Ga naar inhoud


tv-vlaanderen ligt er hier uit


Homer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 419
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Davev
Origineel bericht van: Black_64


Voor TV VLAANDEREN gaat het hier duidelijk om een geval van overmacht, maar zij zal niet nalaten de opgelopen schade aan u, onze klanten die hier tenslotte het slachtoffer van zijn, te verhalen op haar leveranciers.


Och hoe schoon... maar... wacht effe... ik snap het niet.... Gaan we nu een schadevergoeding krijgen?

En wat ik altijd heel zwak vindt zijn bedrijven die bij problemen met de vinger naar anderen wijzen. Wij als klant hebben geen ene zak te maken met het scarlet netwerk. Wij zijn TVVlaanderen klant en géén scarlet klant.


Dus U beweerd dat U niets met Belgacom te maken heeft, als bv. de telefoon centrale van Belgacom afbrand en U hebt telefonie en/of ADSL van bv. Mobistar, Scarlet, euphonie, ....

Moet jij mij dan eens uitleggen hoeveel km glasvezel TV Vlaanderen zelf gelegt heeft van en naar VRT, VTM, ... naar centraal punt om dan vervolgens naar Hilversum of Betzdorf te gaan.

Mag een aanbieder dan geen diensten van een ander bedrijf afnemen?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
Komaan mensen, welk nut heeft nu een schade vergoeding?
Het is zo al moeilijk voor TVV om nieuwe zenders in hun pakket toe te voegen dus...

Het uitvallen is gebeurd en is een spijtige zaak.
Maar door nu een schade vergoeding te eisen vind ik een beetje overdreven.
Tot nu toe ben ik nog altijd te vreden.
Jammer van die uitvallen en dan nog 2 keer in 1 week.

Ik heb liever dat (ipv van vergoedingen te betalen) ze meer investeren in een redundant systeeem, zodat het beeld altijd gewaarborgd is.
Zo heeft iedereen er baat bij.


Volledig mee eens!
Hoeveel schade vergoeding hebben jullie gevraagd aan de intercommunale telkens er een storing was.
Geld tevens ook voor stroom onderbrekingen ten tijden van Electrabel.

Trouwens die met een goed LCD scherm voorzien zijn hoeven maar een binnen huis antenne in te prikken (in het slechtse geval een buiten antenne) en je kon thuis zien via DVB-T.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat voor het uitvallen van een aantal Vlaamse zenders gedurende 2 uur op één maand geen schadevergoeding wordt gevorderd, lijkt mij logisch hoewel je je kunt afvragen of dit overmacht is. Een provider zoals TVVlaanderen moet toch over de nodige werkende back-up beschikken voor het geval de electriciteit uitvalt en zo'n back-up opleggen aan haar leveranciers, waarvoor zij alléén verantwoordelijk is tegenover haar klanten. Als je nalaat dit te doen en te controleren, kun je toch moeilijk van overmacht spreken, overmacht is een toestand die totaal onvoorzienbaar is en occassionele stroomuitvallen zijn geen overmacht, want trouwens weer steeds dezelfden roepen hier dat dit veelvuldig voorkomt bij Telenet, Belgacom en anderen. Dus onvoorzienbaar is het niet.

 

Wat de vorige reactie betreft, tja .......zonder woorden zeker:

 

Citaat:
Trouwens die met een goed LCD scherm voorzien zijn hoeven maar een binnen huis antenne in te prikken (in het slechtse geval een buiten antenne) en je kon thuis zien via DVB-T.

 

Je koopt een auto, hij valt in panne door een fabricagefout en de garagist laat je weten dat je maar een fiets moet bijkopen om mee rond te rijden.....

 

Ik stel voor dat TokeMUp bij de volgende storing bij TVVlaanderen de klantendienst gaat bemannen en dit antwoord geeft aan de klanten die bellen om te weten wat er aan de hand is. Volgens mij gaat hij een groot aantal scheldwoorden die hij nog niet kende, naar het hoofd geslingerd krijgen en mag hij meer abonnementen afsluiten dan hem lief is.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat nu op de website. Er zijn nog onderbrekingen op komst blijkbaar.

 

Blijkbaar is niet alléén de apparatuur in de war, maar ook diegene die het mailbericht heeft gedateerd.

 

 

UPDATE: Vrijdag 30 april 2009, 10u34

 

Beste klanten,

Momenteel wordt onze klantendienst overstelpt met oproepen over de tijdelijke beelduitval bij de Vlaamse zenders woensdagavond.

De oorzaak van deze onderbreking ligt niet aan uw apparatuur of uw nieuwe smartcard. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw aansluiting. Wij willen u dan ook vriendelijk vragen om voorlopig niet meer te bellen of te mailen naar onze klantendienst voor dit probleem. Het is mogelijk dat er in de voormiddag nog enkele korte onderbrekingen kunnen voorvallen. Deze zullen slechts van korte duur zijn.

We proberen nog precies uit te zoeken wat er is fout gelopen, maar het lijkt erop dat de storing veroorzaakt werd door een algemene stroompanne in de wijk in Vilvoorde waar de signalen van onze Vlaamse zenders samen worden gebracht.

Onze systemen zijn volledig redundant, wat wil zeggen dat bij een panne de reservesystemen automatisch zouden moeten opstarten. Dat was woensdagavond niet het geval, naar alle waarschijnlijkheid wegens het gebrek aan stroom in deze wijk.

De panne heeft onder andere het gebouw van Scarlet getroffen (dochteronderneming van Belgacom) via dewelke onze signalen op het glasvezelnetwerk worden gezet.

Ook andere diensten die hier gebruik van maken, zoals de particuliere DSL klanten van Scarlet, Base en een groot aantal grote Belgische websites waren woensdagavond niet bereikbaar.

Voor TV VLAANDEREN gaat het hier duidelijk om een geval van overmacht, maar zij zal niet nalaten de opgelopen schade aan u, onze klanten die hier ten slotte het slachtoffer van zijn, te verhalen op haar leveranciers.

 

Onze excuses voor het ongemak en met dank voor uw begrip.

 

Het TV VLAANDEREN team

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als jij die ook nog eens een keer zou willen doorlezen, dan zou je de verschillen gevonden hebben.

 

Maar allé, ik help je graag verder. Hierna de verschillen:

 

Momenteel wordt onze klantendienst overstelpt met oproepen over de tijdelijke beelduitval bij de Vlaamse zenders woensdagavond.

De oorzaak van deze onderbreking ligt niet aan uw apparatuur of uw nieuwe smartcard. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw aansluiting. Wij willen u dan ook vriendelijk vragen om voorlopig niet meer te bellen of te mailen naar onze klantendienst voor dit probleem. Het is mogelijk dat er in de voormiddag nog enkele korte onderbrekingen kunnen voorvallen. Deze zullen slechts van korte duur zijn.

 

De bedoeling van het bericht was de lezers hier erop te wijzen dat zich in de loop van de voormiddag nog enkele onderbrekingen konden voordoen.

 

Haast en spoed bij het lezen is zelden goed ...

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Een provider zoals TVVlaanderen moet toch over de nodige werkende back-up beschikken voor het geval de electriciteit uitvalt en zo'n back-up opleggen aan haar leveranciers, waarvoor zij alléén verantwoordelijk is tegenover haar klanten.

jamaar, het probleem zat dus niet bij TVVlaanderen maar bij Scarlet. En die hébben een backup stroominstallatie, alleen wou die dus niet werken. Ge kunt van TVVlaanderen toch moeilijk verwachten dat ze 2 onafhankelijke glasvezelverbindingen gaan huren bij 2 verschillende providers, gewoon voor het geval dat er eentje uitvalt ? Ik denk trouwens dat er bij TVVlaanderen geen enkel signaal binnen of buiten gaat, alles gaat rechtstreeks van de producent via de distributeur (Scarlet) naar Luxemburg waar het op de satelliet gezet wordt (maar ik kan ook verkeerd zijn hierover.....)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het probleem bij Scarlet ligt is best mogelijk en dat daar de back-up niet werkte is waarschijnlijk ook wel zo, maar dat neemt niet weg dat de klanten van TVVlaanderen daaraan geen boodschap hebben en zelfs niets te maken hebben met Scarlet of wie dan ook, hun provider is TVVLaanderen.

 

Na het eerste voorval van dit weekeinde, zou bij TVVlaanderen toch een belletje moeten gerinkeld hebben dat één en ander bij Scarlet van dichtbij diende te worden opgevolgd. In een sector waar je je op commercieel vlak eigenlijk geen uitval van het beel kan permitteren, moet je in je contracten opleggen dat je het recht hebt om de installatie van je leverancier te inspecteren en in voorkomend geval een ingenieur-technicus ter plaatse hebben.

 

Ik begrijp trouwens ook niet hoe het komt dat TVVLaanderen niet in staat is om een boodschap op sat te laten verschijnen met de melding dat de toevoer is uitgevallen en er zich een storing voordoet.

 

BVN is daar blijkbaar wel in geslaagd. Want daar was ook beelduitval, maar een hervatting op korte termijn.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat info van bij Scarlet met de volledige beschrijving van het incident.

 

"First of all we would like to apologize for the inconveniences caused further to this night power outage, the second in less than 1 week. We would like to inform you on the chain of events, the actions

undertaken so far and the future plans:

Last Saturday, 25/04/2009 at 20:55h, the Scarlet datacenter in Vilvoorde experienced a power-outage. Commercial power to the Scarlet datacenter was interrupted as a result of a traffic accident.

Since the Scarlet datacenter is equipped with a backup-power infrastructure, automatic switch-over to this backup-power was initiated. However, because of a failure in the logic controlling this, switch-over did not occur as designed and the power to the server rooms was interrupted. All Scarlet- and customer-systems housed in this infrastructure became unavailable.

A specialized engineering-team was sent on-site and backup-power was switched on manually after 12 minutes. Major part of the Scarlet-services were restored after approximately 15 minutes.

Some services however experienced problems till Sunday afternoon. Briefly after the incident, the supplier of the backup-power systems has gone on site to investigate the problem in depth. Only a couple of weeks earlier, they had performed a satisfactory routine-maintenance on the system. The Scarlet datacenter was running on backup-power while the supplier was planning a complete overhaul on the primary backup-system.

To anticipate on this overhaul, Scarlet was planning to secure the primary backup-system by a secondary backup-system. Unfortunately, this night at 19h20, the primary backup-power failed before the secondary backup-system was operational. Currently, the datacenter is powered by commercial power, protected by the secondary backup-power which has been taken into service this evening.

Scarlet will keep you closely informed about the progress to completely restore the normal operational modus."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In "de goeie ouwe tijd", toen er op de toenmalige BRT een storing was verscheen een beeld met 'enkele ogenblikken geduld: storing'....

Zelfs die enorme investering kan er bij TVV niet meer af, nochtans zou die een klein dienstbetoon zijn tov hun kijkend klienteel!!!

Aangezien zij een der laatste schakels zijn zou dit moeten kunnen, en het zal nog gebeuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zou eigenlijk in Luxemburg moeten opgevangen worden, voordat de signalen gemultiplexed worden, door een testbeeld-generator in te schakelen als er geen inputsignaal is.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Dat voor het uitvallen van een aantal Vlaamse zenders gedurende 2 uur op één maand geen schadevergoeding wordt gevorderd, lijkt mij logisch hoewel je je kunt afvragen of dit overmacht is. Een provider zoals TVVlaanderen moet toch over de nodige werkende back-up beschikken voor het geval de electriciteit uitvalt en zo'n back-up opleggen aan haar leveranciers, waarvoor zij alléén verantwoordelijk is tegenover haar klanten. Als je nalaat dit te doen en te controleren, kun je toch moeilijk van overmacht spreken, overmacht is een toestand die totaal onvoorzienbaar is en occassionele stroomuitvallen zijn geen overmacht, want trouwens weer steeds dezelfden roepen hier dat dit veelvuldig voorkomt bij Telenet, Belgacom en anderen. Dus onvoorzienbaar is het niet.

Wat de vorige reactie betreft, tja .......zonder woorden zeker:

Citaat:
Trouwens die met een goed LCD scherm voorzien zijn hoeven maar een binnen huis antenne in te prikken (in het slechtse geval een buiten antenne) en je kon thuis zien via DVB-T.


Je koopt een auto, hij valt in panne door een fabricagefout en de garagist laat je weten dat je maar een fiets moet bijkopen om mee rond te rijden.....

Ik stel voor dat TokeMUp bij de volgende storing bij TVVlaanderen de klantendienst gaat bemannen en dit antwoord geeft aan de klanten die bellen om te weten wat er aan de hand is. Volgens mij gaat hij een groot aantal scheldwoorden die hij nog niet kende, naar het hoofd geslingerd krijgen en mag hij meer abonnementen afsluiten dan hem lief is.

Greets



Jij roept dat iedereen maar voor backup moet zorgen, maar zelf doe je het dan niet!

Ik stel voor dat jij je eige provider begint. Er gaat veel volk naar komen kijken.

zg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...