wolverine Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Zo rap rap rap even van aanvoer wisselen zal waarschijnlijk niet zo simpel zijn (juridisch en technisch) maar dat er iets moet gebeuren lijkt me wel duidelijk. Toch stel ik me de vraag of ze bij scarlet dit niet beter hadden moeten communiceren naar hun klanten toe dat er een probleem kon optreden. (Misschien is dit wel gebeurt maar is er niks met deze info gedaan) Ik heb trouwens al twee nieuwsbrieven gekregen van TVVL waarin ze zich verontschuldigen. Zelf kijk ik niet zoveel belgische TV maar ik kan me voorstellen dat iemand die dagelijks naar deze zenders kijkt zich nu al aan het beraden is om toch maar naar iets anders over te stappen. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Origineel bericht van: wolverine Zo rap rap rap even van aanvoer wisselen zal waarschijnlijk niet zo simpel zijn (juridisch en technisch) maar dat er iets moet gebeuren lijkt me wel duidelijk. Toch stel ik me de vraag of ze bij scarlet dit niet beter hadden moeten communiceren naar hun klanten toe dat er een probleem kon optreden. (Misschien is dit wel gebeurt maar is er niks met deze info gedaan) Ik heb trouwens al twee nieuwsbrieven gekregen van TVVL waarin ze zich verontschuldigen. Zelf kijk ik niet zoveel belgische TV maar ik kan me voorstellen dat iemand die dagelijks naar deze zenders kijkt zich nu al aan het beraden is om toch maar naar iets anders over te stappen. Voila, dat is mijn vrees ook. Ik schrijf dit niet om TVV af te breken, want wie vrije keuze van hardware wil, en een ruim zenderaanbod heeft in Vlaanderen geen alternatief. Bij Telenet moet je wel hun hardware gebruiken, met alle beperkingen die daar komen bij kijken, en dat zijn er heel wat ! En wat Scarlet betreft, die zijn overgenomen door Belgacom, dus ze vinden het wellicht niet erg dat een concurrent voor BelgacomTV wat schade ondervindt...
Lithion Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Ik heb een email gestuurd gestuurd om mij een compensatie te geven voor de uitval van de voorbije dagen en heb er volgend antwoord op gekregen: Citaat: Reactie (TV VLAANDEREN) Beste klant, Wij begrijpen uw frustratie en betreuren het dan ook dat u het slachtoffer bent geweest van de herhaaldelijke onderbrekingen. Momenteel bekijken we hoe we u als klant hiervoor tegemoet kunnen komen. U mag binnenkort van ons een brief ontvangen met meer informatie. Met vriendelijke groeten, De TV VLAANDEREN klantendienst www.tv-vlaanderen.be/vragen - 02 / 403 03 33 van maandag tot vrijdag van 10.00u tot 19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u.
helmuteke Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Origineel bericht van: Lithion Ik heb een email gestuurd gestuurd om mij een compensatie te geven voor de uitval van de voorbije dagen en heb er volgend antwoord op gekregen: Citaat: Reactie (TV VLAANDEREN) Beste klant, Wij begrijpen uw frustratie en betreuren het dan ook dat u het slachtoffer bent geweest van de herhaaldelijke onderbrekingen. Momenteel bekijken we hoe we u als klant hiervoor tegemoet kunnen komen. U mag binnenkort van ons een brief ontvangen met meer informatie. Met vriendelijke groeten, De TV VLAANDEREN klantendienstwww.tv-vlaanderen.be/vragen - 02 / 403 03 33 van maandag tot vrijdag van 10.00u tot 19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u. wedden dat het 2 maand op een plus pâkket gaat zijn ???? wat zijn we daar mee ??? idd niets show me a hero and i write a tragedy
Gast Paullo Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 En wat zou je dan willen als compensatie ? Lijkt mij anders wel een aardige compensatie voor de gebruikers van het basispakket. Hoe men dat dan gaat doen met de gebruikers van het plus-pakket, is dan wel niet duidelijk. Greets
Johan45 Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Origineel bericht van: Paullo Hoe men dat dan gaat doen met de gebruikers van het plus-pakket, is dan wel niet duidelijk. Greets Wat dacht je van een gratis DVB-T kastje. Vult u rustig aan !!!
markie2 Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Origineel bericht van: Johan45 Wat dacht je van een gratis DVB-T kastje. Goeie VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
digitaal kijker Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 en wat gaan ze dan doen met die dat een toppakket hebben, miss gaan ze weer iets regelen met DVD post,om 10 films te huren binnen een maand ofzoiets. ze hebben dit al gedaan,was leuke actie. en moest het weer eens uitvallen kan je lekker een dvd film bekijken lol. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Eddy VL Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Artikel Gazet van Antwerpen, Zaterdag 9 mei: Citaat: Belgacom dwarsboomt ons Kurt Pauwels is ontevreden. Hij beweert dat Belgacom via Scarlet zijn bedrijf dwarszit. Lezersbrief opgestuurd naar GVA: TV-Vlaanderen faalt... Kurt Pauwels gooit de steen naar Belgacom om het falen van TV-Vlaanderen te vergoeilijken. Het is wel degelijk door zijn beleid dat TV-Vlaanderen gekozen heeft om zijn TV-beelden over één enkele weg op te sturen naar Hilversum. Hij kan dus niet ontkennen, dat als hij ervoor gezorgd had dat er in Vilvoorde een schotelantenne stond om zelf de TV-beelden op de satelliet te zetten (op 48V, met Batterijen en Diesel) en als backup de datalijnen naar Hilversum via Scarlet, dat er dan er geen vuiltje aan de lucht was. Zelfs met de huidige debacle, was het ook zijn plicht om contact op te nemen met of Didier Bellens (gedelegeerd bestuurder) of Scott Alcott, te vinden op Belgacom.be - company data. Is dit nu opzet van Belgacom? Eerst en vooral kan ik me niet voorstellen dat het directiecomitee van Belgacom gelukkig is als een pas aangekochte provider 5 maal achtereen faalt en op die manier commercieel zelfmoord pleegt, te meer dat alle EIGEN klanten, Base enz ook buiten dienst lagen... En wat als Scarlet niet was overgekocht? Scarlet werkt nog steeds met zijn eigen apperatuur, zodat wie de financiele eigenaar van Scarlet is, geen verschil uitmaakt bij het uitvallen van Scarlet. Zijn er bij Belgacom geen fouten gemaakt? Vermoedelijk wel, maar dan inschattingsfouten. Bij dergelijke calamiteiten inside Belgacom, is er een monitoringsysteem, en in zo'n gevallen word ook de directie verwittigd. Deze link is er vermoedelijk niet bij Scarlet en het was waarschijnlijk fout om aan te nemen dat dit bij Scarlet ook zo is. Blijkbaar hebben ze ook de ernst van de gebeurtenissen onderschat en Scarlet maar laten aanmodderen. Beter was geweest om zelf een noodteam te sturen naar Scarlet, om de belangrijkste klanten, tijdelijk op het data-net van Belgacom te zetten, en aangezien Belgacom ook beschikt over de know-how was ook een team met specialisten sterkstroom wenselijk geweest. Ik vermoed dat daar nu intern wel een woordje over zal vallen en dat er bij Scarlet wel het een en ander zal veranderen. Al zit ik nu nog met de vraag of mijnheer Kurt Pauwels hetzelfde zal doen met TV-Vlaanderen? Eddy Vlaemynck, bijna ex-werknemer Belgacom.
TokeMUp Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Origineel bericht van: Eddy VL Is dit nu opzet van Belgacom? Eerst en vooral kan ik me niet voorstellen dat het directiecomitee van Belgacom gelukkig is als een pas aangekochte provider 5 maal achtereen faalt en op die manier commercieel zelfmoord pleegt, te meer dat alle EIGEN klanten, Base enz ook buiten dienst lagen... Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf. mvg
Lithion Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Hmmm. Van de andere klanten is het dan ook hun eigen fout dat ze klant zijn bij een bedrijf met een redundant datanetwerk en redundante stroom? Laat me niet lachen. Niet vergeten dat Belgacom redelijk wat Scarlet mensen buitengooit en ze dan ook niet super gehaast meer zijn om problemen op te lossen.
jeevanhoof Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Citaat: Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf. Belgacom heeft Scarlet juist over genomen om in het bezit te komen van het modernste glasvezel net van België, en hun klanten natuurlijk. Om klanten als Base, TVVlaanderen en nog een paar andere grootte internet bedrijven te kunnen aantrekken, moet je toch wel wat kunnen voorleggen, kwa capasiteit, redundantie enz. Wat er bij Scarlet gebeurt is, is waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden geweest. Bij ons in het bedrijf, wordt de noodstroomdiesel elke week getest, en onderhouden door een buiten firma. Op belangrijke zaken staat nog een UPS, en toch is hebben we eens serieus wat problemen gehad, zoals doorgebrande voedingen, condensatoren die ontploften enz. Wat bleek, een slecht contact op de nul leiding in een kast. Dus alles was drievoudig beveiligd en toch lagen we eruit... mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Satwatcher Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Origineel bericht van: Eddy VL Het is wel degelijk door zijn beleid dat TV-Vlaanderen gekozen heeft om zijn TV-beelden over één enkele weg op te sturen naar Hilversum. De Belgische transponder wordt niet vanuit Hilversum naar de Astra opgestraald. Dat gebeurd in Betzdorf, Alleen Eén HD en Vitaliteit komen vanuit Hilversum. En die zenders waren dan ook bij de stroomstoringen op Astra23.5. Satwatcher ---------------------------------------
Eddy VL Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Citaat: Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf. Stel dat Belgacom deze manier zou gebruiken om TV-Vlaanderen te nekken. Dat ze zo verder doen en de helft van de klanten van Scarlet naar een andere provider gaat. Van de ADSL-klanten zegt driekwart: geen ADSL meer, want het geeft toch alleen maar problemen. Er is maar 1 optie dan: Telenet dus. Dus geen ADSL, ook geen Belgacom TV, zelfs de vaste telefoon is weg van Belgacom. Voor de data-klanteen riskeren ze om eerst torenhoge compensaties te moeten betalen en die klanten daarna toch kwijt want die gaan naar de concurrentie. En stel dat het zou lukken om TV-Vlaanderen het genadeschot te geven. Iedereen weet dat de problemen zich hebben voorgedaan bij Scarlet. Het grote deel zal dan zeker niet kiezen voor Belgacom TV, want dit gaat over ADSL. Dus die gaan geheid naar Telenet. Je kunt de Belgacom directie misschien van veel dingen verdenken maar een cadeau geven aan Telenet... Eddy VL
Eddy VL Geplaatst: 10 mei 2009 Geplaatst: 10 mei 2009 Citaat: De Belgische transponder wordt niet vanuit Hilversum naar de Astra opgestraald. Dat gebeurd in Betzdorf Dit is een reactie op een artikel van GVA, waarin enkel Hilversum vermeld is. Dit verandert niks aan de grond van de zaak: TV-Vlaanderen heeft gekozen om het signaal over 1 enkele weg op de transponder te krijgen (een lange weg, waarin veel mogelijke onderbrekingspunten zitten). Ze hebben geen enkele vorm van backup, gewoon omdat ze dit te duur vinden. Dit is een beleidskeuze. Als dat dan misloopt moet je je eigen falen/onkunde niet doorschuiven naar iemand anders maar moet je er zelf voor uitkomen en maatregelen nemen. Ik heb zelf ook betaald voor TV-Vlaanderen, en ik wil ook naar Frost of Huysentruyt kijken, en het is niet Belgacom of Scarlet die aan TV-Vlaanderen zeggen hoe ze een TV-signaal op een transponder moeten zetten, daar beslist TV-Vlaanderen zelf over. Eddy Vl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen