Ga naar inhoud


tv-vlaanderen ligt er hier uit


Homer

Aanbevolen berichten

Citaat:
Wat er bij Scarlet gebeurt is, is waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden geweest.

 

Ik kan enkel beamen wat JeeVanHoof zegt, en hij is blijkbaar ook goed op de hoogte van hoe het systeem werkt...

Is trouwens vergelijkbaar met Belgacom.

 

Ik heb ook het vermoeden dat als de directie tijdig op de hoogte was geweest van wat er gaande was dat daar op enkele uren tijd een mobiele noodgroep had gestaan om de netonderbrekingen op te vangen.

 

Maar ja, van wat er op dit vlak gebeurd is moet ik ook speculeren.

 

Eddy VL

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 419
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Eddy VL
Citaat:
De Belgische transponder wordt niet vanuit Hilversum naar de Astra opgestraald. Dat gebeurd in Betzdorf


Dit is een reactie op een artikel van GVA, waarin enkel Hilversum vermeld is. Dit verandert niks aan de grond van de zaak: TV-Vlaanderen heeft gekozen om het signaal over 1 enkele weg op de transponder te krijgen (een lange weg, waarin veel mogelijke onderbrekingspunten zitten). Ze hebben geen enkele vorm van backup, gewoon omdat ze dit te duur vinden. Dit is een beleidskeuze. Als dat dan misloopt moet je je eigen falen/onkunde niet doorschuiven naar iemand anders maar moet je er zelf voor uitkomen en maatregelen nemen.

Ik heb zelf ook betaald voor TV-Vlaanderen, en ik wil ook naar Frost of Huysentruyt kijken, en het is niet Belgacom of Scarlet die aan TV-Vlaanderen zeggen hoe ze een TV-signaal op een transponder moeten zetten, daar beslist TV-Vlaanderen zelf over.

Eddy Vl



Ik begreep dat ook bij bijvoorbeeld Telenet enkele zenders op zwart zijn gegaan door deze storingen. Telenet is dan nog een groep met meer abonnees dan TV Vlaanderen.

Natuurlijk is wat jij schetst de meest ideale situatie met een aparte backup. Maar meestal is, zeker in Nederland, een backup van glasvezelaanvoer de satelliet. En dat dus moeilijk in het geval van TV Vlaanderen omdat het dan zelf voor de aanvoer van de backup moet zorgen. Waarvoor men dus niet kan zorgen omdat de aanvoer van satelliet en dus de backup op zwart gaat. Naast dit alles heb je het wel over een aanbieder die slechts 80.000 abonnees heeft. Als men dan de extra kosten voor een backup aanvoer over de abonnees moet gaan verdelen houdt dit zeker een verhoging van abonnementen in. En dat gaat zeker bij een ander deel abonnees (begrijpelijk) niet in goede aarde vallen.

Het is dus kiezen tussen twee kwaden. En nu valt de gemaakte keuze negatief op omdat er stroomuitval is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eddy VL
Citaat:
Ik denk niet dat dit de eerste keer is dat het ééne concurrent bedrijf het andere opkoopt en vervolgens laat doodbloeden. Na enkel de voor hun belangrijke onderdelen over te zetten naar eigen bedrijf.


Stel dat Belgacom deze manier zou gebruiken om TV-Vlaanderen te nekken.

Dat ze zo verder doen en de helft van de klanten van Scarlet naar een andere provider gaat. Van de ADSL-klanten zegt driekwart: geen ADSL meer, want het geeft toch alleen maar problemen.
Er is maar 1 optie dan: Telenet dus. Dus geen ADSL, ook geen Belgacom TV, zelfs de vaste telefoon is weg van Belgacom.


Voor de data-klanteen riskeren ze om eerst torenhoge compensaties te moeten betalen en die klanten daarna toch kwijt want die gaan naar de concurrentie.

En stel dat het zou lukken om TV-Vlaanderen het genadeschot te geven. Iedereen weet dat de problemen zich hebben voorgedaan bij Scarlet. Het grote deel zal dan zeker niet kiezen voor Belgacom TV, want dit gaat over ADSL. Dus die gaan geheid naar Telenet.

Je kunt de Belgacom directie misschien van veel dingen verdenken maar een cadeau geven aan Telenet...

Eddy VL


Ik bedoelde niet dat Belgacom, TV Vlaanderen wouw nekken.

Ik had het over Belgacom en Scarlet. Belgacom neemt Scarlet over. Alle goede zaken verhuizen naar eigen bedrijf (Belgacom dus) en daarna Scarlet laten doodbloeden.

Dit is de beste mannier om de concurent uit te schakelen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satwatcher,

 

Daar heb je gelijk in, het is een keuze die gemaakt is, maar als het verkeerd afloopt, moet je je niet verschuilen achter iemand anders.

 

En blijkbaar kunnen ze nu wel een captatiewagen zetten als backup, (zelfde artikel)

Citaat:
We hebben alvast een captatiewagen standby gezet, waarmee we de signalen in noodgeval zelf kunnen opstralen.

 

Kan men dan zelf geen vaste schotel zetten en de datalijnen houden als backup? Kunnen ze nog aftrekken van de belastingen...

 

Eddy VL

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eddy VL
Satwatcher,

Daar heb je gelijk in, het is een keuze die gemaakt is, maar als het verkeerd afloopt, moet je je niet verschuilen achter iemand anders.

En blijkbaar kunnen ze nu wel een captatiewagen zetten als backup, (zelfde artikel)
Citaat:
We hebben alvast een captatiewagen standby gezet, waarmee we de signalen in noodgeval zelf kunnen opstralen.


Kan men dan zelf geen vaste schotel zetten en de datalijnen houden als backup? Kunnen ze nog aftrekken van de belastingen...

Eddy VL



Wie zegt dat ze daar niet mee bezig waren? Misschien krijgen ze geen stedebouwkundig attest. Het Brusselse is nogal gevoelig voor schotel antennes. Voor die wagen hebben ze geen stedebouwkundig attest nodig.

Trouwens weet jij wat er beloofd is door Scarlet die toen de tijd wel heel vertrouwbaar was!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wie zegt dat ze daar niet mee bezig waren? Misschien krijgen ze geen stedebouwkundig attest. Het Brusselse is nogal gevoelig voor schotel antennes. Voor die wagen hebben ze geen stedebouwkundig attest nodig.


De gebouwen van TVVlaanderen staan in Zaventem. Dat valt onder het Vlaams Gewest en niet het Brussels Gewest.

Een vergunnnig moet dus afgeleverd worden door de gemeente Zaventem.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

De suggestie dat Belgacom dit bewust zou doen om TV Vlaanderen te nekken, is eigenlijk lachwekkend.

 

Alsof Belgacom zijn eigen Scarlet-klanten zonder internet gaat zetten, enkel en alleen om TV Vlaanderen, een operator met sowieso een marginaal bereik in België, te nekken. De kans is groot dat deze pannes Belgacom (Scarlet) zelf veel meer klanten kost dan TV Vlaanderen. Bovendien lopen ze het risico op aansprakelijk te worden gesteld door TVV, Base en tal van andere websites en bedrijven. Belgacom heeft veel te veel te verliezen om zich aan zo'n spelletjes te wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk wel de ideale manier om de concurrentie een hak te zetten. In het datacentra zitten allemaal concurrenten. Al bij al kan zoiets 1 keer gebeuren, 2 keer is al uitzonderlijk, 3 bijna onmogelijk en 4 keer onbestaande. Bij ADSL problemen van de concurrentie is Belgacom ook niet gehaast om het probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen wie ge dat zegt - ben ooit razend kwaad geweest op Belgacom omdat ze na werken van hun technicus aan een schakelbord hier verderop in de straat, waarna ik plots op een verkeerde lijn zat van een paar huizen verder, weigerden van dit te herstellen omdat ik geen klant van hun was. Had inderdaad internet+telefonie van Scarlet, was toen nog niet overgenomen, moest het dus maar met Scarlet oplossen was hun kommentaar. Dat het hun technieker was die de zaak omzeep had geholpen deed er niet toe.

heb toen gezworen om NOOIT nog met die mannen in zee te gaan, vindt het dan ook bijzonder jammer dat ze Scarlet hebben overgenomen.

Als ze bij Belgacom een concurrent een loer kunnen draaien dan zullen ze zich zeker niet inhouden is mijn ervaring. Overigens, zonet een uitgebreide reportage gezien in het nieuws van vtm over de ruzie tussen Belgacom en TV Vlaanderen. Wat me opvalt is dat men steeds Belgacom aanduid als de dader, niet Scarlet.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch anders. Hier ziet Belgacom tegelijkertijd heel zijn Scarlet-klantenbestand ook zonder internet vallen. Ze leiden eigenlijk zelf schade door de hele farce.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Ik zit ook bij Scarlet, maar heb tijdens de pannes gewoon internet gehad.

Alleen mijn mails ophalen ging niet, maar voor de rest kon ik gewoon surfen

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Mobile Vikings hebben ze het mooi opgelost, en aan de reacties te lezen, viel deze geste meer dan in goede aarde.

 

MV

 

Daar hebben de klanten wel begrip voor de situatie, en mits de nodige omkoping van 15€ gratis bel/surftegoed, wijzen ze nu ook met de beschuldigende vinger naar Scarlet (Belgacom eigenlijk..)

 

Met dit in het nieuws te brengen, denk ik dat TV Vlaanderen bij de jongere bevolking gescoord heeft, bij de oudere bevolking mss ook, bij ons thuis waren ze alleszins overtuigd dat er iets niet pluis is, en dat TV Vlaanderen niet de grote boosdoener is, maar wel eerder met een backup had mogen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...