Ga naar inhoud


Wie weet nou echt hoe het werkt


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 2 maanden een perfecte XSat 410 en 1 maand een Mastera III. De Goldcard werkt als een speer maar de Funcard heb ik nog niet tot leven kunnen wekken. Wat ik daar ook op zet het weigerd te werken. Ik heb een aantal cards van 4th Generation met 256 KB maar wat ik daar ook opzet ik krijg op de XSat alleen maar foutmeldingen.

 

Voor alle duidelijkheid, ik ben ruim tevreden met het aanbod via mijn Goldcard maar wil graag weten waar de grenzen van de ontvanger liggen en ga die grenzen dus ook maximaal opzoeken.

 

Ik ben een starter in de SATWORLD maar hou niet van opgeven, dat gaat dus ook niet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


vRAAGJE ? WELK SOFTWARE PROGRAMMA GEBRUIK JIJ VOOR DE MASTERA 3, ***geen-reclame*** EN OF GOLD140.

IK MOET DE M3 EEN DEZER DAGEN BINNEN KRIJGEN.

 

HAAL DE FILES BIJ BEAMER , WEET JIJ EEN ANDERE ,ZOEK DE PHILIPS 1654 HEX FILES .

 

? TOT HORENS CEL

 

PS OOK PAS BEZIG , HEB EEN ASSCOM MET DUBBELE LNB ASTRA/HOTBIRD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ***geen-reclame***, gold140 en Chipcat.

 

Ik ben op dit moment alleen maar met de X-sat bezig en heb dus niet gezocht naar Philips-files. Ik weet wel dat er op Hutsefruts een heleboel staan.

 

Ik ga binnenkort een rotor plaatsen zodat ik nog wat meer uit deze hobby kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi marmor,

 

Volgens mij moet dit op te lossen zijn.

Ik zal trachten te omschrijven het HOE en WAT van mijn funcard.

 

Mijn funcard is een Plastic "Purple Galaxy" met een Atmel AT 90S8515 Processor met een 24C64 Eeprom.

Alle andere Funkaarten weigeren dienst in mijn Xsat410.

 

Voor het programmeren gebruik ik de Vp20 (Jumper op 6 MHz) en gebruik ***geen-reclame*** 1.82 of 1.87

Met de Mastera III en ***geen-reclame*** moet het ook lukken.

 

De files zijn afkomstig van Hutsefruts, PhilipsV9 5-1 funfiles.

Indien het niet lukt moet je iemand vinden met een Vp20.

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marmor,

 

"Dat Vp20 geval" zoals jij dat nogal oneerbiedig noemt, is een prima programmer,waarmee je zowat elk type kaart kan programmeren, dus hardware.

 

Kan jij misschien omschrijven wat je zo al gedaan hebt, ook welk type funcard je gebruikt.

Als ik het goed begrijp is het meer een kwestie van fouten tijdens het proggen met ***geen-reclame***, heb je al verschillende versies van ***geen-reclame*** gebruikt, of steeds dezelfde.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Onderwerp gestart door gamgra:

<strong>@ Marmor,

 

"Dat Vp20 geval" zoals jij dat nogal oneerbiedig noemt, is een prima programmer,waarmee je zowat elk type kaart kan programmeren, dus hardware.

 

Kan jij misschien omschrijven wat je zo al gedaan hebt, ook welk type funcard je gebruikt.

Als ik het goed begrijp is het meer een kwestie van fouten tijdens het proggen met ***geen-reclame***, heb je al verschillende versies van ***geen-reclame*** gebruikt, of steeds dezelfde.

 

gamgra</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Sorry dat ik zo oneerbiedig was over de VP20 maar dat is dus te wijte aan gebrek aan kennis.

 

Wat heb ik al gedaan en hoe:

 

Ik probeer Target 4th generation cards te programmeren met de Mastera III in combi met Chipcat. ***geen-reclame*** geeft bij het opstarten direkt een verify-error, ook na herinstall.

 

Ik wil graag alles weten over deze materie maar gebrek aan vrije tijd gooit steeds weer de rem op deze hobby. Ik heb 1 redelijk vrije dag in de week en daar moet het dus in gebeuren.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal.

Daar jullie altijd zo positief zijn over Fun heb ik er vandaag ook eentje gekocht.

Het is een purpere kaart met 8515 processor.

Ik gebruik een mAstera clone (cardmaestro) en chipcat.

 

Op Duwgati heb ik iets gelezen van een interne file die dezlfde naam moest dragen dan???? dat was de truk om met chipcat te werken.

 

Je hebt het geraden, 't is niet gelukt.

Moeten er dan 3 files op?

 

Ik heb bij Duck wat gedownload fun 5in1 maar daar staat een heleboel files in waar ik niet aanuit kan.

 

Graag een beetje help (Hutsfruts heb ik niet gevonden tussen de links)

 

Thanks

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marmor,

 

De target card zegt mij niet veel, kan je iets vertellen over de Processor en Eeprom?

 

Op de Xsat410 werkt mijn Funcard alleen indien de kaart met ***geen-reclame*** geprogd wordt.

 

De Xsat410 is zeer gevoelig voor funcards, ik heb een aantal verschillende types, met en zonder LEDS, alleen de Plastic Purple-Galaxy funcard werkt naar behoren.

 

Misschien moet je in dit stadium tevreden zijn met de prima goed goldcard.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou niet van opgeven en zal met of zonder hulp de FUN tot FUN brengen. Mijn Funcards hebben precies wat die van jou hebben. Het probleem ligt bij mijn kennis van zaken maar reken erop dat ik dat op ga lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ gamgra

 

Ik heb de Hutsefruts_Fun5in1-PhilipsV9 geprobeerd maar bij het begin zegt chipcat reeds AVR Device error. Het is net een nieuwe kaart dus denk ik dat het aan de files ligt?

Ik had dit probleem vroeger met de GW wanneer ik een verkeerde PIC gebruikte.

 

Enig idee? Of kan je me misschien zeggen welke files bij jou wel werken.

 

Ik heb een purpere FunCard.

 

Alvast bedankt

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ alainxsat,

 

Vaak krijg je foutmeldingen met een nog nieuwe funcard, je kan dit meestal oplossen door de kaart even "leeg" te maken met ***geen-reclame*** of Icprog.

 

Om een werkende funcard te maken voor de Xsat410 moet je niet met Chipcat programmeren, de xsat410 heeft schijnbaar een voorkeur voor ***geen-reclame*** 1.82 of 1.87

 

Ik heb geen ervaring met die programmer van jou, weet je zeker dat hij overweg kan met Atmel (fun)kaartjes.

 

Duurde bij mij enkele weken voordat ik een funcard werkende had op de Xsat410, heb van alles geprobeerd voordat het zover was.

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...