende) "smart zoom" stand overschakelen, omdat ze vanaf de box op 16:9 stand geforceerd worden. Het enige nadeel is wel dat de scherpte van 4:3 programma's in "Altijd 16:9"-mode zichtbaar minder wordt.
antonlamers Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Geplaatst: 29 april 2009 Ik heb mijn philips tv het beeldformaat automatisch staan en de Auto-zoom aanstaan. Als ik mijn dreambox op altijd 16:9 zet dan zie ik bij 4:3 uitzendingen zwarte balken aan de zijkant. Als ik de dreambox op 16:9 zet dan wordt het beeld beeldvullend gemaakt. Waar kan ik mijn dreambox het beste op zetten alsmede de TV. Als ik de TV op auto-fill zet en het beeldformaat automatisch dan worden 4:3 beelden ook uitgerekt. hier een uitleg wat in het boekje v/d tv staat: Automatisch formaat (niet voor PC) Hiermee wordt het beeld automatisch vergroot zodat het het scherm vult. De ondertiteling blijft zichtbaar. U kunt Automatisch formaat in twee verschillende modi instellen. ‡ Selecteer Beeld > Modus Automatisch formaat in het TV menu. ® Selecteer Auto-fill om het scherm zo volledig mogelijk te vullen. Selecteer Auto-zoom om het originele beeldformaat te behouden, maar houd er rekening mee dat hierbij zwarte balken kunnen worden weergegeven. VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen