Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik ben een newbie op het gebied van sateliet schotels plaatsen.

Voorheen werd dat allemaal voor mij gedaan, maar nu wil ik mij er zelf mee bezig gaan houden.

wat is het geval

Nu op dit moment heb ik een schotel aan de muur hangen 85 cm met 1 duo lnb om astra 1 en 3 te kunnen kijken+1 twin lnb, en dan zit er ook nog 1 single lnb voor de hotbird waarmee ik op 2 ontvangers onafhankelijk van elkaar kan kijken ontvanger 1 kijk ik astra 1,2 en hotbird op en boven heb ik een ontvanger staan waarmee ik astra 1 en 3 kan kijken.

Deze schotelinstalatie wil ik zowiezo in tact laten.

Maar nu wil ik er dus een schotel bij gaan plaatsen, omdat ik op een aantal extra plaatsen sateliet ontvangst er bij wil hebben.

Wat is mijn bedoeling in de keuken wil ik graag astra 1,2(is een combie met Eurobird heb ik gehoord)3 en hotbird ontvangen+moet deze plek ook de ontvanger daar kunnen opnemen aangezien ik daar een twin tuner van topfield al voor heb dus om op te kunnen nemen.

Daarnaast wil ik op de bovenverdieping op twee plekken 2 ontvangers neerzetten (ook al aanwezig) die beiden astra 1 en 3 kunnen ontvangen (uiteraard natuurlijk ook hier dus onafhankelijk van elkaar kunnen kijken)

Maar hoe pak ik dit aan en wat heb ik dan precies allemaal nodig.

Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en kwam op een forum de quad lnb tegen, is het nu zo dat ik deze lnb kan gebruiken voor de 4 satelieten en ook voor de eerste ontvanger 1 van de aansluitingen kan gebruiken om een kabel te trekken aan ontvanger voor de opname mogelijkheid???

En kan ik met zo'n quad lnb astra 1 en 3 pakken aangezien dit nu op de ouwe schotel een brede duo lnb is

Kortom wat heb ik allemaal nodig in deze situatie en hoe zit dat met die quad lnb's

Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden

Vriendje Stokvis

Geplaatst:

allereerst, welkom op het forum. smile

dan moet ik je meteen corrigeren en vragen om satellietposities te geven

en niet de veel te onduidelijke astra 1 astra 2 astra3

omdat die aanduiding helemaal niet correct is en ook niet eenduidig kan worden gehanteerd inzake duo-lnb's alsmede de footprint / beam van een uitzendende satelliet

kijk maar eens op kingofsat.net inzake juiste posities en de hoeveelheid astra's

voorts is een quad of quatro een specifiek LNB

de Quad is bedoeld voor aansluiting op een multimatrix

dus met Vlow Vhigh + Hlow Hhigh en de multimatirx (al naar gelang merk en type) verdeeld het over meerdere receivers

de Quatro is bedoeld om vier onafhankelijke receivers voor een satelliet positie te voeden

een elementair verschil dus

een quad of quatro heeft dus nooit iets met meerdere satelliet posities te maken maar met de verdeling naar meerdere receivers

wellicht is dat een spraakverwarring ontstaan door het introduceren van de duo-lnb die eigenlijk een monoblock moet heten voor 19,2 n 23,5

vergeet al die bovenstaande zaken omdat je verkeerde terminologie gebruikt en daarom allemaal foute antwoorden en of suggesties krijgt

je hebt 4 (single-tuner) receivers dus die willen alle vier onafhankelijk kunnen kijken

dan heb je vier quatro's nodig

en vier 4in1 diseqc switches

en dat gaat prima op een 85 cm schotel

met de juiste LNB mount/klem

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
voorts is een quad of quatro een specifiek LNB
de Quad is bedoeld voor aansluiting op een multimatrix
dus met Vlow Vhigh + Hlow Hhigh en de multimatirx (al naar gelang merk en type) verdeeld het over meerdere receivers
de Quatro is bedoeld om vier onafhankelijke receivers voor een satelliet positie te voeden

een elementair verschil dus

Das dus net andersom: Quatro is voor multimatrix

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Geplaatst:

Quatro

Four Ouput for Universal Freq. 2. Low-band and High-band selectable by 13/18V. 3. High efficient and low phase noise.

of

quad

LNB-f voor rechtstreekse aansluiting van vier digitale satellietontvangers of bijvoorbeeld twee TWIN ontvangers

je hebt gelijk, maar ja het blijft verwarrend als je ook op koopsites al een dergelijke verwisseling ziet

zo ook de duo-LNB (twee posities)

dus nogmaals

single LNB > een satpositie een tuner

twin LNB > een satpositie twee tuners

monoblock > twee satposities een tuner

duoblock > twee satposities een tuner

quad LNB > een satposities 4 tuners

quatro LNB > een satpositie meerdere tuners per Multimatrix

octo LNB > een satpositie 8 tuners

heb ik het nu goed? smile

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een lnb, voor bisat G4 dus dunne kop, en dacht aan een alps. aan te sluiten op een 4/1 switch. Ik moet dus niet de ALPS UNI-QUATTRO LNC BSTE9-101A hebben maar de ALPS UNI-QUAD-SWITCH BSTE4-101A ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen