Ga naar inhoud


tv-vlaanderen ligt er hier uit


Homer

Aanbevolen berichten

hmm

 

hoe gebeurd het nu dan?

 

waar komen de signalen vandaan,

(en dan bedoel ik niet van de zenders, mr op welk punten komen alle signalen van de zenders toe, en worden ze rechtstreeks nr tvv verdeeld)

hoe komen ze bij tvv,

en hoe verdeeld tvv ze naar de sat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 419
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Sn00zerman

via glasvezel (van scarlet dus) van bij de TV-zenders, naar hun uplink station in Luxemburg (waar Astra zit), daar 37000 KM naar boven, om vervolgens diezelfde 37000 KM terug naar beneden te komen, om zodoende via je schotel binnen te lopen :-)

 

En toch is dat beeld sneller "hier" dan via de gewone kabel.

(hebben hier een tijdje zowel kabel als sat in huis gehad, en bij het kijken naar dezelfde zenders, zag je dat "de kabel" zeker 2 seconden "achter liep")

 

 

groeten,

Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sn00zerman
via glasvezel (van scarlet dus) van bij de TV-zenders, naar hun uplink station in Luxemburg (waar Astra zit), daar 37000 KM naar boven, om vervolgens diezelfde 37000 KM terug naar beneden te komen, om zodoende via je schotel binnen te lopen :-)

En toch is dat beeld sneller "hier" dan via de gewone kabel.
(hebben hier een tijdje zowel kabel als sat in huis gehad, en bij het kijken naar dezelfde zenders, zag je dat "de kabel" zeker 2 seconden "achter liep")
groeten,
Kris

Wellicht pakt de kabel het signaal van de schotel. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik als leek niet begrijp, is dat die mensen werken met stroomgeneratoren, ipv gewoon het net.

Ze kunnen dan hun generatoren gebruiken als backup.

 

Als ik goed lees staat er dat de generator, die nu reeds enkele dagen in gebruik is, is uitgevallen.

En de reserve start niet op.

 

Een beetje firma start zijn noodgeneratoren regelmatig eens op als test trouwens..

 

Edwin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nie snap is dat ze de reservegenerator niet gestart krijgen.

Volgens het tijdstip bj de diverse meldingen arriveert het team van de generatorleverancier en enkele minuten later hebben ze stroom.

 

Of je stopt de stekker erin. :D

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Black_64

Wel een mooie mail gehad van TVV.

 

Beste klanten,

 

Een gedeelte van het TV Vlaanderen aanbod is vanavond uitgevallen. Het gaat om de meeste Vlaamse zenders.

 

We proberen nog precies uit te zoeken wat er fout is gelopen, maar het lijkt erop dat de storing veroorzaakt werd door een algemene stroompanne in de wijk in Vilvoorde waar de signalen van onze Vlaamse zenders samen worden gebracht.

 

Onze systemen zijn volledig redundant – wat wil zeggen dat bij een panne de reservesystemen automatisch zouden moeten opstarten. Dat was vanavond niet het geval – naar alle waarschijnlijkheid wegens het gebrek aan stroom in deze wijk.

 

De panne heeft onder andere het gebouw van Scarlet getroffen (dochteronderneming van Belgacom) via dewelke onze signalen op het glasvezelnetwerk worden gezet.

 

Ook andere diensten die hier gebruik van maken, zoals de particuliere DSL klanten van Scarlet, Base en een groot aantal grote Belgische websites waren vanavond niet te bereiken.

 

Voor TV VLAANDEREN gaat het hier duidelijk om een geval van overmacht, maar zij zal niet nalaten de opgelopen schade aan u, onze klanten die hier tenslotte het slachtoffer van zijn, te verhalen op haar leveranciers.

 

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en met dank voor uw begrip.

 

 

 

Het TV VLAANDEREN team

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64


Voor TV VLAANDEREN gaat het hier duidelijk om een geval van overmacht, maar zij zal niet nalaten de opgelopen schade aan u, onze klanten die hier tenslotte het slachtoffer van zijn, te verhalen op haar leveranciers.


Och hoe schoon... maar... wacht effe... ik snap het niet.... Gaan we nu een schadevergoeding krijgen?

En wat ik altijd heel zwak vindt zijn bedrijven die bij problemen met de vinger naar anderen wijzen. Wij als klant hebben geen ene zak te maken met het scarlet netwerk. Wij zijn TVVlaanderen klant en géén scarlet klant.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vergoeding zou tenminste een goed begin zijn! misschien 1 maand het totale pakket voor iedereen, of 1maand eraf bij de volgende factuur!

 

Hier ook de mail ontvangen, maar zat dus ook zonder internet dus een klacht gaat ook richting scartel!!

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Black_64

Komaan mensen, welk nut heeft nu een schade vergoeding?

Het is zo al moeilijk voor TVV om nieuwe zenders in hun pakket toe te voegen dus...

 

Het uitvallen is gebeurd en is een spijtige zaak.

Maar door nu een schade vergoeding te eisen vind ik een beetje overdreven.

Tot nu toe ben ik nog altijd te vreden.

Jammer van die uitvallen en dan nog 2 keer in 1 week.

 

Ik heb liever dat (ipv van vergoedingen te betalen) ze meer investeren in een redundant systeeem, zodat het beeld altijd gewaarborgd is.

Zo heeft iedereen er baat bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
Komaan mensen, welk nut heeft nu een schade vergoeding?
Het is zo al moeilijk voor TVV om nieuwe zenders in hun pakket toe te voegen dus...

Het uitvallen is gebeurd en is een spijtige zaak.
Maar door nu een schade vergoeding te eisen vind ik een beetje overdreven.
Tot nu toe ben ik nog altijd te vreden.
Jammer van die uitvallen en dan nog 2 keer in 1 week.

Ik heb liever dat (ipv van vergoedingen te betalen) ze meer investeren in een redundant systeeem, zodat het beeld altijd gewaarborgd is.
Zo heeft iedereen er baat bij.


Ja maar dit heeft vtt zelfs voorgesteld in de mail die ze verzonden hebben, zie eens hier enkele blokjesz boven!

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...