Ga naar inhoud

[DM800HD] HD mounting wil niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gemini 4.10 in de flash gezet, en krijg hier erg veel spijt van! Eerst veel netwerkwerk problemen. De oplossing blijkt dat ik na elke herstart, het netwerk opnieuw moet aanmelden.

Mounten van USB stick wou niet. Via BA (en automount in deze) dit opgelost.

Nu reeds 2 dagen bezig om mijn nieuwe HD te mounten, maar krijg het niet voor elkaar. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Het betreft hier een nieuwe HD die ik (nadien) nog eens op de computer heb getest. Met de HD is niets mis.

De HD staat wel in "Devices" en wordt gewoon herkend. Kan hem alleen niet raadplegen. Op acties die ik heb probeerd, krijg ik de melding dat ik in telnet e2fsck -f moet uitproberen (bigblock). In Telnet het eea geprobeerd, maar het lukt niet. De schijf blijkt "Read-Only" te zijn (!?)

Krijg onderhand de neiging om de DB richting satteliet te smijten...!

Geplaatst:

De melding van de DB:

"the superblock could not be read or does not descibe a correct ext2 filesystem. If the device is valid and contains an ext2 filesystem (and not swap or ufs or something else), then the superblock is corrupt and you might try running e2fsck with an alternate superblock: e2fsck -b 8193 <device> "

Geplaatst:

Als de harddisk nog nieuw is, of uit een PC komt, dan moet hij eerst nog geformatteerd worden. Bij de meeste images zit dat wel in het instellingen menu.

Geplaatst:

Zelfde verhaal hier.

Een 500GB WD in een 7025+ wilde ondanks herkenning niet geformateerd worden.

Eerste de originele image van DM gedownload, toen geformatteerd en daarna de image van keuze weer teruggeplaatst.

Omslachtig, maar het werkte wel.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

plaats eerst de originele dream image terug -> formateer dan je HDD -> flash je box opnieuw met gemini (er is nu al 4.2)

succes

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Tja.... Eerst de originele image installeren, hd formateren en dan moet het goed wezen...

Als ik de HD formatteer via het menu, dan gebeurd er volgens mij ook wel wat. Tenminste, er wordt vermeld dat deze geformatteerd is.

Kan de originele image ook in de flash mbv BA?

Moet eerlijk bekennen, dat het niet meteen aantrekt om mijn huidige image te gaan wissen...

Geplaatst:

Heb de DB voorzien van de originele software.

Dit bood helaas geen oplossing. Krijg de melding MKFS failed. Als ik een controle op de HD laat uitvoeren, dan komt er FSCK failed.

Iemand die ook een WD hardeschijf (e-sata) heeft geinstalleerd en ervaringen met het installeren heeft? Ik kom er niet uit.

Geplaatst:

Krijg het sterke vermoeden dat het eea ligt, aan de laatste DVB module die ik heb geinstalleerd.

Is iemand ook bekend hoe ik deze module kan verwijderen?

Geplaatst:

WesternDigital omgeruild in een Samsung, nieuwe e-sata kabel opgehaald. Beide boden geen soelaas.

Advies: Laatste DVB module niet installeren.

• 3 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Shape
WesternDigital omgeruild in een Samsung, nieuwe e-sata kabel opgehaald. Beide boden geen soelaas.

Advies: Laatste DVB module niet installeren.

Wat bedoel je hiermee? Heb de db voorzien van de nieuwste newnigma2,maar als ik de hd wil controleren krijg ik ook de melding fsck failed,terwijl hij onder OoZoon wel werkte.Formatteren is geen optie omdat er nogal wat films op staan.

Geplaatst:

Sinds ik de laatste DVB module installeerde, kamp ik namelijk met hd probelemen.

Geplaatst:

heb dit gevonden:

hen you have problems with the device manager trial this.

1. open a telnet session to your dream

-- (niet met nieuwe hdd: 2. unmount your hdd with: umount /media/hdd) --

3. format with: mkfs.ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1

4. mount your hdd with: mount /media/hdd

5. make directory: mkdir /media/hdd/movie

6. have fun with your dream and hdd

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Geprobeerd, mocht helaas niet baten....

Geplaatst:

Ik had vandaag hetzelfde probleem met mijn nieuw vandaag gekocht WD HD 500GB.

Met Nabilo Image van feb 2009 ging het formatteren niet. krijg na enkele minuten een melding dat het niet was gelukt.

De Nabilo image staat op CF card met Bary Allen.

In de Flash heb ik de laatste Oozoon image met update van gisteren.

Het formatteren ging zonder problemen. De HD wordt nu zonder problemen in de Nabilo Image gezien en we kunnen weer opnemen/kijken.

Wat mij opviel is dat in nabilo image de HD 489GB was en in de oozoon image 500.2GB is.!

Veel succes.

Geplaatst:

Heb een OoZoon image gedownload. Zal het binnenkort even proberen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen