Gast denbelg Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Hallo, Ik ben een 38 jarige belg die al 3 jaar geleden zijn kabel tv opgezegd heeft en naar sat tv kijkt. Had tot gisteren een Topfield ontvanger maar aangezien ik in hD wou kijken overgesapt naar Dreambox. Ben de trotse eigenaar van een dm800hd ontvanger. Gelukkig heeft de verkoper deze reeds voorgeprogrameerd. Alles is hier voor mij chinees. Kan iemand me zeggen waar ik moet beginnen met lezen? Liefst met het gemakkelijkste eerst, de dummies zijn reeds te moeilijk. alvast bedankt. ps. Hopelijk kan ik binnen en 1/2 jaartje ook mijn kennis bijdragen tot het forum.
Nesclan Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Ik zou je willen adviseren om deze site eens te bekijken: http://dreambox.sjerom.com/ *Dreambox 7020S (Iolite en gemini) -Stab HH120-1 mtr Gibertini -MM 1.02-Conax cam-[color:"red"]onbruikbare[/color] M-II kaart-seasonII -Mastercrd2* Hauppauge Nova CI met Progdvb +Yankse
Claes Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Heb je nu de 8000 of de 800? Verder veel inlezen. Op deze site is echt heel veel te lezen. En als je wensen hebt dit al zoekende proberen op te lossen. Voor jezelf documenteren hoe en wat je hebt gedaan zodat je later eenvoudig kunt reproduceren. Zo doe ik het. Veel prezier ermee. 3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1 Dreambox image: PLI of zo
peter-nmgn Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Citaat: Ben de trotse eigenaar van een dm800hd ontvanger. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
martin52 Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 [DM8000HD] nieuw hier, waar moet ik beginnen
Neptunus Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Origineel bericht van: Claes Heb je nu de 8000 of de 800? Zal wel de 800 zijn, de 8000 is een schaars artikel. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 denBelg, je begint door eerst eens het nabootsen van het aller eerste dat er nodig is op een uit de kartonnen doos komende dreambox dm 800 PVR/HD dus eens een factory reset opdat je alles zelf moet instellen en configureren. de wizards die na die BOOT (factory reset) zich aanmelden en je input vragen is eigenlijk de lastigste maar wel belangrijkste test om alle kennis en wetenschap te kunnen omzetten is het een of meermaals lezen van juist de manual belangrijk... en een beetje intuitiviteit aangaande bepaalde settings lezen kun je sinds maart 2008 toen de dm 800 te koop was maar je zult echt gewoon met "de billen bloot" moeten en het zelf van a tot z zelf doen. bereid je voor op enkele standaard en enkele dreambox specifieke aspecten. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast MiLo Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Voor een beginner handig is om er zelf MiLo op te zetten. Voordeel van dit image is dat de enige vragen die je goed moet hebben bij het opstarten is hoe de LNB aangesloten is. Dat zal niet zo'n probleem zijn. In het image zit standaard al een zenderlijst met onder andere de gangbare NL zenders. Als je heelhuids door de wizard heen komt, dan zou je meteen beeld moeten hebben op Nederland 1. Ik zou wel willen horen welke dingen je als beginnende dreamboxer zo tegenkomt die lastig zijn. Daar wil ik namelijk nog wel een en ander aan verbeteren. Image plaatsen gaat als volgt (je hebt een PC nodig en de dreambox moet op het netwerk zijn aangesloten): - Download het image - Zet de box helemaal uit (schakelaar achterzijde). - Houdt de "omlaag" knop naast het schermpje ingedrukt, en zet de box weer aan. - Hou de knop in tot er "***STOP***" op het display verschijnt. Eronder staat een nummer, bijvoorbeeld "192.168.1.42". - Ga naar de PC, start je browser (IE of Firefox) en ga naar http://192.168.1.42/ (het adres dat op het scherm stond dus). - Kies (onderaan) de optie "Update firmware" - Kies het NFI bestand dat je gedownload hebt. - Wacht tot hij klaar is (balkje loopt naar 100%) - Zet de box uit (knop voorzijde) en weer aan.
peter-nmgn Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Citaat: Houdt de "omlaag" knop naast het schermpje ingedrukt, en zet de box weer aan Bij de DM800 is het de zilveren stand-by knop aan de voorzijde Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast denbelg Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 is een 8OOO . Ga me vandaag verdiepen in het duistere misterie. DE verkoper heeft er reeds "software opgezet" ik weet niet hoe dat allemaal noemt. kan het zijn CC cam? Heb reeds beeld
The Iron Maiden Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Citaat: Alles is hier voor mij chinees. O jee, een kloon! VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast denbelg Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 zit ondertussen al een tijdje te zoeken zonder dat ik veel wil vernaderen. blijft een "cloon". zijn er belgen die een beetje prive les willen geven?
FNONAMUS Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Zat er bij uw DM8000 geen boeksken dat "gebruiksaanwijzing"heet? Als je een concrete vraag hebt, waar je niet zo 1,2,3 antwoord op weet zijn hier een heleboel gratis(!) privé leraren. Maar je moet natuurlijk wel huiswerk maken... Todays dummy is tomorrows expert!
lucdec2 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Origineel bericht van: The Iron Maiden Citaat: Alles is hier voor mij chinees. O jee, een kloon! hahaha
alstare Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Van waar ben je ? Ik ben van oost vlaanderen. Als je niet te ver woont wil ik je wel wat uitleg geven..... Origineel bericht van: denbelg zit ondertussen al een tijdje te zoeken zonder dat ik veel wil vernaderen. blijft een "cloon". zijn er belgen die een beetje prive les willen geven?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen