oldebroek Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Heb mijn synologi nas nu ook aan de dm hangen.(of omgekeerd...) Met welk programma kan ik mijn favouriete dvd's het beste (en het liefste errrrrug makkelijk te gebruiken) kopieren? en in welk formaat opslaan op de nas? Graag wat tips (want ik lees hier van alles wat ie speelt en codecs en andere moeilijke dingen, maar ben meer geinteresseerd in dat het werkt zonder weken te moeten expirimenteren), als het volgens de boardregels niet mag gaarne via pm of email. Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
NailZ Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 gewoon een iso bestand van maken met bijv alcohol120% werkt prima dan met de dvd player NailZ dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100
Tonskidutch Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 heb zelf sinds kort met DVDshrink enkele naar iso omgezet (re-author) en met de gemini plugin DreamDVD kun je ze prachtig afspelen enkel AC3 en geen DTS overigens, maar een kniesoor die zo'n groot OOR heeft enige wat je niet melde is enigma1 of enigma2, want de plugins daarvoor zijn wel verschillend chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
oldebroek Geplaatst: 26 april 2009 Auteur Geplaatst: 26 april 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch heb zelf sinds kort met DVDshrink enkele naar iso omgezet (re-author) en met de gemini plugin DreamDVD kun je ze prachtig afspelen enkel AC3 en geen DTS overigens, maar een kniesoor die zo'n groot OOR heeft enige wat je niet melde is enigma1 of enigma2, want de plugins daarvoor zijn wel verschillend chiao E2, heb een 8000 Bedankt voor de antwoorden, heb ik vanavond weer wat te doen... Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
cellie Geplaatst: 26 april 2009 Geplaatst: 26 april 2009 Converteren? Dreambox speelt ze prima af. (LINUX) Maak simpelweg een ISO door het volgende in een terminal in te voeren. Code: dd if=/dev/cdrom of=/pad/waar/je/isos/staan/voorbeeld.iso Dit werkt zelfs op de dreambox, al is die niet zo snel met kopiëren. Werkt overigens ook met Cd's en op de PS3 zelfs met BluRays. Assumption is the mother of all fuckups
oldebroek Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Geplaatst: 27 april 2009 @Tonskidutch Heb gisteravond even 2 dvd's met hulp van dvdshrink op de nas gezet en het werkt prima (+ snel)! (duurt alleen even voor er wat gebeurt als je het betreffende iso bestrand aanklikt in de dvd speler van de dm maar daarna werkt alles naar behoren) En wat betreft die grote oren, heb hier (zeker al meer dan 10 jaar) een nu wel bijna antieke kenwood 5 kanaals "surround" receiver staan en de gecopieerde top gun dvd kwam luisterrijk over. Nogmaals bedankt voor de tip. Groeten uit het hoge noorden. Jaap Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 fijn dat het gelukt is... en afdoende voor onze kijk en luister doeleinden. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
M_Z Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Toch wel interessant inderdaad, ik ga dit ook eens proberen. Hoe gaat dat nu met ondertitels, kun je die dan ook zien? M_Z
Tonskidutch Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 had met een nederlandstalig gesproken DVD (BBC planet earth) geen behoefte aan ondertitels, dus kan niet 100% zeker zeggen. help toets indrukken als je in DreamDVD bent. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
oldebroek Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Geplaatst: 27 april 2009 Origineel bericht van: M_Z Toch wel interessant inderdaad, ik ga dit ook eens proberen. Hoe gaat dat nu met ondertitels, kun je die dan ook zien? M_Z met dvdshrink kan je kiezen welke ondertitels en gesproken taal mee wordt gekopieerd. Het gemaakte iso bestand werkt op de dvd speler van de dm net zo als een dvd in een gewone dvd-speler. Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 ah, de redding thanks Oldenbroek. (ik heb inderdaad enkel de taalkeuze gebruikt in DVDshrink) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen