Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 klopt maar dat is dus weldegelijk repareren dat moet je ook kunnen ik weet er zijn genoeg goede soldeer kundigen, dus misschien zijn er nog enkelen die erbij willen helpen. dat is dan weer een andere oplossing (waarvoor dank) mijn opmerking echter betreffende de coax aan en afkoppelen is als algemene waarschuwing bedoeld hopenlijk heeft michelcs er iets aan MoonDial Pat Metheny
Gast michelcs Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: JBnl Iemand op de IHAD had dit ook en bleek een condensator te zijn bij het iv wat de lnb spanning en 22Khz voorziet. Ik heb een plaatje bijgevoegd. [img:left]http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/attachment.php?attachmentid=62313[/img] Oke hoe kan ik checken of die defect is, door hem te vervangen en hopen dat dat het probleem is? Of kan ik nog iets door meten.
Gast michelcs Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch klopt maar dat is dus weldegelijk repareren dat moet je ook kunnen ik weet er zijn genoeg goede soldeer kundigen, dus misschien zijn er nog enkelen die erbij willen helpen. dat is dan weer een andere oplossing (waarvoor dank) mijn opmerking echter betreffende de coax aan en afkoppelen is als algemene waarschuwing bedoeld hopenlijk heeft michelcs er iets aan Het vreemde is de DM7020 is spontaan gestopt met beeld te geven. Gelukkig niet de coax er uit getrokken onder spanning. Is er iemand die goed kan solderen tegen een niet al te hoge prijs in de buurt van 3 provincie punt Gelderland-limburg-Noord Braband,
Gast michelcs Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Ik heb nog iets gevonden betreft mijn probleem, dat er een IC kapot kan zijn namelijk deze: LNBP21: a DiSEqC" 2.0 compliant single supply solution for LNB power and logic control http://www.stmicroelectronics.com/stonline/products/literature/ds/9094.htm Iemand hier ervaring mee en waar is deze te koop in Nederland. Zoeken bij ***geen-reclame*** had geen effect.
JBnl Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 probeer maar eerst die elko bij dat ic, want als dat ic kapot zou zijn zou je zowiezo ook geen beeld op arte hebben en dat heb je wel dus dat ic is wel goed alleen je 22Khz is er niet omdat je geen hoge band hebt. Die elko zorgt namelijk voor de 22khz en die condensator zit aan het ic vast. Dus vervang die maar als eerst, is het minste werk. groeten,JBnl
Gast michelcs Geplaatst: 30 april 2009 Geplaatst: 30 april 2009 Iemand een idee waar ik deze elko kan kopen. Ik heb net even in de dreambox gekeken en volgens mijn gaat het om het type 58 22 25v. Heb net even in google gezocht maare ik kom niet tot een verkoper van deze elko. Weet iemand een verkoper van deze elko laat het me anders even via een PM weten
tritium Geplaatst: 30 april 2009 Geplaatst: 30 april 2009 het moet de juiste waarde van uF (capasiteit) hebben en de Volt (spanning) waarde mag meer zijn. dus het hoeft niet exact dezelfde c te zijn. meestal als een elco kapot is kan je het ook zien, dan staat i wat bol. succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen