Ga naar inhoud


nieuwe wasmachine kopen


jacobus

Aanbevolen berichten

Ik ben rond aan het kijken voor en nieuwe wasmachine.

Het is nogal moeilijk te bepalen welke nu eigenlijk goed zijn en welke niet.

Ik heb hier nu 2 aanbiedingen liggen: een zanussi en een siemens.

Wie heeft hier verstand van? welk merk of type kan ik het beste nemen.

Mijn eisen: 6 of 7 kg laadvermogen, energieklasse A, wordt dagelijks gebruikt, rond de 1400 toeren, algemeen energie zuinig.

De zanussi kost slecht 295 euro, de siemens 450. Beiden zijn dus geen hele dure machines.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de vakmensen moet geloven is LG de beste keuze omdat deze een direct drive motor hebben en dus niet hoeven te 'gieren' om de trommel rond te krijgen.

Schijnen erg onderhoudsvriendelijk (lees ; bijna nooit problemen) te zijn en dus prijs/kwalitatief een hele goede keus.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat bijde merken wel goed zijn.

Kijk ook naar welk garantie termijn ze geven.2 jaar of langer.

Koop zeker geen onbekend merk of je moet om de 3/4 jaar een nieuwe willen kopen.

Hier staat nu een Siemens 7kg 1400 champion erg makkelijk in gebruik en stil.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iig raad ik je bauknecht af.

Erg veel problemen me,zowel de wasmachine als de droger.

Had er toentertijd 5 jaar garantie bijgekocht

en die had ik hard nodig!

vulopeningen gauw stuk,condens bij electronica,lekken,en meer.

Het waren nog wel de duurdere modellen toen.

Voor hetzelfde geld had ik een Miele of een AEG.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik wil zeker niet mijn eigen voorkeur pushen, maar een feit is wel dat mijn eerste Miele 22 jaar gehouden heeft voordat ie aan een lagerschade naar de eeuwige jachtvelden ging. Deze machine is veel gebruikt geweest en is in die 22 jaar nooit kapot gegaan.

de 2e is ook een Miele en draait nu in zijn 4e jaar zonder problemen.

De droger, ook een Miele ia ook al 25 jaar oud..nooit defect geweest en doet zijn dienst zonder enig mankement.

 

Er is altijd een spreuk geweest: "Miele...er is geen betere"..maar ook "Miele...er is geen duurdere" en "Miele...er is geen zwaardere". Alle spreuken kloppen.

 

Ik heb ze altijd laten brengen, ze werden uitgepakt, aangesloten en uitgelegt. De oude werd meegenomen. Alles bij de prijs inbegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een miele goed is geloof ik wel. Maar als je iets aanschaft moet je ook rente verlies rekenen en niet te vergeten een toestel van 22 jaar zal meer water verbruiken etc.

Ik denk dat een toestel van 5 a 600 euro en die het ongeveer 8 a 10 jaar volhoud het beste is.(kon je maar vooruit kijken)

En niet te vergeten hoe vaak je hem gebruikt.

Hij draait hier 15 keer per week en die van mijn vader die alleen woont misschien 1 a 2 keer per week.

Dus voor ons een kwaliteits app. en voor mijn vader is 300 euro voor een toestel genoeg.

Maar terug komend op de oorspronkelijke vraag ik zou voor siemens gaan.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat water verbruik is geen argument meer...op een gegeven moment heb je gewoon een minimum hoeveelheid water nodig om te goed wassen en minder gaat gewoon niet.

Dat punt is al lang bereikt.

Het feit dat we nu met 30 graden C. kunnen wassen ligt aan het wasmiddel en niet aan de machine.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kijk eens op de site van kieskeurig en kies dan uitgebreid zoeken bij de wasmachines. Daar kan je aangeven wat voor jou belangrijke dingen zijn. Kies je b.v. voor zeer energiezuinig, dus de A++ klasse, wasresultaat A klasse en droogresultaat A klasse en inhoud >6 kg (plus wat andere keuzes) dan krijg je 12 resultaten, deze 12 resultaten betreffen dan machines van LG (9 stuks), 2 AEG's en 1 Bosch.

Zelf heb ik een AEG en die blinkt vooral uit in stilte en bezit een 1800 toeren centrifuge wat zich dan weer uit in een kortere tijd in de wasdroger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier 21 jaar een Bosch gehad en nu ook alweer 8 jaar een Siemens en het enige wat er ooit aan stuk geweest is, is de pomp doordat iemand een hoopje 1 centjes in zijn broekzak had laten zitten... Maar dat is hersteld geweest in garantie.

Ik kan dus de Siemens aanraden.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon zat vroeger bij de onderhoudsafdeling van Bosch.

Hij koopt nog steeds Bosch of Siemens. Is hetzelfde.

Geeft wel aan dat hij vertrouwen heeft in die apparaten.

Zelf hebben wij -na slechte ervaringen met AEG- gekozen voor

de LG. Die motor zit direct op de as en wordt dus niet door

een snaar overgebracht naar de as. Dat scheelt toch lager-

slijtage en kabaal.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bosch en Siemens zijn bijna het zelfde met een klein verschil.

 

Het grote verschil zit tussen de service van deze merken. Siemens stuurt eigen monteurs, Boch heeft contracten.

 

Ik heb een Koelkast van Siemens en een Vriezer van Siemens, maar het merk Siemens komt er bij mij nooit meer in, al is het enkel en alleen om de slechte monteurs.

 

Eerst kan er 3 keer de zelfde monteur die zijn handen niet vuil durfte te maken, maar wel mijn zeil te beschadigen. Direct daarna heb ik met Siemens een boos telefoontje gepleegd omdat menneer het rond uit slecht had gedaan en of ze nu een echte monteur wilde sturen.

 

Ik heb het geweten, want toen kwam er wel iemand die zijn handen dorst vuil te maken en het werk van zijn collega prutswerk vond.

 

Het ligt er dus maar net aan welke monteur je bij Siemens treft.

 

Een Miele zal ik nooit nemen, eenmaal een maandagmorgen model, dan blijft het een maandagmorgen model.

 

Daarbij komt dat technieken in een jaar zoveel veranderen dat een Miele die meestal 3 keer zo duur is niet met zijn tijd mee kan gaan omdat het apparaat het te lang doet.

 

 

Ik zou dus niet voor de Siemens gaan, maar voor de Bosch, al is het vanwege de service.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...