Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
denk er aan dat bij een wave frontier de lnb voor 1"west GEHEEL links moet zitten teminste als het goed is wand je moet als het goed is net als bij een rotor van uit een bepaalde positie beginnen bij een rotor is o graad op sirius uit tericten in deze regio. Ik heb zef een actator deze gaat via een aston box naar de dreambox )coax)in serie dus en is vrij snel ca 10 sec v 28oost naar 1 west.

Heb nu inmiddels alles geprobeerd... Als ik de holles sheet aanhoudt dan zijn hotbird, astra 19 en astra 28 een fluitje van een cent... sirius daarentegen is onvindbaar... Ik heb de boerenmanier uitgeprobeerd, de instructie van Tonskidutch, ik heb zelfs geprobeerd de LBN richting 4,8 west te gooien... crazy Alles adviezen die op dit forum staan helpen niet...

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heb afgelopen weekend ook mijn T55 opgehangen. Ook hier direct ontvangst op hotbird, astra 19 en astra 28. Echter sirius krijg ik geen lock.

Bij mij is het overigens wel zo dat ik wat BER errors heb op de astra 28, dus ik verwacht dat mijn skew nog niet helemaal perfect is en wie weet komt dan sirius wel beter uit. :P

Hoe dan ook ik moet het dak weer even op. laugh

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Geplaatst:
Origineel bericht van: hermanh
Heb afgelopen weekend ook mijn T55 opgehangen. Ook hier direct ontvangst op hotbird, astra 19 en astra 28. Echter sirius krijg ik geen lock.

Bij mij is het overigens wel zo dat ik wat BER errors heb op de astra 28, dus ik verwacht dat mijn skew nog niet helemaal perfect is en wie weet komt dan sirius wel beter uit. :P

Hoe dan ook ik moet het dak weer even op. laugh

Ik heb Sirius inmiddels te pakken, zat gewoon op een zwakke transponder te meten, toen ik echter de kop droog weer op de graad die de hollessheet aangeeft zette en alle transponders liet scannen vond ie hem wel. Ene zender 50% signaal, andere 75%, wisselt heel erg dus per zender en transponder. Van het weekend als ik zin heb ga ik weer proberen verder te stellen.

Wellicht zit ik gewoon in de verkeerde hoek van Nederland om sirius goed te ontvangen? (Gouda)

Geplaatst:

Ik heb hier in Oss bij een kennis een T-55 geinstalleerd waar van Sirius alle transponders onder de 12500 MHz goed doorkomen. Boven 12500 MHz lukt bijna niets.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Dit herken ik van een aantal jaren geleden toen ik op mijn Visiosat nog een beugeltje had voor 19,28,13,5. Bij het inregelen met de meter wel signaal, maar via mijn topfield kwam er op de 5 geen fatsoenlijk signaal binnen. Na een half uurtje spelen maar opgegeven. Maar toen ik de tuner vervolgens de satelliet liet scannen kwamen er ineens allerlei zenders binnen. Waarschijnlijk met de topfield op een zwakke frequentie gekeken...kortom: niet opgeven.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jopiesat
Dit herken ik van een aantal jaren geleden toen ik op mijn Visiosat nog een beugeltje had voor 19,28,13,5. Bij het inregelen met de meter wel signaal, maar via mijn topfield kwam er op de 5 geen fatsoenlijk signaal binnen. Na een half uurtje spelen maar opgegeven. Maar toen ik de tuner vervolgens de satelliet liet scannen kwamen er ineens allerlei zenders binnen. Waarschijnlijk met de topfield op een zwakke frequentie gekeken...kortom: niet opgeven.

Idd, dat was dus bij mij ook het geval! Overigens is het bij mij niet zo dat ie vanaf een bepaalde frequentie geen signaal meer heeft. Is geheel willekeurig en tijdsafhankelijk... weet niet of dat het kan, maar bijvoorbeeld de 1st Baltic Channels Estonia, Latvia en Lithuania hadden gisteravond 54% signaal en nu ineens 69% (ruim 6 uur later).

Al met al, beetje jammer, alle zenders waar ik de viasat-kaart voor heb ontvang ik dus niet...

Geplaatst:

Beste Harmony,

daar ik de wave met snuffer onlangs nog heb opgesteld kan ik je wel misschien nog een hint geven inzake de LNB skew

op dishpoint.com zie je vanuit je lokatie de gegevens voor die satelliet zie je ook nog een opgave skew staan die kan iets afwijken in het geval dat je de wavefield gebruikt

dus die skew moet je zo zien dat de LNB normaal waterpas in de LNB klem zit en daar de wave zelf ook een skew heeft (dus gekanteld staat) moet de LNB skew bijgedraaid worden.

maw in z'n klem roteer je de LNB tegen de klok in, achter de schotel staande

zie afbeelding

daarmee een beetje freubelen helpt gegarandeerd nog om te optimeren

Indien je die sirius als belangrijk bestempeld, moet je eigenlijk de middenpositie wijzigen zodat sirius meer naar het midden komt

voorbeeld nu <midden>

sirius4,8 - hotbird13 - <astra 1FGH 19,2> - astra1E/1G/3A 23,5 - astra 2D 28,2

dan test

sirius4,8 - <hotbird13> - astra 1FGH 19,2 - astra1E/1G/3A 23,5 - astra 2D 28,2

daarmee wijzigt natuurlijk ook de skew en de elevation,

maar doordat sirius meer centraal komt zal die beter beeld geven

voor 28,2 hoef je niet bang te zijn die komt toch snoeihard binnen dus iets minder gaat ook wel.

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
...........rest v bericht.......

voorbeeld nu <midden>
sirius4,8 - hotbird13 - <astra 1FGH 19,2> - astra1E/1G/3A 23,5 - astra 2D 28,2
dan test
sirius4,8 - <hotbird13> - astra 1FGH 19,2 - astra1E/1G/3A 23,5 - astra 2D 28,2
daarmee wijzigt natuurlijk ook de skew en de elevation,
maar doordat sirius meer centraal komt zal die beter beeld geven
voor 28,2 hoef je niet bang te zijn die komt toch snoeihard binnen dus iets minder gaat ook wel.

chiao

Hoi Tonski, ik had die website idd ook gevonden! (ik slaap niet meer sinds ik een WF heb haha)

Ik heb er nu een switch bijgehangen van triax en een spaun sur 211 naar mn dreambox toe, koste even wat moeite, maar werkt nu goed, behalve LBN8 (poort 4 triax, spaun input 2). Daar switcht hij gewoon niet naar toe, moet nog maar even goed naar de instellingen zoeken. Daarnaast krijg ik in mijn opstelling astra op 23,5 niet goed uitgericht... hij staat strak op astra 19, maar krijg hem niet gelockt, het signaal krijg ik niet sterker dan 58/59%, ook niet met het verhaal hierboven, daarnaast heeft schuiven op de beugel ook geen effect.

Dit is overigens mijn opstelling:
LNB satelliet pos WF
2.4 Express A1R 40,0 -17,6
2.3 Eutelsat Sesat 36,0 -13,8
2.2 Astra 2 28,2 -6,0
2.1 Astra 3A 23,5 -1,2
1.1 Astra 1 19,2 3,2 (gebruikt als midden)
1.2 Hot Bird 13,0 9,5
1.3 Eutelsat W3 7,0 15,8
1.4 Sirius 4,8 18,2

Sirius heeft 79%
EutelW3 heeft 50%
hotbird heeft 89%
Astra 1 heeft 85%
Astra 3a heeft 57%
Astra 2 heeft 88%
Eutelsat heeft 50%
Express... geen idee krijg ik hem niet naar toe geschakeld....

In de DB zijn alle koppen ingesteld op diseqc 1.1, juiste A/b instelling, juiste input, en fast diseqc aan.

De spaun staat op mode 1 (?) uncommited.

de triaxen zijn 1.0 commited.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? crazy

Geplaatst:

Hoi Harmony,

ik denk dat je een stapje terug moet gaan om eventueel cumulatieve fouten te voorkomen (signaal + switchinstellingen settingslijst)

ervan uitgaande dat je 4in1 triax hebt:

zou eerst de triax 4in1 eens eraan hangen 4.8 - 13 - 19,2 - 28,2

dan daarmee de diseqc 4 satllites opt a/b nemen

dan uitrichten op astra 19,2

de uiterste 4.8 uitrichten/optimeren

de uiterste 28,2 uitrichten/optimeren

dan de 13

als je dat hebt met goed signaal moeten tussenliggende OF nieuwe makkelijk erbij kunnen worden geplaatst

aan de schotel zelf hoef je dan niet meer te bewegen enkel met een tweede switch + de overige LNB's schuiven.

de diseqc settings is altijd een beetje afhankelijk van de soort switches

de triax die ik heb MFD41D die gaat in cascade naar de spaun 211 in poort 1 met een andere 4in1 in cascade op poort 2 naar de spaun 211

chiao

zag overigens net hier dat je de settings niet kunt vinden voor 2x4in1 comm aan 2in1 uncomm .

de sur211f (moet op mode1 staan)

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Hoi Harmony,
ik denk dat je een stapje terug moet gaan om eventueel cumulatieve fouten te voorkomen (signaal + switchinstellingen settingslijst)

ervan uitgaande dat je 4in1 triax hebt:

zou eerst de triax 4in1 eens eraan hangen 4.8 - 13 - 19,2 - 28,2
dan daarmee de diseqc 4 satllites opt a/b nemen
dan uitrichten op astra 19,2
de uiterste 4.8 uitrichten/optimeren
de uiterste 28,2 uitrichten/optimeren
dan de 13
als je dat hebt met goed signaal moeten tussenliggende OF nieuwe makkelijk erbij kunnen worden geplaatst

aan de schotel zelf hoef je dan niet meer te bewegen enkel met een tweede switch + de overige LNB's schuiven.
de diseqc settings is altijd een beetje afhankelijk van de soort switches
de triax die ik heb MFD41D die gaat in cascade naar de spaun 211 in poort 1 met een andere 4in1 in cascade op poort 2 naar de spaun 211

chiao

zag overigens net hier dat je de settings niet kunt vinden voor 2x4in1 comm aan 2in1 uncomm .
de sur211f (moet op mode1 staan)

Mode = 1 nu. Sirus, HB, Astra 19, Astra 23, Astra 28 nu goed ontvangst. Allen zo tussen de 75 en 89%

Nu viel het mij op dat mn switch in paniek raakt op het moment dat ik naar 40 Oost ga... Bij KingOfSat zag ik dat de eerst mogelijke transponder 3675 --> R <-- is.

Wat is die R en kan het zijn dat ie daarom niet wil? Op het moment dat ik namelijk in instellingen 40 oost op poort 3 gooi en 36 op poort 4, dan gaat ie gewoon netjes naar poort 4 maar raakt ie in paniek bij poort 3...

Ik heb overigens dezelfde twee triaxjes als jij. Wat is cascade trouwens?

Geplaatst:

Hoi,

die ontvangstwaarden zijn bruikbaar

echter ik heb allen boven de 89% en op enkele sterke zenders 92%

lijkt me dus (afhankelijk van je coax kwaliteit en lengte) nog iets te verbeteren

de cascade is eigenlijk als schema het beste uit te leggen indien je enkele bijbehorende afbeeldingen op google zoekt

(boomstructuur)

chiao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Hoi,

die ontvangstwaarden zijn bruikbaar
echter ik heb allen boven de 89% en op enkele sterke zenders 92%
lijkt me dus (afhankelijk van je coax kwaliteit en lengte) nog iets te verbeteren

de cascade is eigenlijk als schema het beste uit te leggen indien je enkele bijbehorende afbeeldingen op google zoekt
(boomstructuur)

chiao

laugh allen behalve sirius nu boven de 89%, sirius heeft nu 79% en op bepaalde zenders 85%. 40 oost krijg ik gewoon niet te pakken, komt niet hoger dan 53%... Ga ik straks en anders morgen wel mee stoeien...

Wellicht heeft het er iets mee te maken dat evenredig met het hoogste punt van de schotel een muur loopt richting het zuiden? (geen obstakels op het zuiden) Dat de muur dus de rest van het signaal blokkeert en ik dus eigenlijk de schotel hoger moet hangen?

Geplaatst:

ah, kijk behoorlijke verbetering met 89%

ja zo'n belemmering op een redelijk laag aan de horizon staande satpositie kan ermee van doen hebben

als je alles vooraf wist was het leven een stuk makkelijker

kijk maar eens of het verplaatsen vd schotel makkelijk is en je veel voordeel oplevert

principieel mag men stellen

hoe hoger des te beter

hoe minder belemmeringen des te beter

(ook bomen belemmeren)

maar je komt al heel goed weg met 89%

dat heb ik doorsnee ook.

chiao

en voorzichtig op de ladders wink

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
ah, kijk behoorlijke verbetering met 89%
ja zo'n belemmering op een redelijk laag aan de horizon staande satpositie kan ermee van doen hebben

als je alles vooraf wist was het leven een stuk makkelijker
kijk maar eens of het verplaatsen vd schotel makkelijk is en je veel voordeel oplevert

principieel mag men stellen
hoe hoger des te beter
hoe minder belemmeringen des te beter
(ook bomen belemmeren)

maar je komt al heel goed weg met 89%
dat heb ik doorsnee ook.

chiao
en voorzichtig op de ladders wink

Ja hoger kan wel... maar dan wordt het afstellen lastig... vind het niet zo'n veilig idee om 3 hoog op een balkon van 1 bij 3 meter op een ladder van 2,5 meter te staan.... misschien moet ik de huisbaas maar eens vragen of ik hem op het dak (mijn dak) mag zetten op een tegelvoet... dan heb ik zuid, west, oost helemaal vrij, dan wordt het afstellen ook wat makkelijker... lijkt mij dan de beste oplossing...

Geplaatst:
Origineel bericht van: harmony

Nu viel het mij op dat mn switch in paniek raakt op het moment dat ik naar 40 Oost ga... Bij KingOfSat zag ik dat de eerst mogelijke transponder 3675 --> R <-- is.

Wat is die R en kan het zijn dat ie daarom niet wil? Op het moment dat ik namelijk in instellingen 40 oost op poort 3 gooi en 36 op poort 4, dan gaat ie gewoon netjes naar poort 4 maar raakt ie in paniek bij poort 3...

Ik heb overigens dezelfde twee triaxjes als jij. Wat is cascade trouwens?

Dat is een C-band freq. polarisatie Rechts draaiend circulair

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen