Ga naar inhoud

Software updaten via wifi

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje als je een andere software op een 8000 wilt zetten dan moet de 8000 via een ethernet kabel verbonden zijn met je modem zodat je pc ernaar kan connecten.

Kan dit ook zonder ethernet kabel dus via wifi?

Geplaatst:

neen

want de interface is enkel op de harde kabel actief bij boot ***stop*** methode.

het machientje effe afkoppelen en aan de pc met switch hangen is daarom niet onoverkomenlijk en de veilige werkende methode.

chiao

Les Djinns (Trentemoeller Remix)

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

Bedankt ik moet dan een 20-30 meter kabel kopen aangezien mijn modem op de zolder staat

Dit werkt ook niet als je de DM via een ethernet kabel aan een laptop hangt zonder switch of modem?

Geplaatst:

echt moderne laptops hebben een NIC (network interface card) ingebouwd die ook zo slim autosensing is dat er een cross-over verbinding gemaakt wordt met een standaard utp kabeltje

of die van jou dat heeft kan ik natuurlijk niet ruiken.

als die het heeft is dat een oplossing.

chiao

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

Ah oke hehe ik zal dat dan effe proberen en als het niet lukt dan haal ik gewoon de modem naar beneden zonder internet kabels en sluit ik 1 kabel van de router naar de DM en 1 kabel van de router naar de laptop

Geplaatst:
Origineel bericht van: Weeman
Dit werkt ook niet als je de DM via een ethernet kabel aan een laptop hangt zonder switch of modem?

Zoals gezegd - waarschijnlijk heb je een cross-cable nodig. Switches zijn altijd autosensing, dus zo'n kabel is altijd nog als normaal te gebruiken.

Als je 'm direct aan je laptop koppelt, schakel dan de "internet sharing" in op de laptop, zelfs als je laptop helemaal geen internet heeft. Dan krijgt de dreambox automatisch een adres toegewezen namelijk.
Geplaatst:

Helaas heb ik een cross cable maar alleen utp kabels dus ik haal gewoon de router naar beneden en doe het op die manier

Geplaatst:

DM is net binnen laugh

Er staat wel op exclusief voor beta maar volgens de verkoper moet het geen beta zijn.Zit een 1 tb hardeschijf in,dvd writer en wifi

Ik ga effe de handleiding doornemen en aangezien me broer de laptop heeft meegenomen moet ik me eigen pc naar beneden brengen eek

Geplaatst:

hoezo dat dan?

Citaat:
moet ik me eigen pc naar beneden brengen

je kunt toch veel beter de dreambox naar je PC brengen

tijdens het flashen hoeft er niets aan te hangen behalve de ethernet en de stroom

en na flashen moet ie toch opnieuw booten, dus dat gebeurd ook als je na het flashen uitzet, naar tv brengt aansluit en opstart.

chiao

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

Ja dat kon ook nu ik erover nadenk^^

Wat ik nu heb gedaan:

Modem,router naar beneden gebracht en de dreambox op de modem aangesloten en via een wifi usb ding me pc naar de router laten connecten.

Gemini staat erop :D

Geplaatst:

ha nou ja,

dan is die opgelost

veel plezier.

(om de berichten zuiver te houden, is iets nieuws vragen dat niks met de titel te maken heeft, voor alle zoekenden, naar oplossingen, het prettigst als daarvoor nieuwe Berichten worden aangemaakt)

chiao

Djuma Soundsystems

Geplaatst:

Bedankt :D

cccam zit erop en al paar plugins geinstalleerd

Youtube,vlc,google maps,cccam info

Heb wel paar problemen maar ja ik probeer ze eerst zelf te fixxen en als het niet lukt maak ik andere topic zoals jij het zei

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen